Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:05:35 GMT

استفتائات امام خمینی بار دیگر در بازار کتاب

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۶۱۲۲

استفتائات امام خمینی بار دیگر در بازار کتاب

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بخشی از مجموعه مجلدات موسوعه (دوره ۵۰ جلدی) شامل استفتائات حضرت امام که مجددا منتشر شد.

قریب به اتفاق این استفتائات مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حدود  ۷۴۲۴ سند، حاوی ۱۲۸۳۷ سؤال بوده که منبع اصلی آن، اسناد موجود در آرشیو مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) (اصل یا کپی) است که تعدادی از این استفتائات از: مجموعه ۲۲ جلدی صحیفه امام، مجموعه ۳جلدی استفتائات امام (۱۳۸ مورد که پیشتر دفتر انتشارات اسلامی، وابسته به جامعه مدرسین قم منتشر کرده)، استفتائات منتشر شده در ماهنامه پاسدار اسلام و استفتائاتی که از افراد حقیقی اخذ شده نیز در این مجلدات عرضه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفظ امانت داری نسبت به پرسش‌های شرعی مؤمنین و پاسخ‌های حضرت امام از ویژگی‌های بارز این اثر است و غیر از مواردی که اصلاح ویرایشی محسوب می‌شود و اسامی سؤال کنندگان که موجب انتشار اطلاعات شخصی آنها می گردد، مطلبی حذف نشده است. البته اسامی بعضی از معاریف یا مسئولین یا سؤالات مربوط به نهادهای حکومتی به طور کامل آمده است.‏

‏‏در جلد ۱ استفتائات به فتاوای مربوط به: احکام تقلید، کتاب طهارت، احکام وضو، احکام غسل، احکام اموات، تیمّم، نجاسات و مطهرات می‌پردازد.‏

در جلد ۲ استفتائات به فتاوای مربوط به کتاب نماز شامل مباحث: مقدمات، افعال، تعقیب، مبطلات نماز و همچنین: نمازهای: آیات، قضا، استیجاری، جمعه، عید فطر و قربان، مستحبی و نماز مسافر می‌پردازد.‏

‏در جلد ۳ استفتائات در ادامه مباحث جلد ۲، به فتاوای مربوط به کتاب نماز و بقیه مسائل نماز مسافر، کتاب روزه و کتاب زکات می‌پردازد‏.

‏در جلد ۴ استفتائات به فتاوای مربوط به کتاب خمس که شامل آنچه که خمس بر آن واجب است و تقسیم خمس و مستحقین آن می‌پردازد.

‏در جلد ۵ استفتائات به فتاوای مربوط به: کتاب حجّ، کتاب امر به معروف و نهی از منکر و مکاسب محرمه  می‌پردازد.‏

این مجموعه ده جلدی بوده و در ادامه به سایر موارد می‌پردازد.

استفتائات امام خمینی از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر و برای بار سوم روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استفتائات امام خمینی فتوا موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی چاپ سوم امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد