Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جواد صالحیان صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت آب و خشکسالی لرستان، با اشاره به تخصیص یک میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعبی آب به کشاورزی استان، اظهار کرد: نباید اجازه خروج آب‌های سطحی را از استان داد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۷ هزار هکتار سهمیه ابلاغی برای کشت سیب‌زمینی در استان داریم، همچنین این میزان تعهد برای چغندرقند ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی کشت محصولات آب‌دوست در استان، بیان داشت: علی‌رغم اینکه درصدد کشت محصولات علوفه‌ای در استان بودیم اما این مهم به طور مطلوبی محقق نشد.

صالحیان با بیان اینکه عزم ملی برای مشکل کم‌آبی لرستان  لازم است، افزود: تکمیل سدهای نیمه تمام و افزایش تخصیص آب می‌تواند مشکلات کم آبی استان را به طور چشم‌گیری کاهش دهد.

وی، وضعیت کانال‌های آب‌رسانی استان را خوب ندانست و گفت: در این زمینه نیازمند تزریق اعتبار هستیم، همچنین اختصاص اعتبار برای جبران خسارت باغ‌های استان امری ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان کشت محصولات علوفه ای کم آبی لرستان خشکسالی در لرستان خروج آب های سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن از کاهش ۱۲ درصدی حوادث راه آهن در سال گذشته خبر داد و گفت: حوادث درجه یک ریلی ۶ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمید گوگوچانی با یادآوری ممنوعیت سیر واگن های باری شیر بسته ( بدون ترمز) در سال 1402، اظهار کرد: در حوادث راه آهنی حدود 12 درصد کاهش را نسبت به سال 1401 داشته ایم.

وی ادامه داد: سعی می کنیم امسال این کاهش به مراتب بیشتر باشد. 

وی با اشاره به درجه بندی حوادث ریلی، افزود: در بخش حوادث بسیار مهم و مهم به ترتیب کاهش 12 و 31 درصدی درسال 1402 ثبت شد.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن یادآور شد: در حوادث درجه یک افزایش 6 درصدی، درجه 2 کاهش 25 درصدی و درجه 3 کاهش 17 درصدی را داشته ایم.

گوگوچانی همچنین از کشف 1231 مورد شبه حوادث در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با سال 1401 بالغ بر 15 درصد افزایش یافته است. 

وی در توضیح این موارد کشف شده اضافه کرد:به عنوان مثال همکاران بنده در راه آهن از سیر واگنی که ایراد فنی داشته جلوگیری کرده اند که جزو موارد شبه حادثه محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • چرا تعداد خانه‌های خالی در ژاپن رو به افزایش است
  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • رشد ۶.۶ درصدی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • راهکارهای کاهش استرس