Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:30:56 GMT

بایدن کوبا را به تحریم های بیشتر تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۶۵۲۸

بایدن کوبا را به تحریم های بیشتر تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به زودی تحریم های بیشتری را بر کوبا به بهانه سرکوب مردم در اعتراضات اخیر این کشور، اعمال خواهد کرد.

یکی از خبرنگاران در پرسش از بایدن مبنی بر اینکه آیا اعمال این تحریم ها در آینده نزدیک خواهد بود، با پاسخ مثبت وی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحریم ها علاوه بر آنهایی خواهد بود که روز جمعه علیه پلیس کوبا اعمال شده است.

بایدن در همین رابطه مدعی شد: تحریم های بیشتری در راه است مگر اینکه تغییرات اساسی در کوبا رخ دهد که از نظر من بعید است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم هایی علیه پلیس انقلاب ملی کوبا و همچنین رئیس و معاون این نیرو اعمال کرد.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در همین رابطه اعلام کرد: من قاطعانه گنجاندن پلیس انقلاب ملی و رئیس و معاون آن را در فهرست غیرقانونی (تحریم های) آمریکا رد می کنم. از این اقدامات ظالمانه که با اطلاعات نادرست و ستیزه جویی همراه شده است جهت توجیه محاصره غیر انسانی و منع داد و ستد با کوبا استفاده می شود.

رودریگز با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا، افزود: دیدار جو بایدن با مخالفان دولت هاوانا ظاهرسازی و فریب کاری جهت توجیه عملیات تغییر حکومت در کوبا است. وی ادامه داد که دولت آمریکا فقط به ماشین انتخاباتی (ایالت) فلوریدا علاقه دارد و ادعاهای مردم کوبا و دیگر رای دهندگان را نادیده می گیرد.

اشاره رودریگز به کوبایی های مقیم ایالت فلوریدای آمریکا است که همراستا با سیاست های واشنگتن خواستار تغییر حکومت در کوبا هستند.

هفته گذشته نیز مقامات واشنگتن وزیر نیروهای مسلح انقلابی کوبا را به همراه بریگاد ویژه وزارت کشور، تحریم کردند.

دولت هاوانا همچنین اعمال فشار «تحقیرآمیز» ایالات متحده بر شش کشور اروپایی و هشت کشور آمریکای لاتین در مسیر همراه سازی آنها با موضع ضد کوبایی واشنگتن را محکوم کرد.

پیشتر هزاران نفر از مردم کوبا در اعتراض به محدودیت‌های ایجاد شده در رابطه با ویروس کرونا، سرعت واکسیناسیون و آن‌چه بی‌توجهی دولت نامیده بودند، به خیابان‌های هاوانا، سانتیاگو و دیگر شهرهای این کشور آمده بودند و همین امر دستاویزی برای مقامات واشنگتن جهت تحریم پلیس کوبا و اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور شده است.

کد خبر 5269400 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کوبا ایالات متحده امریکا جو بایدن تحریم ایالات متحده امریکا عراق افغانستان تونس روسیه رژیم صهیونیستی لبنان طالبان فلسطین ایران جمهوری آذربایجان ترکیه پاکستان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما تلویزیونی المیادین تصاویری از تحصن و اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کلمبیا، آریزونا، جورج واشنگتن و کالیفرنیا پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیریت دانشگاه جورج واشنگتن، دانشجویانی را که در محوطه این دانشگاه تحصن کرده اند، به اخراج و تعلیق تحصیلی در صورت تداوم اعتراضات تهدید کرده است.

در بیانیه مدیریت دانشگاه جورج واشنگتن آمده است که به دانشجویان ابلاغ شده است رفتار آنها نقض سیاست‌های دانشگاه محسوب می‌شود.

این در حالی است که دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن تلاش‌های مستمر را برای بی اعتبار کردن و مخدوش نشان دادن جنبش دانشجویی و متهم کردن آن به یهودی ستیزی رد کردند.

دانشجویان دانشگاه نیویورک هم پس از اینکه پلیس چادر‌های تحصن آنها را جمع کرده بود، چادر‌هایی جدیدی را برای اعلام همبستگی با غزه برپا کردند.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد