Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:31:25 GMT

اتاق فارس با طرح اشتغال زندانیان همکاری می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۶۵۶۰

اتاق فارس با طرح اشتغال زندانیان همکاری می‌کند

ایسنا/فارس رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس از مشارکت این اتاق با بنیاد تعاون زندانیان کشور در طرح مشترک "اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان " خبر داد.

جمال رازقی شنبه ۹ مرداد در نشست تخصصی کمیسیون فناوری، اطلاعات و اقتصادرسانه اتاق بازرگانی فارس که با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور و تیم همراه برگزار شد، بیان کرد: امروز مهمترین معضل کشور مشکل تولید و قیمت تمام شده است و با توجه به اینکه پتانسیل‌های بسیار بزرگی در زندان‌های ما نهفته است که باید از این ظرفیت در راستای کاهش قیمت تمام شده در بخش تولید کشور و بالابردن توان صادرات کشور استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از این رو اتاق بازرگانی فارس تلاش می‌کند ایده جدیدی را با همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور اجرایی کند و این مهم را در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی فارس قرار می‌دهد.

رازقی اظهار کرد: در این زمینه کارگروه ویژه‌ای با حضور متولیان امر در بخش دولتی و خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی فارس تشکیل و جلسات خود را به صورت مستمر برگزار خواهد کرد که یقینا نتایج پر باری خواهد داشت.

او اضافه کرد: استان فارس در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است از این رو موضوع و ایده اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی یک اقدام مثبت در حوزه اقتصاد کشور است که فرهنگ استفاده واحدهای صنعتی از زندانیان به عنوان نیروی کار را باید گسترش دهیم.

رازقی با تاکید بر اینکه معیشت خانواده‌های زندانیان و آموزش کار حرفه‌ای برای اشتغال به کار و دوران بعد از زندان افراد موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده تراکم زندانیان در شهر شیراز است و واحدهای تولیدی و صنعتی استان در شهرک صنعتی بزرگ و منطقه ویژه اقتصادی شیراز قرار دارد باید ساز و کار بهره گیری از این فرصت فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه امیداوریم از ظرفیت زندانیان برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات زندانیان استفاده کنیم، ادامه داد: رفع مشکلات شرکت‌ها، توجه به اشتغالزایی و اقدام در راستای مسئولیت اجتماعی و رفع معضل اجتماع از مسایلی است که ما در اتاق بازرگانی فارس به آن تاکید داریم و امیدواریم با ارائه این طرح اقدام ویژه و موثری در سطح کشور و دنیا ارائه دهیم.

در ادامه این جلسه خسرو مختاری، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز با استقبال از همکاری‌های دو طرفه گفت: بهره گیری از پتانسیل‌های موجود در راستای تسهیل وضعیت اقتصادی زندانیان و همکاری این بنیاد با اتاق بازرگانی فارس منجر به اتفاقات خوبی در کشور خواهد شد.

او اضافه کرد: نگاه نظام اسلامی به زندان این است که زندانیان نباید از خانواده‌هایشان جدا باشند و این درحالی است که هر فرد زندانی خانواده‌ای دارد که وضعیت اقتصادی و اجتماعی و معیشت خانواده‌های زندانیان نیز برای ما اهمیت فراوان دارد.

مختاری ادامه داد: معتقدیم باید به مسائل اجتماعی و رسالت اجتماعی زندانیان نیز توجه کنیم که این مهم بدون حمایت بخش خصوصی محقق نخواهد شد و لذا همکاری این بنیاد با اتاق بازرگانی فارس را در حوزه اقتصادی را به فال نیک می‌گیریم.

او عنوان کرد: باید قضا برای حضور زندانیان در جامعه به عنوان یک انسان معمولی فراهم شود که در این زمینه نیازمند تغییر نگاه و روش هستیم و این روش‌ها می‌تواند به واسطه بهره گیری از تکنولوژی و فناوری و ایده‌هایی مانند خط تولید خانگی دنبال کنیم.

مختاری افزود: با توجه به رصد توسعه بین‌المللی، رشد فناوری و بازار دیجیتال سهم زیادی از اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است لذا ایجاد تعاونی در زنجیره های تولید در زندان‌ها می‌تواند اقدامی در این زمینه باشد که باید به آن توجه کنیم.

او تاکید کرد: ما در زمینه‌های صنایع دستی، پوشاک، مونتاژ و گلخانه پتانسیل قابل توجهی داریم.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان فارس نیز در این جلسه گفت: به لحاظ نیروی کار ظرفیت خوبی در زندان‌های استان فارس وجود دارد که باید از پتانسیل و ظرفیت های آنان در راستای تحول قضایی و اصلاح مجرمین استفاده کنیم زیرا باور داریم آموزش و اشتغال زندانیان بهترین مولفه برای اصلاح مجرمین است.

مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز گفت: گام نخست برای انجام پروژه شناسایی نیروهای متخصص در زندان و مشخص کردن پتانسیل‌های اجرای پروژه است که با توجه به رویکرد کارشناسی موجود در اتاق بازرگانی فارس، زندان‌های استان فرصت خوبی برای انجام پروژه مشارکتی با همکاری اتاق بازرگانی فارس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگانی فارس اشتغال زندانیان بخش خصوصي شیراز بنیاد تعاون زندانیان کشور اتاق بازرگانی فارس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست

به گزارش قدس آنلاین، «رمضان بهرامی» درباره برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران افزود: در دولت سیزدهم شاهد فصل جدیدی از ارتباطات و تعاملات سیاسی و اقتصادی بین ایران و ترکمنستان هستیم و در ماه‌های آینده به طور قطع این شرایط بهبود بیشتری خواهد یافت.

وی اضافه‌کرد: امسال برای نخستین بار پس از مدت‌ها «مرگن گوردوف» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان که در کابینه این کشور جایگاه وزیر را دارد به همراه یک هیات بلندپایه تجاری به ایران آمد و از ششمین نمایشگاه اکسپو بازدید کرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان با اشاره به اینکه تبادلات تجاری بین دو کشور بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار است، تصریح کرد: بخش عمده محصولات صادراتی ایران به ترکمنستان انواع میوه‌جات است که این کشور می‌تواند مصرف‌کننده سایر محصولات کشاورزی از ایران نیز باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به بازدید از نمایشگاه اکسپوی تهران مقرر شد که ترکمنستان بتواند علاوه بر میوه، محصولات فلزی، آهن، مصالح و لوازم ساختمانی، مواد لبنی، مواد غذایی، پلاستیک و کالاهایی در بحث پیمانکاری و مواد معدنی از ایران تامین کند.

بهرامی اضافه کرد: سفرهای وزرا و روسای جمهوری به کشورهای یکدیگر، نشان‌دهنده روابط خوب بین کشورهاست و فصل جدیدی در روابط تجاری بین بازرگانان و تجار ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: در گذشته گوشت مرغ و سایر محصولات دیگر به ترکمنستان صادر می‌شد، اما تعلل در صادرات یا تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه و توقف ناگهانی صادرات، باعث شد ما این موقعیت‌ها را از دست بدهیم و کشورهای دیگر جایگزین ما در بازار این کشور همسایه شوند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان بیان داشت: در طول چهار تا پنج سال گذشته تجارت بین ایران و ترکمنستان سالیانه بین ۱۳۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار بوده است که این امر نشان دهنده ناپایداری این بازار تجاری است.

وی با بیان اینکه اکسپو ویترینی برای ادامه فعالیت‌های تجاری است، افزود: به نظر می‌رسد برای عملیاتی شدن اکسپو باید وزرای کشورها وارد عمل شوند تا با حمایت‌های دولتی خود از تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه برای تبادلات تجاری خودداری کنند.

بهرامی، تعلل و توقف در صادرات محصولات کشاورزی را برای تجار و بازرگانان ایرانی مخرب دانست و اظهار داشت:

تعرفه‌گذاری برای محصولات کشاورزی مناسب است، اما این تعرفه‌گذاری و برخی بخشنامه‌ها نباید ضربه‌ای به صادرات کشور بزند.

بخشنامه‌های خلق‌الساعه مانع تاثیرگذاری تلاش‌های دولت در توسعه روابط تجاری

وی بر این باور است که با اتمام اکسپو، تازه کار تجار و بازرگانان کشور ما شروع می‌شود؛ بنابراین از مسوولان می‌خواهیم با ممانعت از صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه اقدامات دولت را برای حفظ روابط تجاری با دیگر کشورها به هدر ندهند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: در سفر مرگن گوردوف رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان به ایران و بازدید از ششمین نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ قرار شد برخی مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور در زمینه ویزا، ترانزیت کالا برطرف شود.

وی اضافه کرد: همچنین قرار شد مشکلات حوزه بازرگانی دو کشور در اتاق‌های مشترک و اتاق بازرگانی ایران حل و فصل شود.

بهرامی معتقد است: برای اکسپو یک نسخه وجود دارد که دولت در کنار تجار و بازرگانان باشد و با پیگیری دیدارهای اخیر و ایجاد تفاهمنامه‌هایی بین دو کشور خروجی این نمایشگاه، منتج به قراردادهای مناسب تجاری دو کشور شود.

فرصتی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ترکمنستان

وی درباره برگزاری نمایشگاه تخصصی «ایران‌اگروفود» در ترکمنستان گفت: این نمایشگاه بزرگ شهریورماه در عشق‌آباد (پایتخت ترکمنستان) برگزار می‌شود که می‌تواند به توسعه روابط تجاری بین دو کشور کمک کند.

به گفته این مسوول، ترکمنستانی‌ها برای اعلام حمایت و پشتیبانی نمایشگاه تخصصی ایران اگروفود ترکمنستان به تهران آمدند و برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده عزم دو کشور و جذب و خواسته مخاطب ترکمنستانی است.

وی اضافه کرد: حضور تجار و بازرگانان ایرانی در ترکمنستان و همچنین دستگاه‌های مختلف و اتاق‌های مشترک می‌تواند بازارهای جدیدی را برای کالاهای ایرانی فراهم کند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: جلسات B To B اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان با حضور ۱۵۰ تاجر ترکمنستانی و جمعی از بازرگانان ایرانی از سراسر کشور در ۹ اردیبهشت در ساختمان جدید اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که به نظر می‌رسد تا پایان سال ۱۴۰۳ یک تعامل تجاری خوب و یک جهش بسیار زیادی در زمینه مراودات تجاری بین دو کشور ایجاد شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران - اکسپو ۲۰۲۰۴، رویدادی برجسته و تاثیرگذار به عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران، بستری منحصربه‌فرد برای تبادل فرهنگی تجاری و فناوری میان ایران و جهان است و این نمایشگاه به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان