Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:21:11 GMT

فوت ۴ بیمار کرونا در خراسان شمالی طی ۲۴ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۶۶۸۵

فوت ۴ بیمار کرونا در خراسان شمالی طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درجلسه امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: هفته سنگینی را در بیمارستان‌های استان خراسان شمالی پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر ۴۴۶ نفر در بیمارستان‌ها، بستری هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ نفر جدید اضافه شده و ۴ نفر فوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیک پنجم کرونا افراد مبتلا شده در رده‌های سنی پایین‌تر نسبت به پیک‌های قبلی است و در حال حاضر نیز روزانه بالای ۶۰۰ تست در استان گرفته می‌شود که ۴۰ درصد تست‌ها مثبت است.

هاشمی با بیان اینکه فشار زیادی بر سیستم درمانی استان وارد می‌شود و فرسودگی پزشکان و پرسنل جدی است، عنوان کرد: قطعا کادر درمان نمی‌تواند خدمات باکیفیتی ارائه دهد؛ ضمن اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تخت های بیمارستان‌های کرونایی استان پر شده است.

وی علت اصلی این شیوع را برگزاری عروسی‌ها دانست و تصریح کرد: این قضیه در روند صعودی ابتلاها تاثیرگذار بوده و نیازمند ورود و کمک قوه قضاییه هستیم، زیرا علوم پزشکی متولی این تعطیلی‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین فعالیت‌های ورزشی در استان انجام می‌شود و متأسفانه مسابقات والیبال یا تجمعات بالا نیز برگزار شد، در حالی که این ادارات می‌توانند خودشان مراسمات را کنترل کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد

ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم " محمدعلی درمیانی"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید کامیاب (امدادی) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

او افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۳ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین قرنیه‌های زنده یاد درمیانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد