Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که سینما با تمام توان برای ادامه حیات خود در دوران اپیدمی کرونا می‌جنگید و همچنان کم نفس بود، اما «دینامیت» توانست بار دیگر علاقمندان سینما را به سالن‌ها بیاورد و رونق را به آن بازگرداند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، علیرغم همه بیم و امیدها نسبت به سرنوشت سینما در ایام کرونا، شرایط نامتعادل و شکننده اکران، وضعیت نه چندان دلچسب فروش فیلم‌ها در بازگشایی و تعطیلی مکرر سالن‌ها و استقبال کمرنگ مردم از سینما، تقریبا بسیاری از اهالی سینما و دوستداران این هنر رونق سینما و سالن‌ها را منوط به پایان دوران کرونا و بازگشت به شرایط عادی می‌دانستند تا این که «دینامیت» طلسم این ایام را شکست و به بسیاری ثابت کرد سینما هنوز زنده است و نفس می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون فیلم‌های مهم و قابل توجهی اکران شده‌اند اما می‌توان گفت به جز یکی دو مورد تقریباً همه آنها ـ در قیاس با شرایط عادی ـ با شکست در گیشه مواجه شدند. در این میان «شنای پروانه» با فروش بیش از ۳ میلیارد تومان در صدر این جدول قرار داشت و با فروش بیش از ۴ میلیارد لقب پرفروش‌ترین فیلم اکران آنلاین را از آن خود کرد.

ضمن اینکه در این ایام فیلم‌های کمدی متعددی همچون «خوب، بد، جلف؛ ارتش سری»، «آقای سانسور»، «هفته‌ای یکبار آدم باش»، «تک خال» و ... هم اکران شده اما هیچ کدام نتوانسته موفقیت «دینامیت» را ـ با فروش ۷ میلیاردی تا به اینجای کار ـ به دست بیاورد.

«دینامیت» از ۱۰ تیرماه اکران خود را آغاز کرد و حالا در آستانه حضور یک ماهه خود بر پرده سینما و فروش موفقش، نگرانی بسیاری از صاحبان فیلم‌ها را برای اکران کمتر کرده و احتمالاً بسیاری از سینماگران به نمایش فیلمشان در این دوران اقبال بهتری نشان خواهند داد. این در حالی است که احتمالاً فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی همزمان با اکران جهانی خود در پاییز، در ایران نیز به نمایش درآید.

در حال حاضر فیلم های «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی، «مدیترانه» به کارگردانی هادی هاجتمند، «بوتاکس» به کارگردانی کاوه مظاهری، «قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی، در کنار «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، «تک خال»، «هفته ای یکبار آدم باش» و ... روی پرده سینماست.

براساس آمار منتشر شده در سایت سمفا و جدول فروش فیلم های در حال اکران از ۲ الی ۸ مردادماه جاری، «دینامیت» طی هفته گذشته با بیش از ۸۰ هزار و ۶۰۰ مخاطب در تهران و سایر استان‌ها و با در اختیار داشتن ۳۹۹۱ سانس فروشی معادل یک میلیارد و ۷۴۳ میلیون را ثبت کرده و فروش کلی فیلم را به بیش از ۷ میلیارد تومان رسانده است.

فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی هاجتمند با مجموع ۱۲۷۳ مخاطب در تهران و سایر استان فروش ۲۴ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان را در ۲۹۶ سانس ثبت کرده است.

همچنین فیلم سینمایی «سیاه باز» با ۳۵۸ مخاطب در تهران و ۵۱۳ مخاطب در سایر استان‌ها و با در اختیار داشتن ۲۵۹ سانس به فروشی معادل ۱۷ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان رسیده و فروش کلی فیلم را از ابتدای اکران تاکنون به ۲۹ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان رسانده  است.

فیلم سینمایی «قصه عشق پدرم» با مجموع ۴۳۸ مخاطب و ۱۳۱ سانس طی هفته گذشته ۸ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان را در جدول فروش به ثبت رسانده است.

همچنین فیلم سینمایی «بوتاکس» که در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده نیز با ۲۰۷ مخاطب در تهران و ۳۰ مخاطب در سایر استان‌ها در ۴۴ سانس فروش ۶ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان را ثبت کرده است.

علاوه بر این فیلم سینمایی«خورشید» نیز با ۱۷۵۸ مخاطب و ۲۳۲ سانس فروشی معادل ۴۴ میلیون تومان را به ثبت رسانده که در مجموع از ابتدای اکران تاکنون سهم فروش این فیلم از اکران به یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان رسیده است؛ همچنین اکران آنلاین این فیلم از ۳۱ تیرماه آغاز شد.

براساس گزارش سمفا، مجموع فیلم‌های در حال اکران طی هفته گذشته با ۸۹ هزار و ۸۸۴ تماشاگر در ۵۶۷۶ سانس فروشی معادل یک میلیارد و ۹۵۸ میلیون تومان را به ثبت رسانده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اکران تابستانی فیلم سینمایی دینامیت فیلم سینمایی سیاه باز فیلم سینمایی مدیترانه سینما و کرونا مخاطب در تهران فیلم سینمایی فروشی معادل سایر استان هزار تومان سانس فروش فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»

سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۳ و در هفته‌ای که از اکران فیلم‌های نوروزی گذشت در مجموع میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب در ۷۶۱ هزار سانس بود که توانست ۴۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان فروش داشته باشد و به طور کلی وضعیت سینمای ایران درحال رونق است.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۲۳۲ هزار بلیط به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه اول فروش گیشه قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۱۴۸ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان بفروشد و در هفته اول اردیبهشت ماه در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد‌.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۱۹۵ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

فیلم «بی بدن» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد این هفته میزبان ۹۸ هزار مخاطب شد و توانست پنج میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار گیرد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در هفته گذشته با فروش ۳۲ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد