Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکتی معتبر واکسن ضدکرونایی ساخته که در آن قطعات RNA به جای محصور شدن درون نانوذرات لیپیدی، روی سطح این نانوذرات قرار دارند، کارآزمایی روی این واکسن به تازگی آغاز شده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت اچ‌دی‌تی بیو (HDT Bio)، توسعه‌دهنده واکسن ایمنی‌درمانی برای سرطان و بیماری‌های عفونی اعلام کرد که شریک توسعه آن‌ها در هند، یعنی شرکت جنوا بیوفارماکیوتیکالز (Gennova Biopharmaceuticals)، اولین آزمایش‌های کارآزمایی بالینی را روی داوطلبان آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت فاز اول و دوم را روی واکسن ضدکرونای خود انجام می‌دهد. واکسن ابتکاری شرکت اچ‌دی‌تی بیو از فرمولاسیون اختصاصی نانوذرات لیپیدی معدنی (LION) برای رساندن قطعات RNA تحریک‌کننده سیستم ایمنی به سلول‌های هدف استفاده می‌کند.

واکسن شرکت اچ‌دی‌تی بیو از دو جهت با واکسن‌های mRNA فعلی تفاوت قابل توجهی دارد. نخست، محموله RNA آن به‌گونه‌ای طراحی شده که در داخل بدن تکثیر شود. در نتیجه واکسن به‌طور موثر سیستم ایمنی بدن را با دوز بسیار کمتری نسبت به واکسن‌های فعلی فعال می‌کند و باعث افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. دومین تفاوت این است که RNA به جای اینکه در داخل نانوذرات لیپیدی محصور شود، به قسمت بیرونی سیستم LION متصل می‌شود که این کار باعث ساده شدن ساخت و افزایش پایداری می‌شود.

استیو رید مدیرعامل شرکت اچ‌دی‌تی بیو می‌گوید: «این آزمایش یک نقطه عطف مهم برای شرکت جنوا و ما است. بخش مهمی از مأموریت شرکت اچ‌دی‌تی بیو، ایجاد مشارکت با شرکت‌های دارویی در کشور‌های محروم است. هدف ما توانمند‌سازی شرکای خود برای تولید و توزیع دارو‌های نوآورانه با قیمت‌های مقرون به صرفه است.»

در ژوئیه سال ۲۰۲۰، شرکت اچ‌دی‌تی بیو و جنوا مشارکتی برای تولید مشترک واکسن ضدکرونا تشکیل دادند. به‌عنوان بخشی از این معامله، جنوا حق بازاریابی این واکسن در هند را دریافت کرد. در عوض جنوا توافق کرد که دوز‌هایی را برای استفاده در توسعه بالینی در آمریکا فراهم کند و مقیاس‌پذیری فناوری LION را بهبود بخشد.

آزمایش‌های بالینی واکسن ضدکرونای شرکت اچ‌دی‌تی بیو انتظار می‌رود امسال در آمریکا و برزیل آغاز شود. شرکت اچ‌دی‌تی بیو کمک مالی ۸٫۲ میلیون دلاری از موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در موسسه ملی بهداشت به‌منظور تسریع در تولید واکسن دریافت کرده است.

شرکت اچ‌دی‌تی بیو یک شرکت زیست‌دارویی است که به ارائه روش‌های ایمنی‌درمانی به افراد در سراسر جهان، از جمله در مناطقی که از نظر تاریخی محروم هستند، می‌پردازد. کار شرکت اچ‌دی‌تی بیو در بخش بیماری‌های سرطان و عفونی متمرکز است.

یکی از فناوری‌های اصلی این شرکت، RNA / LION ™، ترکیبی از فرمولاسیون و مواد کمکی برای ایجاد ثبات و انتقال RNA به سیستم ایمنی بدن برای تحریک پاسخ برای درمان یا واکسیناسیون است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا فناوری نانو نانوذرات لیپیدی کارآزمایی بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد