Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس دهم گفت: شما یک آماری از مجلس بگیرید ببینید در هر دقیقه و هر ساعت مجلس چه مقدار و چه مبلغ هزینه دارد؛ هزینه مجلس بسیار بالا است. 7

«عزت الله یوسفیان ملا»، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با طرح مجلس مبنی بر الزام دستگاه های اجرایی به پاسخگویی به مجلس گفت: در هفته اخیر مجلس میزبان وزیر کشور بود و نمایندگان سوالات خود را از ایشان پرسیدند در حالی که کمتر از ده روز بیشتر به پایان مسئولیت رحمانی فضلی در دولت دوازدهم باقی نمانده است، در این شرایط سوال چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ در مجالس قبل حدود دو سه ماه پایانی دولت ها، دیگر سوالی از وزرا مطرح نمی شد زیرا فایده ای نداشت و زمان هم اجازه نمی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مجلس در سوال و استیضاح از وزرا افراط کند به نتیجه ای نمی رسد.

او در ادامه بیان کرد: مجلس برای نظارت ۴ ابزار در دست دارد، تذکر، سوال، تحقیق و تفحص، استیضاح و دیگر نیازی به قانون جدید برای نظارت ندارد، در طی یازده دوره مجلس به خاطر ندارم که حتی یک تحقیق و تفحص به نتیجه رسیده باشد، یعنی پس از تحقیق و تفحص تخلفاتی را احراز کرده باشند و بعد آن شکل و شمایل آن تخلفات تغییر کرده باشد و تحقیق و تفحص به نتیجه رسیده باشد و اگر حقی از کسی تضیع شده حقش را بدهند و اگر حق ملت تضیع شده، روش را تغییر دهند. مشکلات مجلس در بُعد نظارتی ریشه ای است، گاها مجلس از نظارت به عنوان ابزار انتقام جویی و تنبیه و درگیری استفاده می کند. 

یوسفیان ملا بیان کرد: در همین مجلس یازدهم در بحث تحقیق و تفحص هایی که کلید خورده است، حتی یک مورد آن به نتیجه ای که قابل لمس، قابل رویت و قابل درک باشد نرسیده است، باید تحقیق و تفحص را به مسیری ببریم که به نتیجه برسد. یک تحقیق و تفحص به طور متوسط بالای یک میلیارد و پانصد میلیون به بالا هزینه دارد. مجلس یازدهم با تصویب برخی طرح ها فقط اشتباهات را تقویت می کند و به آن قوت می‌بخشد. باید به سمتی برویم که نظارت به دور از جریان و سیاست شود و به سوی رشد جریان امور پیش رود، همه معتقد هستیم که نظارت آنطور که باید و شاید کارش را انجام نمی دهد. در تمام ادوار، مجلس در بُعد نظارتی نتوانسته به نحوی عمل کند که به دور از جریان های های سیاسی باشد فرضا اگر یک وزارتخانه ای با مجلس هم خط باشد، کار چندانی با او ندارند اما اگر در خط مقابل باشد با او برخورد می کنند. 

نماینده سابق مجلس مطرح کرد: نباید قانون گذاری در کشور قوز بالا قوز شود یعنی مشکلات را دو چندان کند. به اعتقاد بنده که چهار دوره مجلس بودم عرض می کنم باید در بخش نظارت مشکلات را ریشه یابی کنیم، باید از اساس و ریشه ای مسئله نظارت حل شود و با این قوانینی که تصویب می شود ما به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. 

او در پایان افزود: طرح ها و نظریه های نمایندگان هزینه بر است. شما یک آماری از مجلس بگیرید ببینید در هر دقیقه و هر ساعت مجلس چه مقدار و چه مبلغ هزینه دارد؛ هزینه مجلس بسیار بالا است. 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس دستگاه های اجرایی وزیر کشور دولت استیضاح قانون مشکلات رشد وزارتخانه استیضاح تحقیق و تفحص مجلس یازدهم تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • لحظات پرواز یازده ساعته بمب افکن‌های اتمی روس در مرز آمریکا
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا ؟ + انواع آن
  • علی مطهری: در خانواده آیت الله مطهری، نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌ها همه یک گونه فکر می‌کنند/ حکومت باید بر اجرای حجاب نظارت کند
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی