Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران ، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری امروز در چهارمین ستاد عملیات محرم 1443هجری قمری با تبریک فرا رسیدن ولادت هفتمین گوهر تابناک امامت و ولایت امام موسی کاظم (ع) و با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسمات محرم ۱۴۰۰، اظهار کرد: هیات‌های مذهبی در طول تاریخ اسلام و تشیع یکی از اثرگذارترین مجموعه‌های فرهنگی و دینی در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و حسینی بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با اشاره به کارکردهای بسیار مثبت هیات‌های مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، افزود: هیات‌های مذهبی یکی از مجموعه‌های مردمی و دینی است که در حوزه تربیت بسیار مورد توجه است و می‌تواند در کادر سازی و تربیت نیروهای انقلابی و گفتمانی اثرگذار باشد و یکی از مهم‌ترین نگرانی دشمنان نسبت به این مجموعه فرهنگی و دینی در بخش تعمیق و ترویج مبانی اسلام ناب و گفتمان مقاومت و پایداری است و برای ضربه زدن به آن سالهاست که در حال برنامه‌ریزی و صرف هزینه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش اجتماعی هیات‌های مذهبی در موقع وقوع بحران‌های اجتماعی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و حتی رفع آن است و در همین شرایط شیوع این ویروس منحوس( کووید۱۹) این هیات‌های مذهبی بودند که در کنار جهادگران حوزه سلامت و درمان در مقابله با این ویروس منحوس، نقش‌آفرینی کردند و نمونه بارز آن تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و خلق حماسه کمک مومنانه و مواسات بود.

شکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم الحرام ۱۴۴۳هجری قمری و با تاکید بر برگزاری مراسمات محرم ۱۴۰۰ با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت هیأت مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری برای اهل بیت (ع) به ویژه ذکر مصیبت برای حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش است و حتی در این شرایط کرونایی هیچ هیاتی تعطیل نیست زیرا هیات‌های مذهبی ثابت کردند در تمامی سال‌های شیوع این ویروس منحوس ، می‌توانند با رعایت کامل موازین بهداشتی مراسمات آئینی را برگزار کنند و در رعایت این شیوه نامه‌ها از دیگر اقشار جامعه دقیق‌تر و مصمم‌تر هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمامی ابزارهای نوین رسانه‌ای و فضای مجازی در هیات‌های مذهبی، گفت: باید از تمامی ابزارهای نوین تبلیغی و رسانه‌ای برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار در هیات‌های مذهبی بهره گرفت و از ظرفیت رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای برگزاری هرچه باشکوه تر محرم ۱۴۰۰بیشترین بهره وری را داشت .

انتهای پیام/86034/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران محرم 1400 هیات های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور