Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@02:19:04 GMT

پیشتازی قم در عرصه اهدای خون

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۷۷۷۲

پیشتازی قم در عرصه اهدای خون

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از استانداری قم در پیام بهرام سرمست،استاندار قم آمده است: نهم مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون، به‌عنوان روز ملی اهدای خون نامگذاری شده‌است، در نظام سلامت، فرآورده‌های خونی یکی از ضروری‌ترین و کلیدی‌ترین اقلام مورد نیاز و تامین آن از وظایف مهم سازمان انتقال خون محسوب می‌شود، در حال حاضر و با وجود پیشرفت‌های چشمگیر به‌دست آمده در علوم پزشکی، هنوز این فرآورده حیاتی و نجات بخش جان بیماران فاقد جایگزین می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو اهدای مستمر خون به‌عنوان مظهر ایثار و نماد نوع دوستی انسان‌ها، همواره بسیار ارزشمند و حائز اهمیت بوده و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ آن امری ضروری است.

خوشبختانه بر اساس آمار‌های موجود، شاخص اهدای خون در استان قم از جایگاه مطلوبی برخوردار است و این استان به دلیل همراهی و مشارکت مردم نوع دوست، یکی از استان‌های پیشتاز و پیشگام در عرصه اهدا شناخته می‌شود.

 ضمن تبریک روز اهدای خون و ارج نهادن به‌اقدام انسانی و ارزشی اهدا کنندگان، از زحمات و تلاش‌های کارکنان و عوامل خدوم انتقال خون استان قم به‌ویژه در شرایط سخت شیوع کرونا تشکر و قدردانی نموده و بهروزی و توفیق روزافزون فعالان این عرصه را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون استاندار قم پیام تبریک اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت

طراح این درب با بیان اینکه پیکره چوبی این درب از بهترین چوب‌های چنار سفید، قرمز و چوب گردو، گیلاس، سرخدار و استخوان شتر تهیه شده گفت: این درب، تلفیقی از هنر سنتی و مدرن است.

 فرهاد متین فر مدت زمان ساخت این درب چوبی را ۷ ماه دانست و افزود: در این مدت، ۵ ماه کار دست و ۱۲۰۰ ساعت کار دستگاهی انجام شده است.

متین فر گره چینی بدون چسب و میخ با رنگ‌های طبیعی چوب را از جمله ویژگی‌های این درب بیان کرد.

 متین فر با بیان اینکه خطاطی‌های روی کار را استاد موحد انجام داده گفت: آیه «هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب والشهادة» در سر درب آن نقش بسته است.

این درب قرار است همزمان با دهه کرامت در ورودی رواق دارالولایه مقابل روضه منوره حرم مطهر رضوی نصب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری