Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@02:29:48 GMT

بهترین راهنمای خرید سوئیچ شبکه

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۷۷۹۶

بهترین راهنمای خرید سوئیچ شبکه

امروزه با پیشرفت و توسعه صنعت تکنولوژی، شبکه نیز در حال ارتقاء، گسترش و دگرگونی است و از همین حیث باید به گونه‌ای باشد که بتواند پاسخگوی مخاطبان خود باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مستر شبکه، سوئیچ شبکه وسیله‌ای است که تجهیزات داخل یک شبکه را به هم متصل می‌کند و در صورتی که قصد خرید سوئیچ شبکه دارید، در این مقاله که راهنمای خرید سوئیچ شبکه است، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع سوئیچ شبکه:

شرکت‌های بیشماری وجود دارند که سوئیچ‌های شبکه را تولید می‌کنند و در بازار نیز برندهای زیادی موجود است لذا اگر قصد خرید سوئیچ شبکه دارید باید بگوییم که سوئیچ‌ها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:

مدیریتی (Managed)

راهنمای خرید سوئیچ شبکه

همان گونه که از اسم این مدل مشخص است، در این مدل، با استفاده از امکان دسترسی و برنامه ریزی، به مدیران شبکه اجازه می‌دهد از راه دور و لوکیشن‌های مختلف بر روی شبکه نظارت و کنترل داشته باشند.

غیرمدیریتی ( Unmanaged )

   راهنمای خرید سوئیچ شبکه

در این مدل، اجازه هیچ نوع تغییری در شبکه وجود ندارد و این نوع سوئیچ‌ها دقیقا طبق برنامه ریزی که شرکت سازنده روی آنها انجام داده، عمل می‌کنند.

همان گونه که در بالا توضیح دادیم، در صورتی که قصد خرید سوئیچ شبکه را دارید، انتخاب نوع سوئیچ به توانایی‌های شبکه شما بستگی دارد. برای مثال، چنانچه قصد راه اندازی یک شبکه خانگی کوچک را دارید، این شبکه ، به اندازه یک شرکت، به مدیریت احتیاج ندارد و بهتر است در آن از سوئیچ شبکه غیر مدیریتی استفاده کنید.

از طرف دیگر نیز در صورتی که قصد خرید سوئیچ شبکه برای یک شرکت را دارید، می‌بایست سوئیچ شبکه مدیریتی استفاده کنید چرا که برای جلوگیری از ورود اشخاصی غیر از کارکنان شرکت به شبکه، به موشکافی ریزبینانه‌ای احتیاج دارید.

اندازه سوئیچ شبکه

برای انتخاب اندازه سوئیچ شبکه، به انتظارات کاربران باید توجه کرد که در ادامه ۲ نوع طراحی سوئیچ را معرفی خواهیم کرد:

فرم فاکتور (Form Factor)

این نوع سوئیچ ها برای شبکه های کوچکی نظیر شبکه های خانگی گزینه مناسبی هستند و دارای شاسی بسته بوده و همچنین امکان ارتقاء آنها بسیار کم است. تعداد پورت این سوئیچ‌ها تا حدود ۴۸ پورت متغیر می‌باشد.

ماژولار (Modular)

این سوئیچ ها نسبت به مدل قبلی امکان تنظیم بیشتری دارند و چنانچه در مواردی نوبت به ترکیب تنظیمات پورت‌ها برسد، مدل ماژولار گزینه‌های بیشتری را به کاربر ارائه خواهد داد.

توضیح سوئیچ لایه ۲ در خرید تجهیزات شبکه

این سوئیچ در بخشی از شبکه، مابین تجهیزات شبکه فعال بوده و نسبت به مدل های دیگر خود، بسیار ساده تر است . این مدل همچنین دارای تنوع کمتری نسبت به مدلهای دیگر بوده که بعد از پردازش دیتا، آن را به لایه (data link layer) دستگاه متصل به سوئیچ هدایت می‌کند.

توضیح سوئیچ لایه ۳ در خرید تجهیزات شبکه

سوئیچ لایه ۳ چند لایه بوده و از لحاظ کاربرد و تنوع، نسبت به مدل قبلی بهتر می‌باشد و به روتر نیز معروف است. این سوئیچ دیتا را در لایه شبکه پردازش کرده و بیشتر با مسیردهی به قسمت‌های گوناگون یک شبکه سر و کار دارد.

تشخیص نیازهای شبکه

برای خرید سوئیچ شبکه همواره باید به این نکته توجه کنید و سوئیچی باید انتخاب کنید که قادر به مدیریت حجم مورد نیاز شما باشد و تعداد پورت آن نسبت به کاربران احتمالی نیز برابر باشد. لذا در ادامه مواردی را ذکر می‌کنیم که برای خرید سوئیچ شبکه می‌بایست در رعایت کنید.

مورد مهمی که همواره باید در خرید سوئیچ شبکه رعایت کنید، در نظر گرفتن تجهیزات و تعداد کاربران احتمالی متصل به شبکه است. چنانچه این تعداد، ۵ یا کمتر باشد، سوئیچ کوچک مناسب است اما در صورتی که کاربران همزمان شما بیش از ۴۸ نفر باشد، می‌بایست به چندین دستگاه سوئیچ تجهیز شوید.

هنگام انتخاب و یا خرید سوئیچ شبکه، چنانچه شبکه ای قصد انتقال اطلاعات در حجم های بالا با سرعت زیاد را دارد، سوئیچ مناسب می‌بایست با سرعت گیگابیت Ethernet مجهز باشد. از طرفی هم، شبکه هایی که به منظور دسترسی به دیتای خود، متکی به اینترنت هستند، سوئیچی با پورت‌های ۱۰۰ مگابیتی نیز انتخاب خوبی برای آنها خواهد بود.

مشهورترین برندهای سوئیچ

چنانچه قصد خرید سوئیچ شبکه دارید، برندهای معروف سوئیچ شبکه به شرح زیر می‌باشد:

سوئیچCisco  HP   Norte 3Com  Linksys IBM  DLink

جمع‌بندی

در دنیای کنونی امروز، دنیای آی تی همواره فرصت‌های شغلی بیشماری برای انواع کسب و کارها به وجود می‌آورد و دانستن موارد مهم در خرید ابزار آی تی از ملزومات این حرفه است لذا در رابطه با سوئیچ شبکه نیز، باید در نظر داشته باشید که قبل از اقدام به خرید سوئیچ شبکه باید گزینه‌ها و موارد احتمالی خود را به صورت کامل بررسی و تجزیه تحلیل کنید و نسبت به برندهای مشهور و امکانات آنها اطلاعات لازم را کسب کنید تا بهترین برند، با بهترین کیفیت و عملکرد را در اختیار خود قرار دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مستر شبکه سوئیچ شبکه نسبت به مدل سوئیچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان

اگر از علاقمندان به غذا خوردن هستید پس می‌دانید که سفر و غذا لازم و ملزوم یکدیگرند. یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه فرهنگ یک کشور، مزه کردن غذا‌های آن است و در این میان برخی از کشور‌ها به ارائه برخی از بهترین غذا‌های جهان شهرت دارند.

به گزارش روزیاتو، رده‌بندی زیر از کشور‌هایی با بهترین غذا‌ها در وهله اول به کمک کتاب‌های معروف «راهنمای رستوران و هتل میشلن» به دست آمده که با اعطای ستاره به آن‌ها به ارزیابی کیفیت غذا‌ها می‌پردازد. در مرحله بعد نیز نظرات کاربران در وبسایت‌های مختلف ازجمله سی‌ان‌ان و همچنین پلتفرم‌های گفتگو مانند ردیت و کورا در نظر گرفته شده است.

۱۰. کره جنوبی

آشپزی کره جنوبی در سطح بین‌المللی شهرت دارد و در لیست کشور‌هایی با بهترین کیفیت غذا در جهان در رتبه دهم قرار دارد. مانند بسیاری از غذا‌های آسیای شرقی، برنج جزء اصلی غذا‌های کره جنوبی است. کیمچی از موارد منحصر به فرد آشپزی در این کشور است و در اکثر خانواده‌ها مصرف می‌شود. برخی از غذا‌های کره جنوبی که در جهان معروف هستند عبارتند از: گوچوجانگ، بیبیم‌بپ و بولگوگی.

۹. سوئیس

حدود ۴۰۰ نوع غذا در سوئیس وجود دارد که در سال ۲۰۰۸ به طور رسمی در میراث آشپزی سوئیس گنجانده شدند. یک فرد در این کشور سالانه نزدیک به ۱۱ کیلوگرم شکلات مصرف می‌کند که سوئیس را به بزرگترین مصرف‌کننده شکلات در جهان تبدیل می‌کند. محصولات غذایی سوئیس بسیار متنوع و فراوان است، این کشور ۷۰۰ نوع پنیر، بیش از ۲۰۰ نوع نان و ۲۵۰۰ نوع انگور تولید می‌کند.

۸. انگلستان

غذا‌های بریتانیا به دلیل تجارت‌های این کشور با دیگر کشور‌ها به شدت تحت تأثیر غذا‌های سراسر جهان قرار گرفته است. غذا‌های بریتانیایی به‌طرز آشکاری از از غذا‌های بومی چینی، هندی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، آمریکایی، مکزیکی، اسپانیایی، تایلندی و ترکی تاثیر پذیرفته‌اند. بسیاری از اقلام غذایی بریتانیایی در سطح بین‌المللی محبوبیت یافته‌اند نظیر پای شپردز، پای سیب و اسکون. روستای چدار در سامرست نیز جایی است که پنیر چدار اولین بار در آن ساخته شده است.

۷. چین (ماکائو و هنگ کنگ)

غذا‌های چینی ازجمله معروف‌ترین غذا‌های دنیا هستند. کیفیت غذا در این کشور بی عیب و نقص است و چین دارای نزدیک به ۲۱۵ رستوران ستاره دار در «میشلن» است. غذا‌هایی مانند دیم سام و هات‌پات در میان غذا‌های چینی بسیار معروف هستند و در کشور‌های دیگر نیز رواج دارند.

۶. آلمان

غذا‌های آلمانی غنی و متنوع هستند، زیرا از مواد اولیه موجود در هر فصل در آن‌ها استفاده می‌شود. غذا‌های رایج در این کشور عبارتند از: براتوورست، کوفته سیب زمینی، کلم ترش، شنیسل و اشترودل. در طول جشنواره اکتبر این کشور، غذا و نوشیدنی آلمانی با شور و اشتیاق جشن گرفته می‌شود. Sauerbraten غذای ملی این کشور محسوب می‌شود.

۵. ایالات متحده

آشپزی آمریکایی یک آش شلم‌شوربای واقعی است، زیرا به دلیل عوامل زیادی مانند مهاجرت، تغییرات منطقه‌ای و تاثیرات فرهنگی تنوع گسترده‌ای دارد. ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور صادرکننده مواد غذایی در جهان است. در حالی که فرهنگ فست فود در این کشور بیداد می‌کند، دارای رستوران‌های با استاندارد بالاست و بیش از ۲۳۰ رستوران ستاره‌های میشلن را دریافت کرده‌اند.

۴. اسپانیا

اسپانیا به دلیل آب و هوای منطقه‌ای متنوع و تأثیرات فرهنگی، غذای بسیار متنوعی دارد. علاوه بر این، مادرید و بارسلونا به ترتیب ۵۳ و ۴۸ غذای بومی ارائه می‌دهند. غذا‌های اسپانیایی از مواد تازه و باکیفیت تشکیل می‌شوند. مواد تشکیل‌دهنده از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است و انواع مختلفی از غذا‌های دریایی، گوشت پخته شده، انواع پنیر و زعفران در غذاهایشان زیاد به کار می‌رود.

۳. ژاپن

غذا‌های ژاپنی به دلیل ارزش زیبایی شناختی، مواد اولیه تازه و طعم‌های متعادل شناخته شده است. در حالی که سوشی یک غذای معروف ژاپنی به حساب می‌آید، غذای ملی این کشور کاری با برنج است که در این منطقه بسیار مصرف می‌شود. سایر غذا‌های ژاپنی که معمولاً در کشور‌های دیگر موجود است عبارتند از: ساشیمی، سوپ میسو، ماچا و رامن. ماچا یک صادرات مهم مواد غذایی این کشور است و به ایالات متحده، چین، سریلانکا و هند عرضه می‌شود.

۲. ایتالیا

طبق یک مطالعه، غذا‌های ایتالیایی معروف‌ترین و پیتزا شاخص‌ترین و محبوب‌ترین وعده غذایی در جهان است. میراث آشپزی ایتالیایی غرق در آشپزی خانگی سنتی است که از مواد ساده، اما خوش طعمی مانند روغن زیتون، گوجه فرنگی، سیر و ریحان استفاده می‌کند. روغن زیتون ازجمله صادرات مهم این کشور است.

۱. فرانسه

فرانسه در صدر فهرست کشور‌های با بهترین کیفیت غذا در جهان قرار دارد. این کشور دارای بیشترین رستوران‌های ستاره‌دار میشلن در جهان است که نشان‌دهنده تمرکز این کشور بر رستوران‌های با استاندارد بالا است. صدف و حلزون از بهترین غذا‌های لذیذ فرانسوی به حساب می‌آیند. فرانسه با مصرف ۲۱.۶۷ کیلوگرم به ازای هر نفر، سومین مصرف‌کننده سرانه پنیر در سال در جهان است. هنر آشپزی فرانسوی یکی از مهم‌ترین‌ها در جهان است و نقش عمده‌ای در آکادمی‌های آشپزی مدرن دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • جدول فیلم‌ های امروز تلویزیون، شنبه ۱۵ اردیبهشت + ساعت پخش
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • ویرجیل فن دایک بهترین هم تیمی‌اش در لیورپول را انتخاب کرد / فیلم
  • بهترین بازی‌های لیگ ایران آبکی از آب درآمد!
  • یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی