Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به اینکه امروز فضای مجازی شئونات مختلف زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده ساماندهی این فضا امری ضروری است و متأسفانه ما امروز جزو محدود کشورهایی هستیم که فضای مجازی در آن بدون ضابطه است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت:‌ کمتر کشوری در جهان وجود دارد که مثل ایران فضای مجازی در آن بدون ضابطه و قاعده باشد و با  توجه به گستردگی فضای مجازی ضابطه کردن و وضع قانون در این زمینه امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز فضای مجازی شئونات مختلف زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است و با توجه به اینکه در ایام کرونا این حضور بیشتر شده لازم است تا قوانین و مقرراتی برای فعالیت‌ها در این فضا وضع شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: وضع قانون و مقررات به معنای اعمال محدودیت نیست بلکه به معنای ضابطه‌مند کردن و ساماندهی فضای مجازی است و ما در طرح خود در مجلس به دنبال ساماندهی فضای مجازی و حمایت از حقوق کاربران هستیم.

نصیرایی خاطرنشان کرد:‌ امروز اقشار مختلف مردم در فضای مجازی فعالیت دارند و قانون‌مند کردن این فضا با هدف ایجاد بستر امن برای فعالیت‌های مردم امری ضروری است و لذا مردم باید در یک فضای کاملاً سالم بتوانند به فعالیت خود در فضای مجازی ادامه دهند.

وی افزود: ما در طرح مجلس به دنبال محدودسازی و فیلتر کردن پیام‌رسانی نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم که آنها حقوق مردم ما را به رسمیت شناخته و به آن احترام بگذارند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی کمک می‌کند تا این طرح در کمیسیون تخصصی و در فضای کارشناسانه‌تر و تخصصی‌تر و با حضور کارشناسان مجرب مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی قانونگذاری فضاي مجازي نظام قانونگذاری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.   به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.   وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.   اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • شوخی گلزار با مردم
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت