Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:42:06 GMT

واکسیناسیون کرونا به طور کامل ایمنی ایجاد نمی کند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۷۹۲۹

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: واکسیناسیون کرونا به طور کامل ایمنی ایجاد نمی کند.

پسندیده در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هیچ واکسنی در دنیا به طور کامل ایمنی ایجاد نمی کند، اظهارکرد: در ارتباط با واکسن کرونا تا زمانیکه ۸۵ درصد جامعه واکسینه نشوند و چرخه انتقال بیماری وجود داشته باشد، امکان اینکه افرادی که واکسن کرونا را نیز دریافت کرده باشند و دوباره به این ویروس مبتلا شوند، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند وجود دارد اما شدت بروز علائم بیماری در این افراد کمتر است و میزان مرگ و میر در آن ها بسیار کمتر می شود.

پسندیده افزود: بنابراین باید تمامی افراد پروتکل های بهداشتی را به منظور جلوگیری از ابتلا به این ویروس رعایت کنند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه مشاهده می شود که میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی چه در کشور و چه در استان به شدت کاهش یافته و به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه بی توجهی و سهل انگاری تعدادی از افراد نسبت به ویروس کرونا موجب شده تا هر چه همکاران دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با واکسیناسیون و ... رشته بودند، پنبه شود.

وی تاکیدکرد: کادر درمان از فشار کاری خسته شده اند و موج پنجم کرونا به هیچ عنوان شوخی بردار نیست.

کارشناس بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توضیح داد: تعداد تست هایی که روزانه در مرکز جامع امام علی(ع) گرفته می شد حدود ۱۰۰ مورد بود اما اکنون تعداد به چندین برابر رسیده است و مجبور شده ایم تا دوباره مرکز حکمت در بجنورد برای گرفتن تست کرونا راه اندازی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن کرونا خراسان شمالی موج پنجم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور