Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو هیئت‌مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران گفت:رونق بزرگترین شهرک پوشاک ایران در گرو تامین زیرساخت‌ها قبل از استقرار واحدهای تولیدی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، ایجاد شهرک بزرگ پوشاک در بخش فشافویه شهرستان ری با توجه به نزدیکی این شهرک به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) علاوه بر تأثیر چشمگیر بر تولید و عرضه پوشاک در استان تهران و کشور، تحولی بزرگ در صادرات پوشاک در کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این شهرک در زمینی به وسعت بیش از 200 هکتار در مجاورت شهرک بزرگ صنعتی شمس‌آباد احداث خواهد شد که تأثیر بسزایی در ایجاد اشتغال نیز خواهد داشت.

صنعت سبز و سازگار با محیط‌زیست پوشاک نیاز به برق، آب، گاز، انبارهای مناسب، دسترسی به خطوط حمل‌ونقلی دارد که بخشی از این نیازها در منطقه فشافویه تأمین شده اما با توجه به قطعی مکرر برق در شهرک صنعتی شمس‌آباد و وارد شدن خسارات سنگین به صنایع منطقه با توجه به توصیه کارشناسان می‌بایست در ابتدا برق که اصلی‌ترین نیاز صنعت پوشاک است در منطقه تأمین و سپس نسبت به انتقال واحدهای تولیدی اقدام شود.

علیرضا حائری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در ساخت بزرگترین شهرک پوشاک ایران در فشافویه شهرستان ری اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های تخصصی در قطب‌های صنعت نساجی مانند تهران، آذربایجان، شیراز، خراسان، یزد، اصفهان و ... و متمرکز کردن واحدهای تولیدی به دلیل مشترک بودن نیازها ازنظر خدمات‌رسانی بسیار مفید است.

وی افزود: اگر گمرک در شهرک تخصصی پوشاک منطقه‌ای را برای ارسال و دریافت کالا و مواد اولیه ایجاد کند تا کار صادرات، واردات و ترخیص کالا در خود شهرک انجام شود بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

عضو هیئت‌مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران در ادامه با بیان اینکه منطقه فشافویه جهت ایجاد شهرک پوشاک مناسب است گفت: تجمیع واحدهایی با کاربری تولیدی مشترک با جانمایی صحیح ازنظر دسترسی به راه‌آهن، فرودگاه، گمرک و ... در تولید بهتر بسیار اثرگذار خواهد بود.

حائری تصریح کرد: پوشاک صنعت پاکی است که فاقد هرگونه آلایندگی ازنظر پساب و آب بوده و از مصرف آب کمی نیز برخوردار است و سازگار با محیط‌زیست است که کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور و ارزآوری خواهد داشت اما متأسفانه تابه‌حال مورد توجه نبوده و به‌طورکلی پوشاک ما هنوز صنعتی کامل نشده و به‌صورت ناشناس تولید می‌شود.

وی ابراز داشت: تجمیع واحدهای پوشاک موجب تسهیل خدمات‌رسانی، سهولت در دسترسی‌ها، دسترسی به انبارها، رفع مشکلات واحدها توسط یکدیگر و کاهش هزینه‌ها خواهد شد که در نهایت کاهش قیمت فروش، قیمت تمام شده و سهولت صادرات خواهد شد.

یک‌چهارم صنایع متوسط سرمایه لازم است

عضو هیئت‌مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران تأکید کرد: صنعت پوشاک نسبت به سایر صنایع به سرمایه کمتری برای ایجاد یک شغل نیاز دارد و در کنار آن دارای تعداد کارگری بسیار زیادی است و به‌طورکلی سرمایه‌گذاری موردنیاز برای آغاز به کار در صنعت نساجی به میزان یک‌چهارم متوسط صنایع است.

حائری با تأکید بر اینکه شهرک پوشاک می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق این صنعت داشته باشد گفت: اگر در اجرای طرح زیرساخت‌های لازم فراهم شود و تنها به انتقال چند کارخانه اکتفا نشود و امکانات موردنیاز صنعت پوشاک تعبیه شود قطعاً موجب ارتقای صنعت پوشاک خواهد شد.

شهرک پوشاک در یزد سریع‌تر راه‌اندازی شود‌‌نماینده مردم قزوین در مجلس: آزادراه قزوین ـ تهران ظرفیت خوبی برای احداث شهرک پوشاک دارد

عضو هیئت‌مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران در پایان خاطرنشان کرد: برق، گاز، آب، فاضلاب شهرک پوشاک پیش از انتقال واحدهای تولیدی تأمین شود زیرا که اگر همانند سایر شهرک‌های صنعتی با قطعی‌های چندساعته برق مواجه شود به توسعه و پیشرفت نخواهد رسید.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولیدی شهرک پوشاک زیرساخت ها صنعت پوشاک خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰ شرکت معتبر در نمایشگاه نساجی یزد
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی