Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در نشست ادواری کمیته رفع اطاله دادرسی که در دادسرای عمومی و انقلاب تهران و با حضور جمعی از معاونان ستادی و قضایی وی و تعدادی از قضات و بازپرسان شعب نواحی دادسرا برگزار شد؛ بر لزوم بررسی علل بالابودن آمار پرونده‌های مانده و مسن در برخی از شعب و نواحی تاکید کرد و خواستار اتخاذ راهکار‌های لازم برای تسریع در رسیدگی‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران با اشاره به کندی روند پاسخگویی برخی از دستگاه‌های ضابط و اجرایی به استعلامات به عنوان یکی از دلایل تأثیرگذار بر اطاله دادرسی از سرپرستان دادسرا‌ها خواست با ورود مستقیم به مدیریت پرونده‌ها و پیگیری موضوع با استفاده از اختیارات قانونی و ضمانت‌های اجرایی موجود، دستگاه‌های مذکور را به تسریع در پاسخگویی مکلف کنند.

در ابتدای این جلسه، معاون اول دادستان تهران با قرائت دستور جلسه اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در معاونت نظارت و بازرسی دادستانی تهران آمار پرونده‌های مانده و مسن در ۱۶ شعبه از نواحی دادسرای تهران بیش از ۲۰۰ فقره است و این جلسه به بررسی عملکرد و تشریح عوامل اطاله دادرسی و موانع و مشکلات موجود اختصاص دارد.

به گفته رحمانیان عدم وصول پاسخ استعلامات از دستگاه‌های ذی ربط، تخصصی بودن برخی از پرونده ها، ناقص بودن برخی از گزارش‌های ارسالی دستگاه‌های نظارتی، آشنا نبودن برخی از ضابطین با نحوه مستندسازی پرونده‌های قضایی، حضور متهمان در سایر حوزه‌های قضایی و تأخیر در اجرای نیابت قضایی و کمبود نیروی انسانی، تاخیر در اظهار نظر کارشناسی از سوی کارشناسان، پیچیدگی برخی از پرونده‌های مطروحه در دادسرا‌های تخصصی، عدم شناسایی و دستگیری متهمان توسط ضابطین از مهم‌ترین دلایل اطاله دادرسی و مسن شدن پرونده‌ها در دادسرا‌های تهران است که لازم است با اعمال مدیریت سرپرستان نواحی و همت جهادی همکاران برای رفع موانع تلاش لازم صورت گیرد.

در این جلسه مقرر شد کمیته فرعی رفع اطاله دادرسی بصورت فعال بر اساس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ دادسرا وفق ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار، اوقات رسیدگی و نظارت افزایش یابد و هر یک ار نواحی برنامه ریزی بمنظور کاهش پرونده‌های مسن و موجودی ارائه و معاونت نظارت و بازرسی دادسرا نسبت به انجام بازرسی در شعبی که موجودی آن‌ها زیاد است، بازرسی لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان تهران بررسی علل دادرسی اطاله دادرسی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار

به گزارش صدای ایران، سردار حشمت اله ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مستقر در سالن ایستگاه راه آهن اندیمشک حین کنترل و بازرسی اثاثیه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به بار همراه شخصی مظنون شدند پس از بازرسی بار این مسافر همکاران تعداد ۷۳ عدد سکه قدیمی را که به طرز ماهرانه‌ای در کیف جاساز شده بود کشف و ضبط کردند. 

وی ادامه داد: برابر اعلام کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک سکه‌های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان بوده و ارزش ریالی آن در حدود دو میلیارد ریال برآورد شده است.

ملکی با بیان اینکه متهم به همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد، گفت: این فرد درحین تشکیل پرونده به ماموران پیشنهاد رشوه داده و حتی اعلام کرد که حاضر است تمامی سکه‌ها را در ازای آزادی به ماموران بدهد که این موضوع نیز در پرونده‌اش درج شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه با استعلام بعمل آمده از سامانه پلیس مشخص شد که این فرد دارای سوءسابقه است، گفت:‌در نهایت متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

دیگر خبرها

  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!