Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- «آسوشیتد پرس» نوشت: ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در منطقه غرب آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر آمریکایی «یواس‌اس رونالد ریگان» و ناوشکن «یواس‌اس میتسچر» کشتی مذکور با نام «مِرسِر استریت» را هنگام حرکت به سمت یک بندر امن اسکورت کردند.

نیروی دریایی آمریکا افزود: کارشناسان مواد منفجره نیروی دریایی برای اطمینان از این که خطر دیگری خدمه را تهدید نمی‌کند، در کشتی حضور دارند و آماده حمایت از تحقیقات در خصوص این حمله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشانه‌های اولیه به وضوح حاکی از حمله (با هواپیمای بدون سرنشین) است.

طبق این گزارش، نیروی دریایی آمریکا توضیح نداد که چطور تشخیص داده یک حمله پهپادی باعث خسارت شده، گرچه گفت که کارشناسان وقوع حمله را تایید می‌کنند.

برخی منابع انگلیسی روز جمعه از هدف قرار گرفتن یک کشتی در نزدیکی سواحل عمان خبر دادند. گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه با اعلام این خبر، ادعا کرد که تحقیقات درباره آن در جریان است.

این گروه بدون ارائه جزئیات بیشتر از هویت یا نوع کشتی مذکور، مدعی شد که این اتفاق در واپسین دقایق شامگاه پنجشنبه در شمال شرقی جزیره «مصیره» رخ داد.

ساعاتی بعد از این گزارش، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد که کشتی هدف قرار گرفته شده تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» طبق گفته مقام‌های نظامی دریایی انگلیس، این کشتی تجاری اسرائیلی در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته شد.

بعد از اعلام اینکه کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان متعلق به رژیم صهیونیستی بوده، شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام مِرسِر استریت، در پی حمله به آن، کشته شدند.

همزمان یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، این کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفته و احتمالا زمانی که برفراز آن پرواز می‌کرده، شراره‌های آتش بر روی کشتی ریخته است.

این گروه همچنین مدعی شد که کشتی مرسر استریت سپس برای بار دوم نیز هدف حمله قرار گرفت که ماهیت آن حمله هنوز مشخص نیست ولی گفته می‌شود که باعث وقوع انفجار در عرشه کشتی شده است.

پس از این گزارش‌ها، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس بدون هیچگونه مدرکی با متهم کردن ایران درباره حمله روز جمعه به این کشتی، مدعی شد: «پاسخی سخت برای حمله به مِرسِر استریت محفوظ است».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کشتی اسرائیل حمله پهبادی نیروی دریایی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب

فرماندنه نیروی دریایی ارتش از آمادگی برای مشارکت در تمام‌ رزمایش‌های مرکب در اقیانوس‌های آرام و اطلس خبر داد و گفت: نیروی دریایی ارتش ‌هیئت‌ علمی ـ پژوهشی را برای تحقیقات علمی بیشتر به قطب جنوب اعزام می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امیر دریادار شهرام ایرانی‌ فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین بازدید دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش از دستاوردهای این نیرو در بندر امام خمینی (ره) ماهشهر در قالب بیست و ششمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت دریایی و اقتصادی کشور در دوران 8سال دفاع مقدس اظهار داشت: به سبب بروز شرایط جنگی در کشور، مدیریت زنجیره‌ اقتصادی از طریق بنادر و سواحل جنوبی صورت می‌گرفت که در همین راستا نیروی دریایی ارتش، به منظور مراقبت و حراست از امنیت اقتصادی و نظامی خلیج فارس، به اسکورت و هدایت کشتی‌های باری، نفت‌کش و مسافری، به عنوان مأموریت ذاتی خود مبادرت می‌ورزید.

وی افزود: از آنجا که نیروی دریایی رژیم بعث عراق، توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و همراهی نیروی هوایی و هوانیروز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از عرصه‌ معادلات جنگی خلیج فارس حذف شد، بازدارندگی کشور در طی سال‌های متمادی دفاع مقدس در سطح دریا و خلیج فارس به بالاترین حد خود رسید و تا به امروز نیز این حد از توان رزمی و نمایش قدرت ادامه دارد.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به دلایل حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دوره‌ هیئت جنگ شهید صیاد شیرازی، تصریح کرد: در راستای تداوم بخشیدن به آموزش‌های ارائه‌شده در کلاس‌های دانشگاه‌های افسری و نیز تعمیق آموخته‌ها و مشاهده‌ عینی و بلاواسطه‌ رزمایش‌ها و صحنه‌های نبرد، کلاس‌های هیئت معارف جنگ با حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در استان خوزستان برگزار شده‌است.

وی ادامه داد: نمایش و تمرین انسجام و تعامل میان نیروهای مسلح، به ویژه میان هر چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ‌سازی و ترویج جلوه‌های ایثار و تلاش و نمایش تأثیر نیروی دریای ارتش در عرصه بین‌المللی، حوزه‌ روابط بین‌الملل، اقتصاد و سیاست جهانی، از اهداف مدنظر در برپایی چنین دورهای بوده‌ است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دو نعمت ولایت و جوانان، تأکید کرد: برخورداری از وجود با برکت ولایت فقیه و بهره‌مندی از جوانان کوشا، پویا و مبتکر که با استفاده از آخرین دانش‌ها و حرکت در لبه‌ی فناوری‌های جهانی و به‌روز، در حال خلق حماسه‌های متعددی در سطح نیروهای چهارگانه ارتش هستند، دو نعمت الهی هستند که آمادگی کشور برای مقابله با هرگونه تهدیدی را تضمین کرده و از منافع ملی کشور در تمامی کانون‌های راهبردی پاسداری می‌کنند.

وی افزود: ارتش در تمامی نقاط و کانون‌های راهبردی و اثربخش خود، با تمرکز بر حداکثر بازدارندگی، آماده‌ حضور و مشارکت در تمامی رزمایش‌های مرکب در اقیانوس‌های آرام و اطلس بوده و در همین راستا، قرار است تا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیئتی علمی- پژوهشی را برای تحقیقات علمی بیشتر، با آمادگی صددرصدی به قطب جنوب اعزام کند.

امیر دریادار ایرانی در پایان در خصوص چگونگی مقابله با تهدیدات بیگانگان، خاطرنشان کرد: طبعاً پاسخ تمامی نیروهای چهارگانه‌ ارتش، عدم پذیرش هرگونه تهدیدی علیه تمامیت ارضی و منافع ملی و کانون‌های راهبردی کشور است؛ به همین دلیل نیروی دریایی ارتش به عنوان دست بلند نظام اسلامی در عمق دریاها و کرانه‌‌های دوردست، با تمام توان، از منافع کشور محافظت و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس آمریکایی‌ها با ناو ایرانی!
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد