Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور صلح افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چهار ماه گذشته (آوریل تا جولای) بیش از ۲۴ هزار نیروی طالبان در مناطق مختلف این کشور کشته یا زخمی شده‌اند.

 از "طلوع نیوز"، بر اساس داده‌های این وزارتخانه در چهار ماه گذشته گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان بیش از ۲۲ هزار عملیات نظامی انجام داده است که بر اثر آن ۲۴ هزار نیروی این گروه کشته یا زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید عبدالله هاشمی یک مقام در وزارت امور صلح افغانستان گفت: ورود بیش از ۱۰ هزار نیروی خارجی به افغانستان همچنین نشان می‌دهد که دست‌های خارجی در جنگ افغانستان دخالت دارند. 
در همین حال عطاالله سلیم معاون شورای عالی آشتی ملی افغانستان اعلام کرد جنگ کنونی از نظر دین مشروعیت ندارد و طالبان باید هرچه زودتر به خشونت‌ها پایان دهد. 
وی افزود: ما از مذاکرات در همه زمینه‌ها از جمله زندانیان، حذف نام‌ها از لیست سیاه و بررسی قانون اساسی حمایت می‌کنیم. طالبان هنوز در مورد دور بعدی مذاکرات تصمیم گیری نکرده است. 
گروه طالبان تاکنون آمار منتشر شده از سوی دولت افغانستان در مورد تلفات در میان نیروهای خود را تایید نکرده است. 
این درگیری‌ها در میان افزایش خشونت‌ها در افغانستان رخ می‌دهد. طالبان در هفته‌های اخیر حملات خود را به مناطق مختلف افغانستان با هدف خارج کردن آنها از کنترل نیروهای امنیتی دولتی افزایش داده است. 
این در حالی است که تنها چند هفته به خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان باقی مانده است. 
مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که گروه طالبان اکنون حدود نیمی از ۴۱۹ مرکز ناحیه در افغانستان را کنترل می‌کند. 
وی افزود: با پیشروی طالبان، نیروهای افغان در حال تحکیم مواضع خود برای محافظت از مراکز اصلی جمعیتی از جمله کابل پایتخت افغانستان هستند. 
آمریکا ماه گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان محفاظت کنند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار نیروی ماه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

برخی منابع از کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه العربی به نقل از برخی منابع از کشته و زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر داد.

 

.

 

 منبع مذکور اشاره کرد که در عملیات مقاومت در محور نتساریم 2 نظامی اسرائیلی از لشکر 99 کشته شده و 8 نظامی دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان از وقوع حادثه امنیتی برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم بین شمال و جنوب نوار غزه خبر داده بودند.

به گفته این منابع، چند  فروند بالگرد برای جابجایی مجروحان در این منطقه به زمین نشسته است.

بخش سانسور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی فعلا اجازه انتشار جزئیات این حادثه را نداده است.

قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله سنگین خمپاره‌ای قرار داده است.

القسام خطاب به نظامیان اسرائیلی: «در آتش خواهید سوخت»قسام شهادت سردار زاهدی و یارانش را تسلیت گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان