Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روز گذشته در خراسان رضوی ۴۲۶ بستری داشتیم که با این تعداد جمع تعداد بستری‌های ما به هزار و ۸۵۳ بیمار رسید که از این تعداد ۳۸۸ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

به گزارش برنا؛ دکتر مهدی قلیان ظهر امروز در نشست خبری اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و تصمیمات گرفته شده در جلسه ستاد کرونای خراسان رضوی، اظهار کرد: همانطور که از آمارها خبر دارید ما در موج پنجم کرونا هستیم و در روز گذشته در خراسان رضوی ۴۲۶ بستری داشتیم که با این تعداد جمع تعداد بستری‌های ما به هزار و ۸۵۳ بیمار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام اینکه ۳۸۸ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند،  گفت: برای تخت مراقبت ویژه با بحران رو به رو هستیم و اکسیژن فراوان نیاز داریم.

وی ادامه داد: تعداد ۳۰ نفر فوتی در کل خراسان رضوی داشتیم اکنون استان در بیشترین پیک خود است؛ از ۴۲۶ نفر، ۳۴۴ نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند که با این رقم، تعداد بستری‌ها به هزار و ۴۳۸ نفر و تعداد تخت‌های ویژه آن ۳۲۸ عدد است.

قلیان با بیان اینکه در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۲۸ نفر فوتی داشتیم، افزود: ما یک هفته پیش یعنی در اول مرداد ماه ۳۲۷ نفر بستری داشتیم و طرف مدت یک هفته صد نفر دیگر بستری شدند؛ از آنجایی که هنوز روند صعودی متوقف نشده است یک یا دوهفته دیگر درگیر این سیر صعودی هستیم.

۶۰۰ تخت به ظرفیت مشهد اضافه شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: حدود ۴۷۰ تخت به علوم پزشکی مشهد و ۱۸۰ تخت به بخش خصوصی برای مراقب از کرونا اضافه شده که مجموع آن حدود ۶۰۰ تخت است.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد کرونا بنا شد یک مکاتبه با قرارگاه مرکزی کرونا انجام شود تا اختیار محدودیت های ورود به خراسان رضوی به ستاد استانی مقابله با کرونا واگذار شود؛ تصریح کرد: پیش از این فعالیت در تالارهای سربسته ممنوع بود و تصمیم گرفته شد تا این ممنوعیت برای باغ تالارها و پذیرایی خانوادگی هم محدودیت صورت بگیرد؛ توزیع غذای رستوران‌ها در مشهد نیز باید بیرون بر باشد.

قلیان تشریح کرد: برخی از شهرهای خراسان رضوی و مراکز در بحث تشخیص آزمایشگاهی دچار کمبود کیت شدند، در دانشگاه علوم پزشکی اما با توجه به ظرفیت موجود تست سلولی مولکولی، مدیریت کردیم و کسی نبوده که ما تستش را انجام ندهیم، خوشبختانه کیت‌های جدید فردا وارد خراسان شده و مشکل دانشگاه‌های دیگر هم مرتفع می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص واکسن در خراسان رضوی هم بیان کرد: در تمام دانشگاه‌ها ۸۷۰ هزار دوز واکسن تزریق شده و به طور میانگین در تمام خراسان رضوی ۱۴ درصد گروه‌های هدف که بالای ۱۸ سال هستند واکسینه شدند و از این تعداد یک پنجم دوز دوم را هم زده‌اند.

وی با بیان اینکه فوتی رسمی پس از تزریق واکسن نداشتیم، متذکر شد: واکسن از بروز بیماری پیشگیری ۱۰۰ درصد نمی‌کند، میانگین سنی فوتی‌های ما پیش از این حدود ۶۲ سال بود که اکنون این رقم به ۵۷ سال رسیده است، این میانگین در میان بستری شدگان ۶۰ سال بود و اکنون ۵۳ سال است؛ از ۶۰ هزار واکسنی که به ما داده‌اند ۴۰ هزار سینوفارم و ۲۰ هزار برکت بوده که درخواست کردیم سهمیه ما را برای واکسن برکت بیشتر کنند.

قلیان با تاکید بر اینکه تمام واکسن‌هایی که تولید و وارد می‌شوند تأییدیه غذا و دارو را دارند و مردم عزیز به هیچ عنوان معطل واکسن خاصی برای تزریق نشوند چراکه زمان واکسیناسیون بسیار مهم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون فرهنگیان از روز چهارشنبه شروع شده است؛ تکمیل کرد: تا جایی که می‌دانم در مشهد مشکل دارو نداریم و داروهای کرونایی در کلینیک‌های تخصصی دارو موجود است.

وی در خصوص اشتراک مکانی بیماران کرونایی و عادی در بیمارستان مهر، با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی مشهد گرفته نشده است، تاکید کرد: مکان استقرار بیماران عادی و کرونایی باید جدا باشد و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باید حتما پیگیری و جلوی این کار سریع تر گرفته شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قلیان خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی مشهد بخش خصوصی دارو واکسیناسیون بیمارستان کرونا کرونا در مشهد کرونا در خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد