Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با عرضه بیش از 700 هزار تن سیمان در بورس در آخرین روز کاری هفته گذشته (چهارشنبه)، متوسط قیمت 29 هزار و 500 تومانی برای هر کیسه سیمان تعیین شد که به واقعیت، بسیار نزدیک است. سعید زرندی اظهار داشت: شرکت‌هایی که روز چهارشنبه محصول خود را در بورس عرضه کردند در اولویت تامین برق قرار گرفتند که شامل 36 شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا ، سعید زرندی افزود: اگر تامین برق صنایع سیمانی به روال عادی بازگردد، ذخایر کلینکر زیادی در این شرکت‌ها وجود دارد که می‌تواند تبدیل به سیمان شده و به کاهش بیش از پیش قیمت‌ها بیانجامد.
وی اظهار داشت: اکنون منتظریم تا وزارت نیرو شرایط را برای ادامه کار واحدهای سیمانی و فولادی تسهیل کند.
این مسوول بیان‌داشت: در ابتدا مقرر بود این دو صنعت به مدت دو هفته با محدودیت‌های تامین برق مواجه باشند، اما به دلیل شرایط اضطراری این مساله تمدید شد و احتمالا تا پایان هفته محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.
زرندی خاطرنشان‌کرد: با این حال مقرر شده تامین برق به میزان 70 درصد در شب و 30 درصد در روز برای واحدهای سیمانی لحاظ شود و به همین منظور شرکت‌هایی که روز چهارشنبه محصول خود را در بورس عرضه کردند در اولویت قرار گرفتند که شامل 36 شرکت است.
وی ادامه‌داد: به این ترتیب در شرایط مساوی، شرکت‌هایی که عرضه سیمان تولیدی خود در بورس را به صورت کامل انجام دادند در اولویت تامین برق با فرمولی که عنوان شد قرار خواهند گرفت.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: روز چهارشنبه هفته گذشته 700 هزار تن سیمان توسط شرکت های یاد شده در بورس عرضه شد که متوسط قیمت هر پاکت سیمان 29 هزار و 500 تومان بود. به این ترتیب هم از ظرفیت بورس استفاده و هم قیمت‌ها به واقعیت نزدیک شد.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته "اسدالله کشاورز" معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با خنک‌تر شدن هوا و کاهش مصرف برق و قول مساعد مسوولان وزارت نیرو در تامین برق برای صنعت سیمان، تولید کارخانجات افزایش و قیمت‌ها در بازار کاهش خواهد یافت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تامین برق شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مسعود خانی مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر افزود: اگر مشارکت هر چه بیشتر در فروش انرژی در بازار بورس که می‌تواند به دریافت نقدی بلافاصله صورتحساب منجر شود را با بازاری که در آن شرایط فروش نقدی وجود ندارد، مقایسه کنیم قطعاً شرایط بهتر و مناسب‌تری است هرچند که این موضوع نیز قابل درک است که نمی‌توان از شرکت توزیع انتظار داشت وقتی امکان خرید در بازار عمده فروشی با نرخ مشخصی را دارد، در بازار بورس نقدی به قیمت بالاتری از قیمت بازار، برق را خریداری کند و این انتظار نمی‌تواند انتظار به جایی باشد.

وی با اشاره به درخواست نیروگاه‌ها برای افزایش قیمت‌های بازار تاکید کرد: این موضوع در اختیار توانیر نیست، بلکه باید از طریق هیأت تنظیم بازار برق پیگیری شود و مصوبات آن نیز به تأیید وزیر محترم نیرو برسد.

به گفته وی، این موضوع که فروش نیروگاه‌ها در بورس به قیمت کمتر از بازار منجر به کاهش سود حسابداری شرکت در صورت‌های مالی می‌شود و این مشکل به ویژه برای شرکت‌هایی که بورسی هستند حادث می‌شود که باید به مجمع و سهامداران خود درباره کاهش سودشان توضیحات ارائه کنند، موضوعی است که شاید درست به نظر برسد، اما می‌توان از این زاویه به موضوع نگاه کرد که شرکت‌ها با دریافت نقدینگی زودتر نسبت به حالت فروش در بازار، می‌توانند در کسب‌وکارهای موازی مشارکت کنند و با منابع حاصل از منافع ناشی از این کسب و کارها کاهش سود را به راحتی جبران کنند. در این صورت شرکت از این بابت هم نباید دغدغه‌ای داشته باشد، هر چند که به‌کارگیری منابع نقدی در کسب و کارهای دیگری نیازمند تغییر رویکرد در مدیریت نیروگاههای بورسی است.

کد خبر 6097401 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • جزئیات دور جدید فروش خودرو‌های وارداتی
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است