Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری در مورد بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی براساس اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: زندگی امروزه بشر با فضای مجازی عجین شده است، گستردگی این فضا نیازمند مدیریت است و باید بپذیریم فضای مجازی در کشور از مدیریت درستی محروم بوده است؛ مدیریت مطلوب و عقلانی فضای مجازی به ترتیبی که منافع مردم را تامین کند امری ضرورتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  گستردگی فضای مجازی مثل فضای حقیقی نیازمند امنیت است؛ پایبندی به قوانین در این فضا به آرامش جامعه ختم می‌شود و دامنه اثر گذاری فضای مجازی به مراتب بیشتر از تاثیرات دنیای حقیقی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی رای به هشتاد و پنجی شدن آن دادند.

منتظری تاکید کرد: بررسی این طرح  براساس اصل ۸۵ قانون اساسی به معنای  قانونی شدن آن نیست بلکه نمایندگان از مجلس این  اجازه را گرفتند تا برای اینکه این طرح حلقه‌های تکاملی خود را طی کند به جای رسیدگی در صحن علنی با یک کار گروه مشترک متشکل از کمیسیون‌های تخصصی نظیر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، امنیت و.. سپرده شود و همچنین در کنار ورود کمیسیون‌های مرتبط از افراد حقیقی و حقوقی که در این حوزه تخصص لازم را دارند کمیسیون مشترک تشکیل شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در کنار تشکیل کمیسیون مشترک از اصحاب رسانه در هر جلسه دعوت به عمل می‌آید تا گزارش کاملی از عملکرد این کمیسیون ارائه کنند. این آمادگی از طرف مجلس وجود دارد که اگر امکان پخش از صداو سیما وجود داشته باشد و ضوابط این سازمان اجازه دهد مردم در جریان تصمیمات کمیسیون مشترک درباره طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی قرار می‌گیرند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی هنوز به قانون تبدیل نشده است و اگر ابهامات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد  ضروری است حین بررسی طرح، این موضوع بررسی و اصلاح شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: غلامرضا منتظری فضای مجازی فیلترینگ نائب رئیس کمیسیون فرهنگی ساماندهی پیام رسان های اجتماعی مجلس شورای اسلامی کمیسیون مشترک فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، گفت: پس از ۱۷ سال امکان واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره ۲ زرند با اولویت انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم شده است. - اخبار استانها -

حسین میجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: در سفر روز گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به شهرستان زرند امکان واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره 2 زرند فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب سال جدید سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، گفت: سال‌ها است که رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری شعار سال، مباحث اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره 2 زرند سال 1386 تملک شده بود، اما مشکلات و موانعی بر سر راه واگذاری زمین در این شهرک وجود داشت، ادامه داد: 17 سال امکان واگذاری زمین در این شهرک وجود نداشت.

وی افزود: از یک سال گذشته با محوریت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان، تیم اقتصادی استان و معاون اقتصادی استاندار کرمان پیگیری لازم برای رفع این موانع و مشکلات انجام شد.

میجانی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسط همکاران ما زیرساخت‌های این شهرک اصلی شامل آب، برق، گاز و راه دسترسی فراهم شده است، گفت: به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره‌برداری واحدهای صنعتی این شهرک صادر نشده است.

وی با بیان اینکه چهار مرحله بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک صنعتی شماره 2 زرند انجام شد، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده 27 فروردین ماه امسال مجوز احداث و بهره‌برداری این شهرک صادر و پس از 17 سال امکان واگذاری زمین در این شهرک فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه فاز دوم این شهرک به میزان 30 هکتار تا رده سه زیست محیطی صادر شده است، افزود: فاز دوم شهرک با اولویت انرژی‌های تجدیدپذیر به متقاضیان بومی و غیربومی فراهم است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • رأی مردم حق الناس است/ مردم مراقب شبهات فضای مجازی باشند
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • فضای مجازی بستر مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • اینستاگرام با Add Yours امکان اشتراک‌گذاری آهنگ را فراهم کرد
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند