Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم حاج‌باباعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب اصلی صیفی‌کاری در سطح استان است که در بین آنها کشت خیار از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۴۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت خیار اختصاص یافته که کار کشت آن از اسفندماه آغاز و برداشت آن نیز از اواخر خرداد شروع شده و تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: طی این مدت برای کاشت و برداشت محصول خیار که در مناطق مختلف شهرستان صورت میگیرد نیروی انسانی زیادی به کار مشغول می‌شوند و خوشبختانه برای مدت حدود ۶ ماه از سال اشتغال فصلی خوبی ایجاد می‌شود.

وی افزود: محصول تولیدی این شهرستان به علت عطر و طعمی که دارد به جز در سطح شهرستان در سایر شهرها نیز از مشتریان خوبی برخوردار است و علاوه بر تازه‌خوری حتی منبع اصلی تولید خیارشور برخی مناطق مانند سامن ملایر را تامین می‌کند.

حاج باباعلی افزود: البته امسال با توجه به کمبود بارش‌های جوی میزان سطح کشت در مقایسه با سال گذشته افزایشی نداشته لذا پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲۵ هزار تن خیار از مزارع نهاوند برداشت شود.

وی گفت: اولین برداشت این محصول ۶۰ الی ۷۰ روز پس از کاشت انجام می‌شود که برای دستیابی به این هدف باید مرتب در مزرعه جستجو کرد و خیارهای سبز قلمی را چید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اجرای آبیاری تحت ‌فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به ‌موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع را از عمده علت‌های بالا بودن کیفیت محصول تولیدی نهاوند دانست.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال کشاورزی نهاوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند برداشت خیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم

چند روزی است که عطر خوش گل‌های محمدی در بیشتر نقاط استان خراسان جنوبی به مشام می‌رسد؛ عطر گل‌های خوش بویی که  از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اردیبهشت ماه که فرا می‌رسد در برخی از استان‌های کویری چون خراسان‌جنوبی عطر و بوی گل محمدی بسیاری از روستاها و باغات را فرا می‌گیرد و زنان و مردان روستایی در سحرگان وارد مزارع خود شده و صبحشان را با برداشت این گل خوشبو آغاز می‌کنند.

شاید در ذهن بسیاری از ما برداشت گل محمدی برابر با تولید گلاب آن هم به روش سنتی باشد ولی امروزه می‌توان با تولید عطر، فروش به صورت غنچه و ... از تولید گل محمدی به درآمدزایی رسید که البته نیاز به آموزش دارد.

نیاز آبی کم، قابلیت کشت نیمه دیم، سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی از فواید کشت گل محمدی در خراسان جنوبی است. 

.

مهدی جعفری در این باره گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از 439 هکتار از اراضی استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 786 تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با 215 هکتار، قاین 53 هکتارو زیرکوه 50 هکتار است. 

وی افزود: 50 درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

جعفری گفت: 352 بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد. 

انتهای پیام/ 254

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه