Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:20:32 GMT

تولید کمپوست توسط بانوان روستایی در مرودشت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۷۲۶۷

تولید کمپوست توسط بانوان روستایی در مرودشت

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به آغاز طرح تولید کمپوست توسط بانوان روستایی این شهرستان گفت: در این طرح سه تن کمپوست با استفاده از یک تن ضایعات شیرین بیان و دو تن کود حیوانی تولید شد.

کاووس همتی اظهار کرد: کمپوست تولیدی در طرح محصولات استاندارد با هدف دستیابی به گواهی استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها و تایید محصولات استاندارد در این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، او با بیان اینکه گروه هدف این طرح اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی هستند، ابراز کرد: دراین طرح با حضورسی نفر از اعضا آموزش عملی دوره مهارتی کمپوست در محل سایت محصول سالم زعفران برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه این طرح توسط ادره آموزش و ترویج و واحد امور زنان روستایی این شهرستان پیشنهاد و تامین اعتبار شده است، عنوان کرد: کود حاصله پس از دو ماه از زمان تولید، در اوایل مهرماه در سایت‌های گیاهان دارویی، باغچه محصول سالم زنان روستایی و طرح تولید محصول استاندارد زعفران مورد استفاده قرارگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش دانش و مهارت زنان روستایی، افزایش بهره‌وری و درآمد زنان روستایی، ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها، از اهداف طرح موصوف است، افزود: به منظور سلامت افراد جامعه، تولید کودهای آلی به عنوان یکی از اهداف مهم خصوصا در تولید محصولات استاندارد بسیارحائز اهمیت است.

همتی با تاکید بر اینکه فرآیند اجرای طرح مذکوردر شهرستان مرودشت توسط کارشناسان مربوطه به صورت مستند پیگیری می‌شود، افزود: تولید این نوع کودها علاوه بر کمک به احیا و حفظ محیط زیست موجب استفاده مطلوب از ضایعات کشاورزی و بقایای گیاهی و دامی و همچنین موجب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کمپوست مرودشت زنان روستايي زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده