Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر شنبه در اولین نشست هم اندیشی جمعی از بانوان استان البرز که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد با بیان اینکه نیمی از جامعه بانوان هستند و در قانونگذاری‌ها به صورت خاص مورد توجه قانونگذار قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: باید دغدغه‌های بانوان در مسائل مختلف شنیده شود و متناسب با نقش ویژه آنها در اجتماع، کارگروه‌های مختص به امور بانوان فعال شود تا اینکه درصدد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظر و دیدگاه اسلام در مورد مرد و زن به گونه ایست که ملاک برتری در مؤمن بودن است و هر فردی که مؤمن باشد، خواه مرد و خواه زن، اگر عمل صالح انجام دهد برای ایشان حیاط طیبه محقق می‌شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به این نکته که در اسلام (حقوق زن) و (مسئولیت اجتماعی) به صورت توأمان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دیدگاه‌های شرقی و فمنیستی فارغ از این نگاه کلی هستند و حقوق زن یا نقش مسئولیت گونه او را سلب می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر توجه ویژه انقلاب اسلامی به حوزه زنان، به ارائه آماری جهت انجام فعالیت‌های قابل قبول در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: تعداد فارغ‌التحصیل خانم در قبل از انقلاب ۶ درصد بود ولی امروز حدود ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند. کرسی‌های استادی قبل از انقلاب برای بانوان یک درصد بود در حالی که امروز ۲۱ درصد کرسی‌های استادی را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: رشته‌های فعال ورزشی قبل از انقلاب ۷ رشته و امروز ۳۸ رشته فعال ورزشی برای بانوان وجود دارد. مربیان فعال ۹ نفر بودند و امروز ۳۵ هزار مربی فعال در حوزه بانوان وجود دارد. داوران فعال در قبل از انقلاب ۷ نفر و امروز ۱۶ هزار داور فعال در حوزه بانوان وجود دارد. ورزشگاه‌های اختصاصی برای بانوان در قبل از انقلاب یک ورزشگاه و اکنون حدود ۳۰ ورزشگاه اختصاصی برای بانوان موجود است.

وی اقداماتی را که در حوزه زنان بعد از انقلاب صورت گرفته است، پسندیده دانست و افزود: ولی این را هم باید در نظر گرفت که با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم.

عباسی این نوید را داد که بنابر تقاضای ما فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی پذیرفتند که با حضور در استان البرز در نشست‌های ویژه امور بانوان شرکت داشته باشند و افزود:
ما در حوزه بانوان نیاز به قانونگذاری، اصلاح قانون و تکمیل قانون داریم و در این راستا نقش خود بانوان باید پررنگ‌تر باشد و پیشقدم شوند که نیاز به همکاری شما به عنوان جمعی از بانوان انقلابی استان را دارد.

در این نشست جمعی از بانوان فرهیخته استان نظرات خود را در مورد مسائلی نظیر توجه به کرامت و شخصیت انسانی زن، مسائل مربوط به ازدواج و اشتغال بانوان، آموزش وتحصیلات عالی، ورزش و دیگر مسائل مربوط به حوزه زنان ارائه کردند.

کد خبر 5269796

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا عباسی کمیسیون کشاورزی مجلس نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل ایلام شیراز غدیر خم قبل از انقلاب برای بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات