Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@01:30:23 GMT

عملیات «النصر المبین» یمنی ها

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۲۲۵۴

سرلشکر «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشست خبری ضمن تشریح جزئیات مرحله دوم عملیات «النصر المبین» از حملات پهپادی و موشکی در این عملیات و آزاد سازی بیش از ۵۰۰ کیلومتر از استان البیضاء خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرلشکر یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشست خبری جزئیات مرحله دوم عملیات «النصر المبین» را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه مرحله دوم این عملیات از ۲۰ ژوئیه آغاز شده و چندین روز به طول انجامیده، افزود: همه اهداف مرحله دوم که مهمترین آن‌ها آزادسازی مناطق دیگر استان البیضاء است، محقق شده است.

وی گفت: عملیات النصر المبین در مرحله دوم، آزادسازی مناطق «نعمان» و «ناطع» در استان البیضاء به مساحت ۳۸۰ کیلومتر مربع را به همراه داشت.

سرلشکر یحیی سریع تاکید کرد که مجموع مناطق آزاد شده طی دو مرحله عملیات «النصر المبین» بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر مربع می‌شود. همچنین طی این دو مرحله علاوه بر مناطق «نعمان» و «ناطع»، مناطق الصومعة و الزاهر (در مرحله اول عملیات) در استان البیضاء نیز آزاد شدند.

وی گفت: در این عملیات گروه‌های تروریستی داعش و القاعده متحمل تلفات سنگینی شدند، شمار تلفات این گروه به ۱۶۰ نفر رسید و بیش از ۲۰۰ تروریست نیز مجروح شدند. خسارت‌های گروه‌های تکفیری طی این دو مرحله از عملیات بالغ بر ۵۰۰ کشته و ۷۶۰ زخمی است. ده‌ها تکفیری نیز در این عملیات به اسارت گرفته شدند.

سخنگوی ارتش با اعلام اینکه «یگان‌های مختلفی از نیرو‌های مسلح ما در مرحله دوم عملیات مشارکت داشتند» ادامه داد: طی عملیات «النصر المبین» ده‌ها خودرو خسارت دیده و در آتش سوخت و مقادیر مختلفی سلاح کشف و ضبط شد.

وی افزود: نیروی هوایی پهپادی یمن ۱۹ عملیات شامل عملیات‌های شناسایی و هجومی انجام داد و طی آن پایگاه‌های داعش و القاعده را هدف قرار داد.
سرلشکر یحیی سریع گفت: نیروی موشکی یمن ۱۳ عملیات را با استفاده از موشک‌های «بدر» و «سعیر» انجام داد.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح با همکاری مقامات محلی روند بازگرداندن زندگی عادی به همه مناطق آزاد شده را آغاز کردند.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد: مقامات ذیربط مسئولیت مستند سازی و ثبت و ضبط جنایات گروه‌های تکفیری را برعهده گرفتند که شهروندان و املاک و مستغلات آن‌ها را هدف گرفته بودند.

یحیی سریع گفت: گروه‌های تکفیری قبل، حین و پس از عملیات توسط ائتلاف متجاوز حمایت و پشتیبانی می‌شدند و مقادیر مختلفی سلاح و مهمات مهم و سنگین در اختیار داشتند.

وی در این زمینه به تجاوز ائتلاف سعودی در این عملیات اشاره کرد و اعلام کرد: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در جریان عملیات «النصر المبین» ۶۷ مورد حمله هوایی انجام داد.

وی افزود: مردم ما از واقعیت نقشه‌های آمریکا که توسط ائتلاف متجاوز و عوامل و مزدوران آن اجرا می‌شود، آگاه هستند.

سخنگوی ارتش تاکید کرد که نیرو‌های مسلح یمن با حمایت ساکنین استان البیضاء و قبایل آن به پاکسازی مناطق باقی مانده ادامه می‌دهند. برچسب ها: یمن ، یحیی سریع ، النصر المبین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: یمن یحیی سریع النصر المبین استان البیضاء نیرو های مسلح النصر المبین یحیی سریع مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، گفت: مرحله اول عملیات واکسیناسیون طرح تکمیلی فلج اطفال در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت هدف کودکان زیر ۵ سال اجرا شد. - اخبار استانها -

حامد جز جلالیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور،اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری فلج اطفال در کشورهای همسایه به خصوص همسایگان شرقی، به صورت اپیدمی درآمده و از طرفی جابه‌جایی‌های جمعیتی، شهروندان نیشابوری نیز در معرض خطر ورود ویروس فلج اطفال هستند.

وی ادامه داد: در مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی که 2 تا 4 اردیبهشت‌ماه اجرا شد، 118 کودک نیشابوری و 90 کودک غیرایرانی زیر 5 سال علیه این بیماری واکسینه شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، گفت: اجرای عملیات تکمیلی واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال را 14 تیم عملیاتی در مناطق به صورت تیم‌های سیار و بیش از 30 مرکز خدمات جامع سلامت دارای جمعیت اتباع بر عهده داشتند.

جز جلالیان خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح تکمیلی  واکسیناسیون فلج اطفال از 30 اردیبهشت‌ماه تا یکم خردادماه در نیشابور اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: این پوشش با  مشارکت خوب شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میانجلگه میسر شده است.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • مردی با دو چهره: دشمن بزرگان در عربستان کباب شد!‏
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • تمسخر گسترده الهلال: حریف ده نفره نشود، نمی‌توانید!
  • خودداری کرسپو از اظهارنظر درباره النصر و الهلال
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت