Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_ استاندار خراسان جنوبی گفت: در استان  ۲۳۰ معدن دارای مجوز و اعتبار داریم که فعال نیستند، به همین دلیل اصرار داریم معادن در مزایده ها، به سرمایه گذاران اهلیت دار واگذار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب  اظهارداشت: استان در حوزه معدن به دنبال جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت و خودداری از خام فروشی مواد معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: خطه زر خیز خراسان جنوبی در زمینه های مختلف گردشگری،کشاورزی و معادن، صنعت، مبادلات مرزی ،تجارت و بازرگانی و...  از ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

وی به ظرفیت مرز اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل دارا بودن 331 کیلومتر مرز مشترک باکشور افغانستان از ظرفیت خوبی در توسعه تجارت و بازرگانی برخوردار است. 

وی بیان کرد: پایانه مرزی ماهیرود، یکی از 4بازارچه مرزی استان است که علیرغم شیوع ویروس کرونای هندی و تحولات افغانستان، مبادلات تجاری از این طریق دو برابر شد.

استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های معدنی استان، تصریح کرد: این استان از ظرفیت های معدنی بسیاری نظیر معادن زغالسنگ (75 درصد زغالسنگ کشور با عیار بالا)، بنتونیت، بازالت،سنگ آهن ،مس، طلا ،سنگ های گرانیت،،سنگ های قیمتی و...برخوردار است و حتی بخشی از معادن آن، هنوز مطالعه نشده و در بخشی نیز هنوز سرمایه گذاری رقم نخورده است. 

تفاهم‌نامه 500 میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در معادن استان خراسان جنوبی منعقد شدکارگروه فنی بررسی وضعیت معادن تکاب تشکیل شدکارگروه تخصصی ارزیابی ظرفیت معادن در استان قزوین تشکیل می‌شود

ملانوری متذکر شد: این در حالی است که در استان 230 معدن دارای مجوز و اعتبار داریم که فعال نیستند، به همین دلیل اصرار داریم معادن در مزایده ها، به سرمایه گذاران اهلیت دار واگذار شود. 

وی در ادامه از ظرفیت های صنعتی استان گفت و خاطرنشان کرد: بررسی ظرفیت های صنعتی استان نشان دهنده آن است که صنایع بزرگ اندکی در استان وجود دارند و برخی واحدها نیز تعطیل می باشند که باز هم ثابت می کند که منابع  باید در اختیار سرمایه گذاران اهلیت دار قرار گیرد. 

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و تأکیدکرد: وجود 4 اثر ثبت جهانی، 940 اثر ثبت ملی و  جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان، از ظرفیت های مثال زدنی خراسان جنوبی در زمینه گردشگری است.

ملانوری افزود: وجود 22هزار تن زرشک،67 تن زعفران، 7هزار تن عناب به عنوان سه محصول استراتژیک استان، 22 میلیون شاخه گل نرگس،50 هزار تن انار، 12 هزار پسته و 18 هزار تن پنبه، نشان دهنده ظرفیت بالای استان برای سرمایه گذاری است. 

وی اظهارکرد: متأسفانه از 22 هزارتن زرشک تولیدی استان فقط 8درصد فرآوری می شودکه در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی، طرح فرآوری محصول زرشک با حدود 700 - 800  میلیارد تومان سرمایه گذاری آماده ارائه به سرمایه گذار است .

وی تأکیدکرد: از زرشک، حدود 12 نوع محصول شامل شربت، مربا، لواشک، کنستانتره و...تولید می شودکه می تواند ارزش افزوده ایجاد کند. 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضرحدود 20درصد زعفران استان، بسته بندی می شود و حجم زیادی از عناب تولیدی به صورت فله ای و فرآوری نشده، به بازار عرضه می شود.

ملانوری ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی طرح نهضت گلخانه برای احداث هزار هکتارگلخانه در حال انجام است که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری می باشد. 

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر منطقه ویژه اقتصادی ونواحی و شهرک های صنعتی با تأمین زیرساخت‌های لازم را برای حضور و فعالیت واحدهای صنعتی فراهم آورده اند. 

استاندارخراسان جنوبی به تشریح اقدامات استان در راستای جذب سرمایه گذاران پرداخت و گفت: ستاد توسعه خاوران با بسیج و هم افزایی مثبت بین دستگاهی شکل گرفته تا  بروکراسی های اداری را بشکند و مجوزها را در کوتاهترین زمان ممکن در اختیار سرمایه گذار قرار دهد. 

ملانوری تأکید کرد: ما اولین استانی هستیم که مجور بی نام را دو سه روزه واگذار می کنیم و تا این لحظه نیز 40 مجوز بی نام صادر شده  است.

وی ادامه داد:استان از طرح هایی که توجیه اقتصادی دارد،  حمایت می کند و مجوزهای لازم را در کمترین زمان ممکن در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

انتهای پیام/250/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای سرمایه گذاری خراسان جنوبی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر استان در این نمایشگاه با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

استاندار در این نشست گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

آقای قناعت افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور دو هزار تن از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات استراتژیک خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته وی نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه هفت تفاهم نامه که نهایی شده است خبرداد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید که نباید این فرصت را از دست بدهیم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه در استان باشیم.

ذاکریان مدیر کل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران