Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده‌اند که در صورت تصویب به طوری رسمی به جنگ بین ایالات متحده با کره شمالی خاتمه می‌دهد.

به گزارش مشرق، چهارده قانونگذار آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده اند که به دنبال پایان رسمی جنگ کره و ایجاد دفاتر رابط بین ایالات متحده و کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» به گفته «کمیته اقدام عمومی آمریکا، کره» (KAPAC)، «دوایت ایوانز» قانونگذار آمریکایی نیز به تازگی لایحه «قانون صلح در شبه جزیره کره» را امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چهاردهمین قانونگذار آمریکایی بود که این کار را انجام داد. این لایحه  توسط «براد شرمن» قانونگذار دموکرات آمریکا اخیرا به مجلس نمایندگان ارائه شد.

کمیته آمریکا و کره اعلام کرده است: «همانطور که شرمن در یک نشست مطبوعاتی که پس از ارائه لایحه گفت، ما به شدت امیدواریم که این لایحه پاییز امسال در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تصویب شود و تا اوایل سال آینده در جلسه عمومی به تصویب برسد، بنابراین ما می‌توانیم شروع به نوشتن تاریخ جدید صلح در شبه جزیره کره کنیم.»

این لایحه پیشنهادی به تلاش‌های ایالات متحده برای اعلام پایان رسمی جنگ دهه پنجاه میلادی می‌پردازد، جنگی که تنها با آتش بس پایان یافت، اما از نظر فنی کره شمالی را تا به امروز در جنگ قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده باید یک فرایند دیپلماتیک پایدار و معتبر را برای دستیابی به پایان جنگ کره دنبال کند و تمام تلاش باید انجام شود تا از رویارویی نظامی با کره شمالی جلوگیری شود.»

همچنین در این لایحه آمده است که دولت ایالات متحده برای تعامل با کره شمالی باید در پی ایجاد یک کانال دائمی ارتباط با کره شمالی باشد.

در این بیانیه آمده است: «وزیر امور خارجه آمریکا باید به دنبال مذاکره با کره شمالی برای ایجاد دفاتر ارتباطی کره شمالی و ایالات متحده در پایتخت‌های مربوط به هر کشور باشد.»

ایالات متحده در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیک با کره شمالی ندارد. کمیته مذکور قول داده که تلاش‌های خود را برای ترویج و جلب حمایت از قانون صلح در شبه جزیره کره افزایش دهد.

جنگ کره جنگی میان جمهوری کره (کره جنوبی) با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا و کره شمالی با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی  و نتیجه تقسیم کره پس از جنگ جهانی دوم بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو کره شمالی دولت ایالات متحده مجلس نمایندگان اتحاد جماهیر شوروی سازمان ملل متحد جنگ جهانی دوم آمریکا کره جنوبی ایالات متحده کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد

دانشگاه ورمونت اعلام کرد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، دیگر در اواخر این ماه برای فارغ التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام دانشگاه ورمونت، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای فارق‌التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد؛ اقدامی که یک پیروزی برای دانشجویان حامی فلسطین محسوب می‌شود.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دانشجویان دانشگاه ورمونت خواستار حذف سخنرانی گرینفیلد در مراسم آتی به دلیل نقش وی در وتوی چندین قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل در رابطه با غزه، شده بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به شهادت بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی‌شدن بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تانک M2 بردلی: بررسی جامع تانک افسانه‌ای ایالات متحده (+عکس)
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد