Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه عبری درباره توان موشکی حزب الله هشدار داد و نوشت که این جنبش در مقایسه با گروه‌های مقاومت در غزه توان زیادی در این زمینه از حیث کمی و کیفی دارد و زنگ خطری برای تل‌آویو است.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری «معاریو» چاپ سرزمین‌های اشغالی در ارزیابی از تهدیدهای مهم علیه رژیم صهیونیست نوشت که این رژیم در سال‌های آینده با یکی از اصلی‌ترین معضلات خود یعنی موشک‌های نقطه زن حزب الله لبنان مجبور است مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار این روزنامه امروز شنبه نوشت که ارزیابی رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که جنبش حزب الله ده‌ها هزار موشک از همین موشک‌های نقطه زن دارد و این توانایی را دار که این موشک‌ها را از حیث کمیت و کیفیت توسعه دهد.

این روزنامه‌نگار صهیونیست در معاریو می‌نویست: «معضل موشک‌های نقطه زن حزب الله دولت اسرائیل را مجبور خواهد کرد که در نحوه تعامل با این موشک‌ها در سال‌های آینده تصمیمات مهم و قاطعانه‌ای بگیرد؛ به ویژه اینکه حزب الله مرکز ثقل توسعه این موشک‌ها را از سوریه به لبنان منتقل کرده است».

او اتفاقات اخیر را مسابقه با زمان دانست؛ چرا که رژیم اسرائیل می‌داند که تکنولوژی در اختیار حزب الله قرار گرفته و این تکنولوژی بیش از پیش به این حزب برای توسعه توانمندی‌های موشکی خود کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، مقامات دفاعی و امنیتی در رژیم صهیونیستی متقاعد شده‌اند که صنایع دفاعی این رژیم می‌توانند علاوه بر توانمندی‌های تهاجمی و امکانات اطلاعاتی، قادر است که با تکیه بر سامانه دفاعی هوایی مبتنی بر لیزر در برنامه موشکی حزب الله اختلال ایجاد کند ولی این امکانات به گفته این خبرنگار نیاز به زمان بیشتری دارد.

او نوشت: «تحولاتی که سامانه دفاعی هوایی اسرائیل داشته، طرف مقابل را بر آن داشته که تلاش‌ها برای توسعه توان موشکی خود را هم در کمیت و هم در کیفیت بیشتر کرده و بتواند بدون اینکه ارتش اسرائیل سکوها و انبارهای این موشک‌ها را کشف کرده یا متوقف کند، آن‌ها را شلیک کند. همانند آنچه که در طول عملیات "پاسبان دیوارها" رخ داد و زنگ خطری برای اسرائیل بود و ثابت کرد که ارتش در تعامل با این معضل شکست خورده است».

پاسبان دیوارها نام عملیاتی است که صهیونیست‌ها در جنگ اخیر با مقاومت در غزه بر عملیات خود گذاشتند. در مقابل گروه‌های مقاومت در غزه اسم این عملیات را «شمشیر قدس» گذاشت و موفق شدند چهار هزار موشک در ۱۱ روز به فلسطین اشغالی شلیک کنند؛ دیوارها اشاره به محاصره غزه و سامانه‌های مستقر شده گنبد آهنین در اطراف غزه دارد که در نبرد اخیر در رهگیری بسیاری از این موشک‌ها و راکت‌ها عاجز بودند.

روزنامه‌نگار صهیونیست در ادامه می‌نویست: «این مسئله یعنی این که سناریو مذکور احتمالا در صورت شروع درگیری با حزب الله تکرار خواهد شد و اسرائیل هرگز نمی‌تواند با شمار زیادی از موشک‌های نقطه زنی که از چند مکان و از سکوهای زیر زمینی شلیک می‌شود، مقابله و تعامل کند».

معاریو به اظهارات اخیر «آویو کوخافی» در مورد موشک‌های حزب الله اشاره می‌کند و می‌نویسد رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی قبلا گفته است که حزب الله مقادیر زیادی موشک قدیمی (از حیث فناوری) و صدها موشک نطقه زن دارد که خطوط قرمز ما را نقض کرده و «توجیهی برای جنگ است».

روزنامه‌نگار معاریو می‌گوید ولی چنین گامی در این مرحله آسان نخواهد بود؛ به ویژه اینکه دنیا رژیم اسرائیل را به کشاندن منطقه به جنگ در سایه وضعیت فروپاشی که در لبنان وجود داد، متهم خواهد کرد و به همین دلیل مشروعیت خود برای اقدام نظامی را از دست خواهد داد.

روزنامه‌نگار صهیونیست به ارتش اسرائیل توصیه می‌کند که در این شرایط آماده عملیات ناگهانی علیه توانمندی حزب الله باشد. او می‌نویسد: «به هر حال اسرائیل به رو راهه حساسی نزدیک می‌شود و مجبور خواهد شد درباره نحوه تعامل خود با موشک‌های نقطه زن حزب الله تصمیمی اتخاذ کند».

اخیرا اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیست نیز موشک‌ ‌های حزب الله را در کنار توانمندی‌های هسته‌ای ایران جزو چالش‌های مهم این رژیم در آینده معرفی کرده بود.

بر اساس گزارش این اندیشکده، مقامات نظامی صهیونیست معتقدند که زمان مقابله با این معضل نرسیده ولی در مقابل پژوهشگران این اندیشکده در ارزیابی احتمالی خود پیشنهاد می‌کنند که «برنامه توسعه دقت موشک‌ها از الان منبعی تهدیدی بوده و بر جبهه نظامی و مدنی در اسرائیل خطرناک است».

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو تل آویو سرزمین های اشغالی سوریه حزب الله لبنان صهیونیست ها موشک های حزب الله فلسطین موشک های نقطه زن حزب الله روزنامه نگار موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین از موج دوم حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک ۵۰ موشک در موج دوم حملات سنگین موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین در الجلیل علیا خبر دادند.

این حملات به دنبال ارتکاب جنایت رژیم صهیونیستی در میس الجبل در جنوب لبنان انجام می شود که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت.

کد خبر 6097447

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی