Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@16:30:51 GMT

برای ادامه حیات بدن به این اسید چرب نیاز دارید

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۱۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، نسرین علیزاده افزود: امگا 3 تأثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش‌ های عصبی و افسردگی دارد، گفت: اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد میگرن آن ها کنترل می‌شود.

وی عنوان کرد: امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری‌های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی‌ درمانی نیز موثر است بنابراین مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی‌ درمانی قرار می‌گیرند و دچار اختلال‌ های عصبی هستند و اعصاب دست و پای آن‌ها دچار گزگز و درد شدید می‌شود، مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده ادامه داد: امگا 3 عوارض عصبی ناشی از دیابت را کاهش می دهد همچنین طبق بررسی‌ها، مکمل این اسید چرب، پیشرفت ام‌ اس را کند می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منابع حیوانی و گیاهی متعددی حاوی اسیدهای چرب هستند، گفت: بهترین منابع اسید چرب امگا 3 در انواع ماهی و آبزیان از جمله ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، اسقومری و شاه‌ماهی، تخم کدو، تخم کتان و گردو وجود دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در گیاهان نیز روغن‌های سویا، زیتون، کانولا، سبوس برنج، فندق و کنجد حاوی امگا 3 هستند همچنین علاوه بر این موارد، مواد غذایی غنی‌شده با امگا 3 مانند برخی از نان‌ها، آب‌ میوه‌ ها، روغن‌ ها و تخم‌مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اسید چرب ام اس امگا 3 میگرن افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید

به گزارش پارس نیوز ، روز گذشته (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز نخستین مرحله ثبت‌نام خودروهای وارداتی در سال جدید و البته ا ولین دور از فروش خودروهای برقی از عصر روز یکشنبه خبر داد.  

بر اساس اعلام این مقام مسئول "چهار خودروی وارداتی" که شامل دو خودروی برق، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی، از عصر روز یکشنبه تا پایان روز سه‌شنبه و صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی عرضه شده است.  

حال بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در رابطه با این مرحله از عرضه‌ خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و  هونگچی EQM۵EV  برقی هستند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

متقاضیانی که در مرحله‌ اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) تا پایان روز  سه‌شنبه (ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه ۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند تا از طریق سامانه عرضه خودروهای وارداتی به نشانی https://saleauto.ir برای انتخاب یک اولویت از سبد محصولات عرضه شده اقدام کنند.

تاکید می‌شود که هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله صورت نمی‌پذیرد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • یادی از شهید امیررضا علیزاده ، شهید مدافع حرم
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • چند نفر از تهران به حج می‌روند؟
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم