Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@08:54:24 GMT

عفونت گوش را با این میوه تابستانی درمان کنید

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۲۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، یافته‌ها نشان می‌دهد ترکیب طبیعی موجود در برخی مواد خوراکی نظیر انگور موسوم به رسوراترول موجب کاهش تورم در بیماری مجاری هوا شده و التهاب ناشی از پاتوژن باکتریایی را کنترل می‌کند.

نتایج نشان می‌دهد این ترکیب می‌تواند فواید سلامت زیادی داشته باشد و به عنوان یک عامل درمان ضدالتهاب جدید و موثر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دریافتند رسوراترول موجب توقف پاتوژن باکتریایی اصلی عامل عفونت گوش میانی و بیماری‌ های مزمن انسداد ریه از طریق تنظیم یا افزایش تولید تنظیم کننده منفی موسوم به «MyD88» می‌شود.

رسوراترول متعلق به گروهی از ترکیبات موسوم به پلی فنول هاست که همچون آنتی اکسیدان عمل کرده و از بدن در مقابل آسیب و صدمه حفاظت می‌کند. همچنین یک عامل درمانی برای بیماری‌های گوناگون از جمله بیماری‌های التهابی تلقی می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عفونت گوش آسم انگور قرمز رسوراترول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف مکمل فیبر موجب بهبود عملکرد مغز در سالمندان می شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، بیماری‌هایی مانند زوال عقل و آلزایمر می‌توانند باعث بدتر شدن زوال خفیف شناختی مغز در افراد مسن شوند.

با افزایش سن، تمام قسمت‌های بدن، از جمله مغز شروع به کُند شدن می‌کنند. طبیعی است که یک فرد در انجام چند کار، یافتن کلمات خاص یا به خاطر سپردن نام‌ها در یک مغز سالم و پیر مشکل داشته باشد.

در حالی که در حال حاضر هیچ درمانی برای زوال عقل یا بیماری آلزایمر وجود ندارد، انتخاب سبک زندگی سالم و برخی داروها ممکن است به کُند کردن پیشرفت آن کمک کند.

اکنون، محققان کالج کینگ لندن دریافته‌اند که مصرف مکمل فیبر غذایی ممکن است به بهبود عملکرد مغز در افراد مسن کمک کند.

دانشمندان همچنین دریافتند که مکمل‌های فیبر بر قدرت عضلانی شرکت کنندگان تأثیر نمی‌گذارد.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، جمعیت جهان با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال پیر شدن است و مردم تا سن بسیار بالاتری زندگی می‌کنند. تعداد افراد ۶۰ ساله و بالاتر در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۴ میلیارد نفر بود و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۱ میلیارد برسد.

دکتر «کلر استیو»، استاد سالمندی و سلامت و رئیس بخش تحقیقات اپیدمیولوژی ژنتیک در کالج کینگ لندن، می‌گوید: «با این افزایش پیری در سراسر جهان، مهم است که راه‌های جدیدی برای مبارزه با شرایط مرتبط با افزایش سن مانند زوال شناختی داشته باشیم.»

برای این مطالعه، دکتر استیو و تیمش بر روی دو مکمل پری بیوتیک متمرکز شدند؛ فیبر رژیمی اینولین و کربوهیدرات‌های گیاهی فروکتولیگوساکارید (FOS).

تحقیقات در سال‌های اخیر نشان داده است که باکتری‌های موجود در روده ما، که به نام میکروبیوم روده شناخته می‌شود، با سلامت و تندرستی ما مرتبط است. مطالعات ارتباط بین این باکتری‌ها و مغز را که به عنوان محور روده-مغز شناخته می‌شود، نشان داده است. ارتباط با سایر اندام‌ها از جمله با سلامت عضلات نیز نشان داده شده است. دکتر استیو توضیح داد: «ما تصمیم گرفتیم آزمایش کنیم که آیا بهبود سلامت باکتری‌های روده با استفاده از یک پری بیوتیک می‌تواند عملکرد مغز و ماهیچه‌ها را بهبود بخشد یا خیر.»

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که اینولین میکروبیوم روده را تغییر می‌دهد، به کاهش التهاب عصبی کمک می‌کند و بهبود آسیب‌های مغزی را بهبود می‌بخشد.

تحقیقات در مورد FOS گزارش داده است که این مکمل ممکن است با کاهش بتا آمیلوئید در مغز به تضعیف پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند و به کاهش التهاب عصبی و بهبود حافظه کمک کند.

محققان ۳۶ جفت از دوقلوهای بالای ۶۰ سال را برای این مطالعه انتخاب کردند. به یک دوقلو در هر جفت به مدت ۱۲ هفته هر روز یک مکمل فیبر غذایی داده شد، در حالی که دوقلو دیگر دارونما دریافت کرد.

دانشمندان شرکت کنندگان در مطالعه را از طریق ویدئو، پرسشنامه‌های آنلاین و تست‌های شناختی زیر نظر گرفتند. علاوه بر این، از شرکت کنندگان خواسته شد تا در تمرینات مقاومتی شرکت کنند و همچنین مکمل پروتئینی با هدف بهبود عملکرد عضلانی مصرف کنند.

در نتیجه این مطالعه، محققان دریافتند گروهی که مکمل فیبر دریافت می‌کردند، عملکرد بهتری در تست‌های ارزیابی عملکرد مغز، از جمله تست یادگیری- نشانگر اولیه بیماری آلزایمر- و همچنین تست‌های زمان واکنش و سرعت پردازش داشتند.

دانشمندان گزارش کردند که تفاوت معنی داری در قدرت عضلانی بین گروه مکمل و دارونما مشاهده نشد.

کد خبر 6057668

دیگر خبرها

  • احکام روزه‌داری| آیا ضعف جسمانی موجب سقوط روزه می‌شود؟
  • استفاده از آب لوله کشی برای شستشوی بینی شما را می‌کشد
  • شست‌وشوی بینی با آب لوله‌کشی کُشنده است
  • آیا ضعف جسمانی موجب سقوط روزه می‌شود؟
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • مصرف مکمل فیبر موجب بهبود عملکرد مغز در سالمندان می شود
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • هشدار محققان؛ خطر شست و شوی بینی با آب لوله کشی
  • استفاده از آب لوله کشی برای شستشوی بینی با عفونت آمیب مرتبط است
  • این ادویه در بدن شما معجزه می‌کند