Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی همچنان برخی پیمانکاران در قبال تحویل مسکن مهر از متقاضیان مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند که سکوت شرکت عمران پرند این وضعیت را تشدید کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بهمن ماه سال گذشته خبرگزاری تسنیم طی گزارشی از دریافت مبالغی بین 2 تا 8 میلیون تومان از متقاضیان مسکن مهر توسط برخی پیمانکاران شهر پرند تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده و هزینه نگهداری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس پیمانکارانی از جمله «وثوق س» و «اسکان س» به ترتیب برای تحویل واحدهای 4 تا 8 میلیون و 2 تا 6 میلیون از متقاضیان مطالبه می‌کردند. نکته جالب توجه این‌که مبالغ مورد نظر برای مالیات طبق مستندات موجود باید به حساب پیمانکار واریز شود که در نوع خود اقدام عجیب‌تری به شمار می‌رود. شرکت عمران پرند در آن زمان به این گزارش واکنشی نشان نداد.

حدود سه ماه بعد یعنی اردیبهشت ماه امسال معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره مالیات واحدهای مسکن مهر به تسنیم گفت: پروژه‌های مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف نیست، عدد دریافت شده برای مالیات در این طرح ثابت است. در سنوات اخیر با ابطال روی یک مصوبه، یک سری از پروژه‌هایی که دیرتر شروع شده یا ساخت و تکمیل آنها طولانی شده مشمول پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان این‌که در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم که اگر بتوانیم آنرا حل کنیم، تصریح کرد:‌ سازندگان مسکن مهر مالیات را نمی‌پردازند و متقاضیان باید آنرا پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در مسکن مهر و مسکن‌های حمایتی سرمایه‌گذار نداریم،‌ اضافه کرد: این مالیات، مالیات سرمایه‌گذاری است. به‌عبارت دیگر یک سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، سودی کسب می‌شود و باید بخشی از آن به‌عنوان مالیات پرداخت شود.

محمودزاده گفت: سازندگان در مسکن حمایتی صرفا سازنده هستند،‌ یعنی برای کسی مسکن را می‌سازند که از همان اول آورده را تامین می‌کند و با قیمت تمام شده و یک سود خیلی مشخص و ناچیزی است. سود پیمانکاری و آن شرایطی که بخواهند بر اساس آن مالیات پرداخت کنند نبوده است. به همین دلیل قبلا و الان دیدگاه آن است که مالیات مسکن مهر باید به حداقل برسد. هر چه عدد مالیات مسکن مهر افزایش یابد به‌طور مستقیم به عدد تمام شده اضافه می‌شود و متقاضی نهایی متحمل این هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به مطالبه مبالغ 2 تا 10 میلیون تومانی برخی سازندگان پروژه‌های مسکن مهر از متقاضیان تحت عنوان مالیات، افزود:‌ « چند سال پیش بر اساس یک نظریه یا شکایت دیوان عدالت اداری محدودیت نرخ مالیات -برای واحدهای مسکن مهر- را که حدود 90 درصد از پروژه‌های این طرح از آن منتفع شده‌اند، تمام شده و رفته است. باقیمانده واحدها دچار مشکلی شده و با ابطال مصوبه اینها را دچار مسئله کرده است.»

محمودزاده بیان کرد: البته یک دیدگاهی وجود دارد و مطابق استعلام از دیوان عدالت اداری این مصوبه عطف به ماسبق نمی‌شود. کسانیکه از آنها مالیات مطالبه شده واحدهای آن تمام قبل از این بخشنامه شروع شده و ما معتقدیم که مشمول ابطال بخشنامه نمی‌شوند، باید با همان شرایط قبلی -مالیات آنها- محاسبه شود و به حساب‌های سازمان امور مالیاتی واریز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، حدود سه ماه از سخنان محمودزاده برای رایزنی با سازمان امور مالیاتی می‌گذرد اما در فاصله چند روز مانده به اتمام دولت حسن روحانی، برخی پیمانکاران مسکن مهر شهر پرند همچنان فقط در قبال دریافت مبالغی بین 2 تا 10 میلیون تومان بابت مالیات بر ارزش افزوده، واحدها را تحویل می‌دهند.

در این بین سکوت شرکت عمران پرند وضعیت متقاضیان را بغرنج‌تر کرده است. پیگیری‌های تسنیم از شرکت عمران پرند در این رابطه بی‌نتیجه ماند و مدیران این شرکت از هرگونه پاسخگویی در این زمینه خودداری کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات مسکن مهر پرند اخبار مسکن مهر مالیات مسکن مهر پرند اخبار مسکن مهر شرکت عمران پرند مسکن مهر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار واحد به ظرفیت نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد

فرماندار ویژه دزفول گفت: ۲ هزار واحد با تصویب کمیسیون ماده پنج استان به ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، علیرضا خردمنددر حاشیه نشست کمیسیون ماده پنج خوزستان اظهار داشت: طرح تفضیلی و تفکیکی فاز یک آوان شهر با مساحت 97 هکتار و گام(فاز) 2 آوان شهر دزفول با مساحت 83 هکتار از اراضی دولتی شهرستان مورد بازنگری قرار گرفت و در کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسید.

وی با اشاره به تصویب گام 2 آوان شهر دزفول ادامه داد: بیش از 2 هزار واحد مسکونی در 500 قطعه زمین 375 متر مربعی با تصویب این طرح برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دزفول فراهم خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: این واحدها با تصویب کمیسیون ماده پنج و به منظور ارتقای کیفیت زندگی و کاهش هزینه متقاضیان مسکن، به صورت 2 طبقه و چهار واحدی در این اراضی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: طرح تفصیلی و تفکیکی گام اول آوان شهر از دیگر مصوبه‌های این کمیسیون بود که بر اساس ان تعداد 1794 قطعه زمین 200 متری جهت اجرای طرح جوانی جمعیت مورد تأیید قرار گرفت و آماده ادامه مراحل واگذاری به خانوارهای مشمول این طرح شد.

به گزارش تسنیم، قانون جهش تولید و تامین مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. بر اساس این طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در کشور هدفگذاری شده است.

سهمیه دزفول در طرح نهضت ملی مسکن ساخت بیش از 8100 خانه طی چهار سال است.هم اکنون حدود 4200 واحد طرح مسکن ملی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در این شهرستان در حال احداث است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • ۲ هزار واحد به ظرفیت نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد