Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر قیصری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به مثابه یک شهر کوچک محسوب می‌شود که مسائلی مانند ترافیک، حمل و نقل، فضای سبز، ساختمان سازی و معماری بر آن حاکم است به همین دلیل تصمیم به تشکیل شورای مدیریت شهری برای آن با حضور نمایندگان شرکت‌های فناور گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه این ابتکار برای نخستین بار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک مجموعه دانش بنیان اجرا شد، اظهار کرد: علاوه بر ستاد مرکزی و اداری، مجموعه‌ای بزرگ از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در اراضی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر و برخی از آن‌ها مستاجر ساختمان‌ها و دسته دیگری مالک آن‌ها هستند.

قیصری با اشاره به اینکه مدیریت این مجموعه با حدود هفت هزار و ۵۰۰ شاغل مانند مدیریت یک شهر کوچک با مسائلی مانند امکانات و خدمات عمومی است، تصریح کرد: با تشکیل شورای مدیریت شهری از مشارکت و همفکری مدیران و شاغلان در این شرکت‌ها برای ارتقای هرچه بهتر و بیشتر شرایط زندگی و فعالیت در شهرک استفاده می‌شود.

او وظایف شورای مدیریت شهری را درباره مسائلی مانند مدیریت ترافیک شهری و امور حمل و نقل، نظافت محوطه‌های عمومی، نگهداری فضای سبز، نگهداری تأسیسات زیربنایی در محوطه عمومی شهرک، تعمیر و نگهداری معابر عمومی و توسعه مبلمان شهری شهرک و ارائه طرح‌های مرتبط با خدمات فوق برنامه ورزشی، مسافرتی، زیارتی و سیاحتی به شاغلان در شرکت‌ها، دانست و افزود: ارائه طرح برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های خدمات شهری و همفکری و مشارکت در تامین منابع مالی مورد نیاز جهت ارائه خدمات شهری از دیگر وظایف این شوراست.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه اعضای این شورا شامل چهار نفر از مدیران شهرک و پنج نفر از مدیران و کارکنان شرکت‌های فناور مستقر در شهرک هستند، گفت: انتخابات مربوط به نمایندگان شرکت‌های فناور، دوم مرداد امسال برگزار و اعضای منتخب برگزیده شدند.

قیصری با اشاره به اینکه این انتخابات به صورت مجازی و الکترونیکی برگزار شد تاکید کرد: شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استقبال خوبی از این رویداد داشتند و از بین ۲۰ نامزد چهار عضو اصلی و یک عضو علی البدل انتخاب شدند و یک عضو نیز توسط رییس شهرک، منصوب خواهد شد.

او با بیان اینکه آیین نامه شورای مدیریت شهری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیش از این تدوین شده بود اما نمایندگان شرکت‌های فناور در آن حضور نداشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اداره چنین مجموعه بزرگی بدون حضور خود ساکنان آن دشوار است به همین دلیل تصمیم به انتخاب نمایندگانی از بین فعالان این شرکت‌ها برای حضور در شورای مدیریت شهری و به عنوان بازوی اجرایی شهرک گرفته شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه با فعالیت شورای مدیریت شهری، انتظار می‌رود که شرایط کار و زندگی در زیست بوم فناوری اصفهان بهتر و راحت‌تر شود اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت شرکت‌های فناور و اعضای شورای مدیریت شهری در برنامه ریزی‌ها، تصمیم‌های بهتری برای اداره مجموعه گرفته و در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

او با بیان اینکه از ۵۲۰ هکتار اراضی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود ۳۵۰ هکتار عرصه قابل دستیابی است، افزود: از این مقدار تاکنون شرکت‌های فناور در یکصد هکتار مستقر شدند یا اراضی برای استقرار آن‌ها آماده شده است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار در شمال کلانشهر اصفهان و در جوار دانشگاه صنعتی اصفهان است.

در  شهرک علمی و تحقیقاتی ۵۸۲ شرکت دانش بنیان و فناور مستقر است که توانسته برای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند؛ این کسب‌وکار‌ها گردش مالی بیش از سه هزار و ۶۵۲ میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک علمی وتحقیقاتی شورای مدیریت شهری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شورای مدیریت شهری شرکت های فناور دانش بنیان رییس شهرک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم پاسخگویی مدیریت شهری نسبت به مکاتباتش مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین همچنین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم الله‌یاری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه دریافت تسهیلات از بانک شهر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: دریافت تسهیلات اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به تکمیل و بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شود.

وی افزود ضرورت دارد تا به مانند دیگر کلان‌شهرها بتوانیم از ظرفیت بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و نباید این تسهیلات صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شود؛ در ضمن مدیریت شهری قزوین باید پرداخت مطالبات و اجرایی شدن مصوبات کمیسیون فرهنگی در حوزه مساعدت‌ها را تسریع کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم پاسخگویی مدیریت‌شهری قزوین نسبت به مکاتبات مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته در شهرداری و موارد دیگر که به شهرداری اعلام شده پاسخگو باشد.

الله‌یاری همچنین به موضوع ساخت مستند ایران‌گرد توسط جواد قارایی اشاره کرد و افزود: با نظر و موافقت شورای اسلامی شهر قزوین در سال گذشته ساخت مستند از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی قزوین توسط جواد قارایی تهیه‌کننده مستند ایران‌گرد به تصویب رسید، اما متأسفانه تاکنون قرارداد کار منعقد نشده است.

وی در تذکری خواستار تسریع در روند انعقاد قرارداد ساخت مستند ایران‌گرد توسط مدیریت شهری قزوین شد و ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است فصل کاری برای تصویر برداری را از دست بدهیم، به همین خاطر ضرورت دارد تا در اسرع وقت قرارداد این مستند منعقد شود و کار عوامل اجرایی مستند کلید بخورد.

کد خبر 747664

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر