Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شیوع کرونا چالش‌های متعددی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است به گونه‌ای که از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی، خروجی آنچنان مثبتی را از دانشگاه‌ها شاهد نیستیم. ساماندهی وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید نیز از دیگر چالش‌های دانشگاه‌های بزرگ محسوب می‌شود که البته هنوز مشخص نیست با روند فعلی واکسیناسیون دانشجویان، آموزش حضوری با چه فرآیندی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، جواد شکرالهی مغانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره وضعیت ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید اظهارکرد: خوشبختانه خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر آمادگی لازم را برای اسکان دانشجویان در سال تحصیلی جدید دارد اما باید دید که وضعیت واکسیناسیون دانشجویان به چه شکل خواهد بود. اگر سال تحصیلی جدید به صورت حضوری برگزار شود، با توجه به افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، مشکلات خاصی برای اسکان دانشجویان نخواهیم داشت.

وی افزود: آنطور که مسئولان وزارت علوم و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده‌اند، واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی به این زودی‌ها انجام نخواهد شد؛ به همین دلیل احتمالا با وقفه‌ای کوتاه مدت برای آموزش حضوری دانشجویان مواجه خواهیم بود که باید دید در نهایت مسئولان چه تصمیمی برای حضور دانشجویان خواهند گرفت. ولی در هر شرایطی دانشگاه امیرکبیر آمادگی لازم را برای حضور دانشجویان دارد.

شکرالهی مغانی با اشاره به افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: اگر آموزش دانشجویان در ترم تحصیلی جدید به صورت حضوری باشد،  امکان دارد حدود ۱۰ درصد افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم؛ اما در شرایط فعلی تمامی سوئیت‌ها دو نفره است و نمی‌توانیم بیش از این افزایش ظرفیت داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به سوالی درباره فرآیند غربالگری روانی دانشجویان در سال تحصیلی جدید، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه امیرکبیر در این حوزه بسیار فعال بوده است و نیروهای دانشگاه در زمینه سلامت روانی و جسمانی دانشجویان، فعال تر از گذشته شده‌اند. مشاوران حاضر در مرکز مشاوره نیز در طول یکسال گذشته به صورت مکرر با دانشجویان تماس گرفته‌اند به صورت آنلاین خدمات مشاوره‌ای را ارائه داده‌اند. سعی مان بر این است که برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌های خوبی را برای بهداشت روانی دانشجویان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی گفت: در یکسال گذشته با مشکل بودجه‌ای زیادی مواجه نشده‌ایم و خوشبختانه سازمان امور دانشجویان نیز حمایت خوبی را از دانشگاه داشته است. البته باید گفت که باتوجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، امکان برگزاری برنامه فرهنگی خاصی به صورت حضوری وجود ندارد و همین موضوع سبب می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته، بودجه کمتری برای موضوعات فرهنگی صرف شود. اما در بستر فضای مجازی هزینه تمامی برنامه‌های فرهنگی پرداخت شده است.

شکرالهی مغانی در پایان خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد که طرح موضوعاتی مانند کمبود بودجه، صرفا بهانه‌ای برای کم کاری است. درواقع اشخاصی که نمی‌خواهند کاری انجام دهند به هر بهانه‌ای به دنبال توجیه کم کاری خود هستند. باید گفت بودجه فرهنگی نه تنها کم نشده، بلکه با مدیریت صحیح نیز می‌توانیم بودجه لازم را برای فعالیت‌های فرهنگی تامین کنیم.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1104710 برچسب‌ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت فرهنگی دانشگاه امیرکبیر ظرفیت خوابگاه ها سال تحصیلی جدید افزایش ظرفیت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟

در گزارشی جداول بودجه ۱۴۰۳ را مرور شده است.

به گزارش اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش بودجه نهادهای زیر نظر ریاست‌جمهوری مورد واکاوی قرار گرفته است که در ادامه می خوانید.

 

در بخش هزینه‌ها، طبق سنت، نخستین ردیف بودجه مربوط است به نهاد ریاست‌جمهوری؛ مجموعه‌ای که از دفتر رییس‌جمهوری گرفته تا معاونت‌ها ذیل نهاد ریاست‌جمهوری هستند. بودجه نهاد ریاست‌جمهوری طبق جدول شماره ۷ که اعتبارات دستگاه‌ها، مصوب ۱۴۰۲ و پیشنهادی ۱۴۰۳ را قید کرده، برای امسال ۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حالی که طبق همین جدول، سال گذشته ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود. به عبارت دیگر رقمی حدود ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۶درصد به بودجه ریاست‌جمهوری افزوده شده است.

عمده این افزایش بودجه مربوط می‌شود به «معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری»؛ درحالی که طبق همین جدول ۷، این معاونت سال گذشته ذیل نهاد، بودجه‌ای نداشته است، امسال بودجه‌ای معادل یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این افزایش هنگفت و چشم‌گیر زمانی قابل تامل می‌شود که سال ۱۴۰۳ منتهی می‌شود به بهار ۱۴۰۴ که انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم برگزار می‌شود.

«شورای اطلاع‌رسانی دولت» که قاعدتا ذیل ردیف نهاد ریاست‌جمهوری دخل و خرج خود را دریافت می‌کند، در جدول ۹ که مربوط به ردیف‌های متفرقه (دایمی یا موقت) می‌شوند نیز جای گرفته است؛ رقم پیشنهادی دولت برای بازوی اصلی رسانه‌ای خود، که در ردیف‌های «متفرقه» آمده، ۲۰۰ میلیارد تومان است؛ این درحالی است که شورای اطلاع‌رسانی دولت به عنوان زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری بودجه‌اش از محل بودجه ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب