Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اینجا از دل آتش ققنوسی به پا می‌خیزد، پر می‌گیرد و نجات‌بخش می‌شود تا درسی بزرگ برای من، تو و همه انسان‌ها باشد، درسی از جنس فداکاری و محبت، درسی از جنس ایثار و ازخودگذشتگی تا بگوید از جان گذشتن سن و سال نمی‌شناسد بلکه روح بزرگ می‌خواهد و جسارتی که در جوهره وجودی انسان نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چند ماهی است از قصه محمد طاها آرمند، آتش‌نشان کوچک خرم‌بیدی می‌گذرد، همان کودک هشت ساله‌ای که با جسارت تمام جان چند کودک را از میان شعله‌های گر گرفته آتش نجات داد و خودش قربانی سوختگی‌های شدیدی شد، زخم‌هایی که حالاحالاها زمان می‌خواهد تا التیام یابد اما آنچه او و خانواده‌اش را بی‌تاب می‌کند نه تنها درد و رنج سوختگی که ناراحتی از بابت وعده‌های بی‌سرانجامی است که مسوولان امر با به به و چه چه به او دادند و هیچیک عملی نشد. 

بسیاری بر سر بالین این کودک قهرمان رفتند و عکس یادگاری انداختند و وعده‌هایی دادند که محقق نشد.

در گام اول تعریف و تمجید از جسارت و بزرگی این کودک ۸ ساله که پس از آتش گرفتن ون خود را فدا کرد تا دوستانش را نجات دهد و خودش بیشترین جراحت را بردارد، بر سر زبان‌ها بود و حالا که چند ماه از این ماجرا می‌گذرد اما فراموشی سایه افکنده است.

پدر محمدطاها از سپری شدن روزهای سختی می‌گوید که برای درمان فرزندش سپری می‌شود، روزهایی که در رفت و آمد به مرکز استان بودند تا روند درمان انجام شود. 

تا کنون چهار عمل بر روی محمدطاها که دچار ۱۸ درصد سوختگی دست‌ها و ۱۹ درصد سوختگی صورت شده است، انجام شده است که به گفته پدرش، هزینه دو عمل توسط دکتر کشاورز، پزشک معالج از طریق فرانشیز پرداخت شده است و مابقی از طریق وام‌هایی که از بانک‌های مختلف گرفته‌اند. 

او که کارگر معدنی در خرم‌بید است به خبرنگار فارس گفت: چند ماهی است که درگیر درمان محمدطاها هستم نتوانستم سر کار بروم اما خدا رو شکر حقوقم پرداخت شد اما یک حقوق چهار پنج میلیونی با سه فرزند که کوچکتربنش شیرخوار است، به جایی نمی‌رسد. 

آرمند افزود: برای درمان محمدطاها نیز هزینه‌های زیادی کرده‌ایم به علاوه اینکه پسر بزرگ ترم نیز در همان ون دچار سوختگی شد.

او گفت: از ابتدای این ماجرا مسوولان بسیاری بر بالین محمد امدند یا نمایندگانی را فرستادند و عکس یادگاری گرفتند اما خبری از کمک‌ها نشد، حالا محمد که چهار بار تحت عمل جراحی قرار گرفته نیاز به چند عمل دیگر نیز دارد، نیازمند چندین جلسه فیزیوتراپی است و هزینه‌های سرسام‌آوری که حقوق من پاسخگوی ان نیست. 

وی ضمن گلایه از برخی وعده و وعیدها گفت: از دفتر نماینده به دیدن ما امدند و قول‌هایی دادند که هیچیک عملی نشد. 

این موضوع را از سوی رحیم زارع، نماینده آباده، بوانات و خرم‌بید پیگیری کردیم که وی گفت: نمایندگانی از دفتر من برای سرکشی به این خانواده رفته‌اند و پیگیر ماجرا هستند.

او ضمن اظهار بی‌اطلاعی از وعده‌های داده شد قول داد که شخصا ماجرا را پیگیری کند و دستور کمک به این خانوادا را بدهد. 

محمدرضا آرمند همچنین از بی‌توجهی بهزیستی خرم‌بید به درخواست جلسات فیزیوتراپی گلایه کرد که سبب شد موضوع را از سوی مدیر بهزیستی خرم‌بید پیگیری کنیم.

روستا در این باره گفت: از ابتدای این رخداد به دستور مدیرکل بهزیستی فارس حدود دو تا سه میلیون تومان ارزاق تهیه کردیم و به همراه یک میلیون تومان نقد به عنوان هدیه به این خانواده اهدا کردیم. 

وی افزود: همچنین بنده شخصا با کارفرمای پدر محمدطاها صحبت کردم تا حقوق و بیمه وی در مدتی که سر کار نبوده است پرداخت شود.

روستا گفت: با همراهی دادستان و امام جمعه خرم‌بید پویشی برای محمدطاها راه‌اندازی و کمک‌های خوبی جمع‌آوری شد اما متاسفانه خانواده این کودک مبلغ کمک‌ها را به ما اعلام نکردند. 

بهزیستی حاضر به جذب کمک خیرین برای تامین هزینه‌های فیزیوتراپی است

مدیر بهزیستی خرم‌بید افزود: صحبت با خیرین و جذب کمک یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی برای پرداخت برخی از جلسات فیزیوتراپی از دیگر اقداماتی است که ما انجام داده‌ایم. 

آنچه مسلم است اینکه کمک‌های حداقلی مسوولان کفاف هزینه‌های گزاف درمان این کودک را نمی‌دهد و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تحمل این شرایط بسیار دشوار است، لذا می‌طلبد متولیان امر به وعده های داده شد قول داد که شخصا ماجرا را پیگیری کند و دستور کمک به این خانوادا را بدهد. 

محمدرضا آرمند همچنین از بی‌توجهی بهزیستی خرم‌بید به درخواست جلسات فیزیوتراپی گلایه کرد که سبب شد موضوع را از سوی مدیر بهزیستی خرم‌بید پیگیری کنیم.

روستا در این باره گفت: از ابتدای این رخداد به دستور مدیرکل بهزیستی فارس حدود دو تا سه میلیون تومان ارزاق تهیه کردیم و به همراه یک میلیون تومان نقد به عنوان هدیه به این خانواده اهدا کردیم. 

وی افزود: همچنین بنده شخصا با کارفرمای پدر محمدطاها صحبت کردم تا حقوق و بیمه وی در مدتی که سر کار نبوده است پرداخت شود.

روستا گفت: با همراهی دادستان و امام جمعه خرم‌بید پویشی برای محمدطاها راه‌اندازی و کمک‌های خوبی جمع‌آوری شد اما متاسفانه خانواده این کودک مبلغ کمک‌ها را به ما اعلام نکردند. 

مدیر بهزیستی خرم‌بید افزود: صحبت با خیرین و جذب کمک یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی برای پرداخت برخی از جلسات فیزیوتراپی از دیگر اقداماتی است که ما انجام داده‌ایم. 

آنچه مسلم است اینکه کمک‌های حداقلی مسوولان کفاف هزینه‌های گزاف درمان این کودک را نمی‌دهد و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تحمل این شرایط بسیار دشوار است، لذا می‌طلبد متولیان امر به وعده‌های داده شده‌شان عمل کنند تا آسیب‌های پیش روی کودکی که اینچنین جوانمردانه پای نجات جان همسالانش ایستاد به حداقل برسد چرا که روح بزرگ این کودک نیازمند تسکین است‌.

شاید مساله اتش سوزی دانش اموزان درودزنی درسی باشد که بتوان برای اینده این بزرگ‌مرد کوچک هم چاره‌ای اندیشید تا با توجه به مشکلاتی که در اینده گریبانگیرش خواهد بود، آینده‌اش تامین شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدطاها ققنوس آتش سوزی خرم بید آتش نشان میلیون تومان یک میلیون کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

با مروری بر صحبت‌های کارشناسان فوتبالی طی هفته‌های اخیر متوجه می‌شویم که گروهی از آن‌ها به نحوه تعویض‌های تیم استقلال انتقاد کرده و آن‌ها را تکراری دانسته‌اند. قطعا جواد نکونام هم متوجه شرایط تیمش بوده و گرچه به خاطر مصدومیت برخی بازیکنانش دست بسته‌ای برای تعویض داشت، اما حالا می‌داند که چطور باید در دیدار‌های آینده از نیروهایش بهره‌مند شود.

شرایط بهتر رافائل سیلوا و رسیدن آرمین سهرابیان به وضعیت مسابقه، همچنین بازگشت صالح حردانی به شرایط فوتبالی و حضورش در دیدار قبلی همه و همه از اتفاقات خوب این مدت برای استقلال بود تا با شرایط بهتری به دیدار مقابل تراکتور برسد.

حالا و با وقفه تقریبا دو هفته‌ای تا بازی ۱۲ اردیبهشت جواد نکونام قصد دارد با آنالیز دقیق صورت‌گرفته از شرایط تیمش توسط همکارانش درباره نقاط ضعف و قوت استقلال، برنامه‌ریزی تازه‌ای برای دیدار مقابل تراکتور و ۵ مسابقه بعد از آن داشته باشد. در واقع می‌توان گفت این تعطیلات گرچه برای استقلال که در جدول در صدر است به نوعی تعطیلات اجباری به شمار می‌رود و می‌تواند این تیم را از فرم خوبی که طی این هفته‌ها پیدا کرده عقب بیندازد، اما اگر به شکل دیگری به این تعطیلات نگاه کنیم متوجه می‌شویم که شاید این وقفه یک توفیق اجباری هم برای استقلال بوده تا بتواند با احیای خودش با شرایط تازه‌ای در مسابقات حضور یابد.

نکونام و هم‌فکرانش در استقلال می‌دانند که با عبور از تبریز و قلعه یادگار امام توان این را خواهند داشت تا جدی‌تر از قبل به سوی قهرمانی بروند و امیدوارانه‌تر به روز‌های آینده بیاندیشند تا هفته به هفته به رویای ابتدای فصل خود یعنی قهرمانی دست پیدا کنند؛ هرچند که حالا سیدحسین حسینی را هم در اختیار ندارند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • عکس یادگاری پسر علیرضا بیرانوند با رونالدو
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • عکس یادگاری در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی
  • برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است