Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس اعلام سیستم کیفیت روسی ANO (Roskachestvo)، افرادی که رنگ چشمانشان روشن است، ممکن است توسط اشعه خورشید آسیب بیشتری ببینند.
به گزارش آریا، بر این اساس، چشم آبی‌ها از طیف‌های مختلف آن، بیشترین و چشم‌های قهوه ای، کمترین آسیب را می‌بینند.
این موضوع به سطح ملانین بستگی دارد که وظیفه جذب پرتو‌های نور را بر عهده دارد و از انعکاس و پخش شدن نور در طول شبکیه جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که چشمان روشن دارند (خاکستری، آبی و ...) کمتر از این رنگدانه برخوردار هستند.
به گفته چشم پزشکان، همه به خصوص هنگام تابش مستقیم نور خورشید به عینک آفتابی نیاز دارند. عینک‌های تیره به معنای محافظت بهتر نیستند، زیرا فاکتور‌های زیادی برای انتخاب آن‌ها باید در نظر گرفته شود.
اگر به اندازه کافی عینک تیره و بدون بلوک فرا بنفش استفاده کنید، مردمک چشم با استفاده از این عینک بیشتر منبسط می‌شود و در این حالت تابش اشعه ماورای بنفش بیشتر از آنچه در صورت عدم وجود عینک در فرد است، به چشم وارد می‌شود؛ بنابراین حتما عینک‌های تیره با اشعه فرابنفش خریداری کنید.
لنز‌های پلاریزه از چشمان شما در برابر تابش خیره کننده از سطح افقی محافظت می‌کنند. چنین نوری می‌تواند چشم را برای مدتی تحریک و حتی کور کند. اپتیک با خاصیت پلاریزه اجازه می‌دهد پرتو‌ها فقط به صورت عمودی درک شوند و این نور به چشم‌ها کمک می‌کند تا رنگ‌ها و کنتراست‌ها را بهتر بشناسند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چشم رنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟

بنابر ویدیو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، روز پنجشنبه رنگ خورشید در آسمان شهر هاربین در شمال شرق چین، به رنگ قرمز درآمد. به‌گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، دلیل علمی این پدیده تغییر پراکندگی طیف نوری خورشید در آسمان است. منبع: فرارو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)