Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه آریزونا موفق به توسعه روشی شده‌اند که قادر به درخشان‌کردن سلول‌های خاصی در مغز است و با استفاده از آن می‌توان فعالیت و تحریک سلول‌های مغزی را مشاهده کرد.

هرچه در مغز روی می‌دهد نتیجه ارسال و دریافت سیگنال‌ها توسط سلول‌های عصبی است که مکانیسم دقیق آن توسط محققان درک نشده است. تمام رفتارهای ارادی و غیر ارادی ما نتیجه همین فرآیند پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان به منظور مشاهده و درک مکانیسم سلول‌های عصبی تحقیقات گسترده‌ای را در سراسر جهان در دست دارند. یکی از این گروه‌ها در دانشگاه آریزونا قرار دارد که ابزار جدید را برای توسعه روشی به نام اپتوژنتیک فراهم کرده‌اند.
در این روش نور به نورون‌ها تابیده می‌شود تا فعالیت آنان تحریک یا سرکوب شود. آزمایش‌های اپتوژنتیک با هدف درک نحوه فعالیت مغز انجام می‌شود و درمان بیماری‌های انحطاطی سیستم عصبی را فراهم می‌کند. با استفاده از اپتوژنتیک امکان کسب اطلاعات از فعالیت سلول‌های مغزی، بدون نفوذ به جمجمه و بافت مغز امکان‌پذیر می‌شود و بسیار ارزشمند است.
محققان به منظور توسعه این روش از یک پروتئین حساس به نور استفاده کرده‌اند که به نورون‌های خاصی در مغز متصل می‌شود.
سپس از دستگاه کوچکی برای ارسال‌ پالس‌های نوری به نوروها استفاده می‌شود. این دستگاه بی‌سیم به ضخامت یک ورق کاغذ است و قطر آن نصف یک سکه بوده و زیر پوست به صورت کاملا غیرتهاجمی کاشته می‌شود. با استفاده از این روش سلول‌های خاصی روشن (درخشان) می‌شوند و فعالیت آنان به سادگی قابل مشاهده است.
این روش کم‌هزینه و غیرتهاجمی برای درمان بسیاری از بیماری‌های عصبی کاربرد دارد.
نتایج این مطالعه در نشریه PNAS منتشر شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی علیزاده افزود:نزدیک به دو هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در شهر تهران در خطوط مختلف مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت :مردم می‌توانند مشکلات این اتوبوس‌ها را با سامانه ۱۳۷ مطرح کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای در تهران توسط پلیس آگاهی
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد