Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید پاسخگو کم کاری خود در بخش تامین آب پایدار همدان باشند گفت: ۱۷ سال از سفر مقام معظم رهبری و مصوبه تامین آب پایدار برای همدان می‌گذرد مصوبه‌ای که تاکنون محقق نشده است. - اخبار استانها -

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره بحران آب در این شهرستان اظهار داشت: 17 سال از سفر مقام معظم رهبری و مصوبه تامین آب پایدار برای همدان می‌گذرد مصوبه‌ای که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه متاسفانه  هنوز اقدام خوبی برای تامین آب پایدار همدان صورت نگرفته است افزود: مسئولان تلاش کرده‌اند در طول این سال‌ها با حفر چاه‌های موقت و اضطراری و همچنین از محل سد اکباتان نیاز مردم همدان به آب شرب برطرف شود.

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تشریح وضعیت کنونی همدان بیان کرد: در اقدامات اخیر نیز آبفای همدان با حفر برخی چاه‌ها در منطقه خالق وردی توانسته نیاز مردم همدان به آب را تا سال آینده برطرف و تامین کند.

وی با این توضیح که مسئولان مربوطه باید پاسخگو کم کاری خود در بخش تامین آب همدان باشند عنوان کرد: برای تامین آب پایدار همدان تاکنون جلسات مختلفی در وزارت نیرو برگزار شده است که برخی تحرکات مسئولان در روزهای گذشته را به دنبال داشت.

فلاحی با اشاره به نگرانی مردم همدان از بحران آب و عدم توجه کافی مسئول وقت به این مسئله مهم مطرح کرد: همچنان پیگیر رفع مسئله بحران آب در همدان هستیم و امیدواریم این مسئله نیز برطرف شود.

 به گزارش تسنیم چند روز پیش نیز مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان از بروز بحران و تنش آبی در همدان خبر داد و اظهار داشت: در سال آبی 1399-1400 مقدار بارندگی استان 280 میلی‌متر بوده که در مقایسه با 469 میلی متر بارش سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه منابع آب ورودی به سدهای استان کاهش شدیدی داشته و ذخیره سدهای اکباتان و آبشینه به عنوان تأمین کننده آب شرب مرکز استان به اندازه‌ای است که تنها 2 ماه کفاف می‌دهد گفت: حجم سد اکباتان با 13.4 میلیون متر مکعب آب برابر با 40 درصد مقدار کل سد است و مقدار رواناب ورودی به سد اکباتان نسبت به سال گذشته به یک‌سوم کاهش یافته است.

ستوده با اشاره به اینکه 52 درصد سد آبشینه همدان، 23 درصد از حجم سد نعمت آباد اسدآباد، 51 درصد حجم سد سرابی تویسرکان، 93 درصد سد کلان ملایر، 51 درصد سد شیرین سو کبودراهنگ و 17 درصد سد شنجور رزن هم پر است عنوان کرد: به دلیل کمبود بارندگی در سال آبی جاری و وقوع خشکسالی، کشت دوم محصولات کشاورزی در استان به ویژه کشت پاییزه در اراضی پایین دست سدهای اکباتان و سایر سدهای تأمین کننده آب شرب ممنوع است.

وعده‌های 8 ساله دولت تدبیر در لرستان- 2|8 پروژه‌ای که در خرم‌آباد رها شده‌اند؛ از دهکده المپیک تا راه آهن + اینفوگرافیکموسوی‌لارگانی: در بحران آبی قرار داریم/ با این روند اصفهان تا 10 سال آینده خالی از سکنه می‌شود‌احداث کارخانه فولاد در بادرود/دلیل استقرار صنایع آب‌بر در منطقه بی‌آب چیست؟

وی با این توضیح که موضوع تأمین آب از چاه‌های منطقه خالق‌وردی و دره مرادبیک از چند سال گذشته مطرح و پس از ظرفیت‌یابی و شناسایی چاه‌ها، حفاری در 70 کیلومتری منطقه خالق‌وردی آغاز شده است ادامه داد: لوله‌گذاری این طرح به‌طور کامل انجام شده و تنها بخشی از کارهای تصفیه‌خانه باقی‌مانده که تلاش می‌کنیم سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/742/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تامین آب پایدار مردم همدان بحران آب درصد سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به وجود بیش از ۱۴ هزار هکتار انواع باغ در این شهرستان که بیشترین سطح باغ در استان همدان است، گفت: نهاوند امسال در اجرای طرح سرشاخه کاری رتبه برتر کشور را دارد.

توکل آبشناس افزود: بیش از ۴ هزار هکتار باغ گردو در شهرستان نهاوند وجود دارد که پس از باغ سیب، بیشترین سطح باغ‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده است. 

او همچنین گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ پیوندک رایگان گردو در اختیار باغداران قرار می‌گیرد و استقبال خوبی از این طرح شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: سالانه ۷ هزار تن گردو در این شهرستان برداشت می‌شود که با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند