Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وارثی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارائه خدمات اجتماعی به خانواده های دارای فرزندچند قلو اظهار داشت: افزوده شدن هر عضو جدید به خانواده به معنای بالا رفتن هزینه های سبد زندگی است و خانواده هایی که یکباره با چند فرزندی مواجه می شوند اگر با دایره حمایتی موثر از سوی نهادهای اجتمای همراه نباشند در چالش جدی گرفتار می  آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از خانواده های چند قلو از طبقه متوسط جامعه هستند و در برنامه زادآوری با توجه به اقتصاد خانوار برای آنها مشکلات اقتصادی متعددی به وجود می آید.

این مسوول گفت: نقش دولت در حمایت از این خانواده ها به این علت مهم است که سیاست های افزایش جمعیت و استقبال از فرزند آوری مدت هاست مورد تاکید قرار گرفته است و طبیعی است اگر زوج های دارای فرزند چند قلو توقع حمایت های به موقع وکار ساز از جانب دولت را داشته باشند.

وارثی اضافه کرد: برهمین اساس به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده، کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تامین بخشی از هزینه های مالی آنان و کاهش بحران های ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانوار، سازمان بهزیستی کشور، طرح حمایت از خانواده های دارای فرزندان چند قلو را  از سال ۱۳۸۱ به مرحله اجرا درآورده است.

این مسوول اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه معیشت به خانواده های دارای فرزندان چند قلو تا قبل از سن دبستان، پرداخت کمک موردی حسب مورد و نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستور العمل مالی سازمان، ارایه سایر خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره و  غیره به خانواده های مذکور از مهم ترین خدمات ارایه شده به این خانواده ها می باشد.

برچسب‌ها ایرنا استان قزوین قزوین مهدکودک سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا استان قزوین قزوین ایرنا استان قزوین قزوین مهدکودک سازمان بهزیستی کشور دارای فرزند چند قلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • روایتی از معلم نیکوکار بیرجندی برای حمایت ۱۱ فرزند معنوی