Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وزش طوفان و گرد و خاک معروف به "بادهای ۱۲۰ روزه" معضل جدی این روزهای مردم پنج شهرستان منطقه سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، وزش طوفان و گرد و خاک معروف به "بادهای 120 روزه" معضل جدی این روزهای مردم پنج شهرستان "زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز" از توابع منطقه سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادهای "120 روزه" پراکنده شدن "ریزگرد" از بستر خشکیده تالاب بین‌المللی هامون را به دنبال دارد که سبب کاهش دید و کاهش شدید کیفیت هوا می‌شود. "طوفان‌های 120 روزه" که تقریباً از اوایل اردیبهشت‌ماه هر سال آغاز می‌شوند و تا پایان شهریورماه ادامه دارند؛ شرایطی ایجاد کرده که در سال‌های اخیر مهاجرت جمع زیادی از مردم سیستان را به نقاط مختلف کشور به دنبال داشته است.

روایت تسنیم از روزهای گرد‌‌‌‌وغباری مردم منطقه سیستان / ریزگردهای سیستان راه حلی جز دیپلماسی قوی ندارد‌زاهدان در غبار بادهای 120 روزه محو شد/ میزان گردوغبار به 13 برابر حد مجاز رسیدآیا بادهای 120 روزه سیستان شدیدتر شده است؟

بادهایی که سرعت آن بعضاً به بیش از 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و علاوه بر تخریب محصولات کشاورزی، "بیماری‌های چشمی و تنفسی" پیامد بعدی آن برای مردم سیستان است. کارشناسان متفق‌القول هستند در صورت تثبیت مراکز کانونی شن‌های روان، بادهای 120 روزه به تعدیل گرمای هوای سیستان کمک می‌کند و می‌تواند همچون سالیان گذشته برای مردم نعمت باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: از میان 10 پهنه بادی موجود ایران، وسیع‌ترین پهنه مربوط به باد سیستان است. مزیت‌های مناسب در استحصال برق از نیروی باد از جنبه‌های مثبت محیطی این بادها هستند که متاسفانه مغفول مانده است.

حالا مردم سیستان که در هشت سال اخیر اقدام موثری در راستای کنترل بحران ریزگردهاب منطقه شاهد نبوده‌اند، چشم‌انتظار روی کار آمدن دولت جدید و تدبیر ویژه دولت برای حل این معضل هستند.

انتهای پیام/391/ ت

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی مناطق محروم استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان بحران گرد و غبار در سیستان محرومیت زدایی مناطق محروم استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان بحران گرد و غبار در سیستان بادهای 120 روزه 120 روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد

دریافت 51 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تقی عبادی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأثیرات پسماندها و زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم و به صورت غیر اصولی دفع می‌شوند را تشریح کرده و گفت: تمام زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سلامت خودمان تأثیر می‌گذارد و به سمت ما باز می‌گردند.

کد خبر 6088588

دیگر خبرها

  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • آسمان قزوین فردا ابری است