Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@04:31:16 GMT

شرایط صادرات شتر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۳۴۵

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به گمرک اعلام کرد که صادرات شترهای ماده بالای ۱۲ سال سن و شترهای نر غیر اصلاح نژادی با بیش از ۸ سال سن تا سقف ۵۰۰۰ نفر در سال جاری صرفا بصورت مجاز مشروط، مدیریت شده با اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی مجاز است.

به گزارش ایسنا، دی ماه سال گذشته امید گیلان پور، معاون وزیر جهاد کشاورزی، طی نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، با اشاره به ممنوعیت صادرات شتر از سال ۱۳۹۷، اظهار کرده بود که گوشت شتر تنها ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد گوشت قرمز کشور را تامین می کند و نقش چندانی در تنظیم بازار گوشت قرمز ندارد. همچنین سالانه حدود ۱۶۰۰۰ نفر شتر نر و مولد حذفی از مجموع تولیدات سالانه کشور، مازاد بر نیاز داخلی بوده و با توجه به کیفیت پایین گوشت تولیدی آنها بازار دائمی مناسب و مطمئن هم برای مصارف داخلی ندارند.  

گیلان پور در ادامه این نامه با اشاره به اینکه صادرات کنترل شده، یک راهبرد مطمئن برای کمک به پیشرفت مالی گله‌دارها محسوب می‌شود، از وزارت صمت خواسته بود مراتب صادرات شتر با کد تعرفه ۰۱۰۶۱۳ به طور مجاز مشروط، یعنی با اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی به گمرک ابلاغ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پیرو نامه قبلی، در تیر ماه امسال طی نامه‌ دیگری درباره شیوه نامه تدوین شده برای صادرات شتر اعلام کرد که معاونت امور تولیدات دامی با صادرات شترهای ماده بالای ۱۲ سال سن و شترهای نر غیر اصلاح نژادی با بیش از ۸ سال سن با رعایت سقف صادرات ۵۰۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ با کد تعرفه ۰۱۰۶۱۳ موافقت کرده است.  

در نهایت، اواخر تیر ماه سعید عباسپور، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به گمرک اعلام کرد که صادرات شترهای ماده بالای ۱۲ سال سن و شترهای نر غیر اصلاح نژادی با بیش از ۸ سال سن تحت ردیف تعرفه ۰۱۰۶۱۳ تا سقف ۵۰۰۰ نفر در سال جاری صرفا بصورت مجاز مشروط، مدیریت شده با اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی مجاز است. چند روز پیش هم این موضوع به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی صادرات شتر سال سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6086035 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد