Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:12:03 GMT

ظریف: برای دعا به کابینه جدید دعوت شدیم

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۴۲۹

ظریف: برای دعا به کابینه جدید دعوت شدیم

 

به گزارش تابناک، محمد جواد ظریف روز یکشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در زمینه اقتصادی کشور تلاش کردیم گام‌هایی برداریم که در دو سال اول هم موفقیتهایی داشتیم که نتیجه آن در رشد بی سابقه کشور خود را نشان داد اما متاسفانه با بدعهدی آمریکایی‌ها روبرو شدیم.

وزیر امور خارجه افزود:در نامه ای که دو هفته قبل به دبیر کل سازمان ملل متحد نوشتم تاریخچه این بدعهدی ها را از شهریورماه ۱۳۹۵ ثبت کردیم و این بدعهدی‌ها به صورت یک کتاب درآمد که ظرف امروز و فردا منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان دهنده این است تلاش خودمان را کردیم اما عوامل بیرون دولت و عوامل بیرون کشور مانع شدند که بتوانیم به نتیجه‌ای که بخواهیم برسیم.

وی گفت: دومین چیزی که ما باید در این وضعیت کرونا برای مردم فراهم می کردیم واکسن بود. البته باید توجه ما به تولید داخل بود. اما به عنوان وزارت خارجه وظیفه داشتیم که برای دسترسی به واکسن خارجی کمک کنیم که برای این کار در خدمت وزارت بهداشت بودیم و خوشحالیم که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن خارجی وارد کشور شده و با برنامه‌ریزی که شده ظرف ماه‌های آینده چند ده میلیون دیگر واکسن وارد خواهد شد و این نقیصه مهم که واکسیناسیون عمومی است رفع خواهد شد.

ظریف افزود: در حوزه دیپلماسی اقتصادی و حوزه افزایش اعتبار ایرانی در خارج کشور تلاش‌هایی شده و من فکر می‌کنم امروز دنیا به ایرانی به عنوان فرد معقول و قابل اعتماد و فردی که روی حرف خود می ایستد ولی در برابر ظلم قد خم نمی کند نگاه می کند.

وی افزود: ما آمریکایی ها را در برجام شکست دادیم به‌رغم این که قدرت اقتصادی آمریکا توانست فشارهایی را بر مردم وارد کند اما سه بار ظرف دوماه در سازمان ملل متحد شکست خوردند که اینها نشاندهنده این است که مردم ما به دنیا ثابت کردند آن کسی که ایجاد مشکل در دنیا می کند و آن کسی که باید رفتار خود را تغییر دهد امروز مردم دنیا فهمیدند که آمریکا است که باید امروز رفتار خود را تغییر دهد. یادتان هست که آمریکا اعلام می کرد که ایران باید رفتار خود را تغییر دهد. و این دستاوردی است که هدیه ای است به این مردم بزرگ است.

وی درباره این که آیا برای کابینه جدید دعوت شدید گفت: ما برای کابینه جدید دعوت شدیم که دعا کنیم و ما همین کار را خواهیم کرد.

ظریف درباره این که مهمترین کار شما در این ۸ سال چه بود گفت: مهمترین کار ما برجام بود که انجام دادیم.

وزیر امورخارجه درباره این که بعد از وزارت کجا خواهید رفت افزود: دانشگاه می روم. کجا بهتر از دانشگاه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی ظریف وزیر امور خارجه آمریکایی ها برجام المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران برای فتح لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پاریس لیست ۳۰ نفره خود را اعلام کرد که از این بین ۹ بازیکن و سه مربی از آذربایجان‌ غربی هستند.

از بین بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌های والیبال که در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار خواهند گرفت، ۹ بازیکن سهم آذربایجان‌غربی است.

این بازیکنان شامل میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری، مرتضی شریفی و عرشیا بهنژاد هستند که در فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در پاریس قرار گرفتند.

امیرحسین توخته و رضا رضایی، دو بازیکن ارزنده والیبال از خطه آذربایجان‌غربی نیز باوجود دعوت به اردوی آماده‌سازی توسط سرمربی جدید تیم ملی خط خوردند.

همچنین سه مربی نیز از ارومیه در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد که عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و توحید اصغری سه مربی کاربلد ارومیه، سرمربی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی و کمک خواهند کرد.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیر سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد
  • دعوت ۵ بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو