Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:40:22 GMT

کمپ‌های ترک اعتیاد غیرقانونی در دزفول پلمب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۱۲۳

کمپ‌های ترک اعتیاد غیرقانونی در دزفول پلمب می‌شوند

سعید ایثاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره بهزیستی در چهار حوزه توان‌بخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌ها فعالیت می‌کند که در این راستا معاونت توان‌بخشی متولی معلولان (توان‌خواهان) است.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار و ۸۰۰ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی دزفول هستند، افزود: این معلولان در طیف‌های مختلف از جمله نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، روانی و … طبقه‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایثاری با بیان اینکه فرد توان‌خواه از زمان تولد تا مرگ تحت پوشش کلی سازمان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: خدمات ارائه شده به افراد توان‌خواه متناسب با شرایط آنهاست و درون این پوشش خدماتی حق نگهداری نیز وجود دارد که عده‌ای به اشتباه آن را مستمری می‌نامند.

وی صدور دفترچه بیمه، ارائه وسایل کمک توان‌بخشی نظیر ویلچر، عصا و… و ارائه پکیج بهداشتی را از جمله خدمات این اداره به توان‌خواهان برشمرد و گفت: فرد معلول اگر در مدارس عادی تحصیل کند، سازمان کمک هزینه تحصیلی وی را پرداخت می‌کند اما نقطه عطف خدمات تحصیلی این سازمان زمانی است که فرد قصد تحصیل در دانشگاه داشته باشد چرا که تمام هزینه شهریه دانشگاه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی دزفول، آمار دانشجویان تحت حمایت تحصیلی این اداره را ۱۴۰ نفر برشمرد و افزود: این دانشجویان مددجویان دو حوزه توان‌بخشی و اجتماعی هستند که در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی و کاربردی در حال تحصیل هستند.

ایثاری توضیح داد: فرد معلولی که تحت پوشش اداره بهزیستی است پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه می‌تواند از سهمیه سه درصد حق استخدام معلولان نیز بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه هشت مرکز شبانه‌روزی و هفت مرکز روزانه از قبیل مراکز نگهداری از بیماران روانی مردان و زنان، مراکز نگهداری سالمندان زنان و مردان، مراکز نگهداری معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال پسر و دختر، مرکز ویزیت در منزل و… تحت نظارت این اداره در دزفول وجود دارد، گفت: ۴۵۰ معلول در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت اداره بهزیستی دزفول نگهداری می‌شوند.

ایثاری با اشاره به وجود مرکز خانه و کودک ناشنوا در دزفول اضافه کرد: در این مرکز به کودکان ناشنوایی که زیر سن تحصیل هستند توسط افراد متخصص خدماتی نظیر شنوایی‌شناسی و گفتاردرمانی ارائه می‌شود؛ همچنین پرداخت هزینه بلاعوض کاشت حلزون که یکی از عمل‌های سنگین و پرهزینه محسوب می‌شود از دیگر خدماتی است که توسط بهزیستی به مددجویان مشمول این امر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات مربوط به مسکن به معلولان یادآور شد: تمام خدمات تخصصی و کلی در حوزه توان‌بخشی متناسب با شرایط و طالب بودن افراد به آنها ارائه می‌شود.

ایثاری در ادامه به فعالیت‌های گسترده معاونت پیشگیری این اداره اشاره کرد و افزود: معاونت پیشگیری دارای چهار دفتر شامل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دفتر اعتیاد، دفتر مشاوره و روان‌شناختی و دفتر پیشگیری از معلولیت‌هاست که هرکدام دارای وظایف و برنامه‌های متعدد هستند.

وی اقدامات پیشگیرانه در سطوح یک تا سه شامل آموزش، درمان و بازتوانی را از جمله وظایف دفتر اعتیاد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اعتیاد یکی از اصلی‌ترین معضلات کشور است، سازمان بهزیستی اقدامات زیادی را برای کمک‌رسانی به شخص دچار اعتیاد و خانواده وی انجام می‌دهد؛ دفتر اعتیاد معاونت پیشگیری اداره بهزیستی دزفول دارای پایگاه‌های خدماتی است که گروه‌های اجتماع‌محور در این پایگاه‌ها یکسری فعالیت‌های آموزشی را در زمینه پیشگیری از اعتیاد انجام می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه در زمینه درمان افراد دچار اعتیاد، سه کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز تی سی با مجوز این اداره در دزفول فعالیت می‌کنند، افزود: یارانه درمان افراد دچار اعتیاد که توانایی مالی ندارند توسط سازمان پرداخت می‌شود.

ایثاری با اشاره به وجود چهار مرکز ترک اعتیاد فاقد مجوز در دزفول، فعالیت این مراکز را غیرقانونی برشمرد و تأکید کرد: پلمب این مراکز با همکاری دستگاه قضائی در دستور کار اداره بهزیستی است و در این راستا هیچ تعارفی با کسی نداریم؛ فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد یک فعالیت درمانی و تخصصی است و بر اساس قانون فقط مؤسسات خیریه که مسئول فنی آنها پزشک و یا دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی است و همچنین افرادی که دارای این دو مدرک هستند می‌توانند مجوز راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد دریافت کنند.

وی یادآور شد: در سطح سه دفتر اعتیاد نیز فعالیت‌هایی برای بازتوانی فرد به جامعه از جمله معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای به منظور آموزش رایگان حرفه و مهارت و کسب مدرک، ارائه وام برای ایجاد اشتغال و … صورت می‌پذیرد.

ایثاری در خصوص دفتر پیشگیری از معلولیت‌های معاونت پیشگیری نیز توضیح داد: کارشناسان این دفتر اقدامات آموزشی متعددی را به ویژه در مدارس و مناطق حاشیه‌ای و روستایی ارائه می‌کنند؛ پیشگیری از تنبلی چشم یکی از مهم‌ترین اقدامات این دفتر برای کودکان بین ۳ تا ۶ سال است که تمام اقدامات مورد نیاز در سه سطح انجام می‌شود و ضمن اینکه تهیه عینک و هزینه جراحی برای مددجویان نیازمند نیز رایگان است.

وی در خصوص دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: پنج مرکز تخصصی مشاوره تحت پوشش اداره بهزیستی دزفول وجود دارد که به امر مشاوره به خانواده‌ها، زوج درمانی و … می‌پردازند؛ زوج‌هایی که در آستانه طلاق هستند با ثبت‌نام در سامانه تصمیم توسط متخصصان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت یا به زندگی مشترک باز می‌گردند و یا در صورت نرسیدن به نتایج مطلوب برای طلاق اقدام می‌کنند.

ایثاری، دفتر مشاوره و روان‌شناختی را دیگر دفتر معاونت پیشگیری این اداره عنوان کرد و گفت: ۱۰ مرکز تخصصی مشاوره با به‌کارگیری افراد مجرب در سطح دکترا، تحت نظارت این اداره در دزفول فعالیت می‌کنند که در تمام زمینه‌های روان‌شناختی، تحصیلات، ازدواج، تعارضات، تحصیل، بیماری‌های روانی و … مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهند.

به گزارش مهر، اداره بهزیستی دزفول دارای هفت هزار پرونده اجتماعی و توان‌بخشی است.

کد خبر 5270190

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول بهزیستی خوزستان ترک اعتیاد ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز ایلام غدیر خم اداره بهزیستی دزفول دفتر پیشگیری معاونت پیشگیری دفتر اعتیاد ترک اعتیاد توان بخشی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمال مجرمانه، موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، برخورد قانونی انجام می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار تقی مهری؛ رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: برابر ماده 60 قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یک سال تا 5 سال محکوم می‌‌شوند.

جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یک سال تا 10 سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و 6 ماه تا 3 سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی(سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم