Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی سعدالدین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: از ابتدای سال تا پایان تیر، بیش از ۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۶ میلیون دلار از استان سمنان به ۳۱ کشور دنیا صادر شد.

وی افزود: هدف صادرات استان سمنان ۲۸ کشور بود که عمدتا کشورهایی مانند عراق، افغانستان، ترکیه، بسیاری از کشورهای آسیای میانه، روسیه، ارمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس را شامل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: بیش از ۶۰ درصد کالاهای صادراتی استان سمنان به سه کشور عراق، افغانستان و ترکیه صادر شد.

سعدالدین بیان کرد: استان سمنان با وجود مشکلات تولید و صادرات و تحریم‌های ظالمانه، رشد قابل توجهی در زمینه صادرات را تجربه کرد و این یعنی استان سمنان توان و ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه ۳۸ نوع محصول از استان سمنان به کشورهای هدف صادر می‌شود گفت: هیدروکربن های سبک و سنگین، پودرهای شوینده، مصالح ساختمانی مانند سیمان، کاشی و سرامیک، سیم و کابل و ظروف یکبار مصرف، مهمترین محصولات صادراتی استان سمنان است.

 مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش ۲۵۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در گمرک استان از ابتدای سال تا پایان تیر ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این مدت ۱۱۵ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۲۵ میلیارد ریال در گمرک استان رسیدگی شد.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سمنان توسعه صادرات توسعه ایران تولید داخلی توسعه اقتصادی واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان توسعه صادرات سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان توسعه صادرات توسعه ایران تولید داخلی توسعه اقتصادی واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی استان سمنان گمرک استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد