Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن اکبری ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تولید آبزیان استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان قطب مهم تولید ماهی سال گذشته موفق به صادرات یک میلون و 100 هزار قطعه‌ای ماهی زینتی به کشورهای مختلف شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون  ۱۲۰ گونه ماهی زینتی در استان مرکزی تولید می‌شود که تولید این تعداد ماهی  ۲۰۰ نفر در بیش از ۷۰ واحد تولیدی در صنعت تولید وپرورش ماهیان زینتی را جذب بازار کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان از سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیارد ریالی در حوزه احداث واحدهای آبزی پروری در استان خبر داد و گفت: با این میزان سرمایه‌گذاری ۱۵۳ واحد آبزی پروری در شهرهای مختلف استان احداث و حدود 400 نفر مشغول کار شده‌اند.

اکبری با اشاره به تولید ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع ماهیان پرورشی در بخش گرمابی، سردابی و خاویاری در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته حدود ۱۷ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا تولید شده که ۱۲ میلیون آن در استان مصرف و مابقی به بازار سایر شهرها ارسال شده است.

وی سرانه مصرف ماهی در استان را ۹کیلوگرم برشمرد و گفت: میزان مصرف ماهی در استان نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است که باید فرهنگ‌سازی شود.

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان با اشاره به جهش تولید استان مرکزی در حوزه تولید آبزیان پرورشی گفت: استان اکنون به یکی از قطب‌های تولید بچه ماهی در کشور تبدیل شده‌است.

اکبری تصریح کرد: حدود 14 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان مرکزی تولید می‌شود که بخش عمده‌ای  از آن به کشورهایی چون پاکستان، کویت، ترکیه، عراق، افغانستتان، ازمنستان و آذربایجان صادر می‌شود.

انتهای پیام/  

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی ماهی تولید آب حسن اکبری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟