Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا، آتش‌سوزی جنگل‌ها در مناطق مختلف «ماناوگات، آنتالیا، آدانا، عثمانیه، مرسین، قیصریه، کوتاهیه، مارماریس، میلاس و بودروم» ادامه دارد و تحقیقات چند جانبه در مورد علت این آتش‌سوزی‌ها که ۲۰ نقطه را بلعیده، نیز با مقامات انتظامی و قضایی در دست انجام است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پس از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع «اسکودار» استانبول تاکید کرد که تحقیقات در مورد علت آتش‌سوزی‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که فعالیت‌های لازم برای مهار آتش‌سوزی‌ها با ۴۵ فروند بالگرد تداوم دارد. اردوغان در عین حال از دستگیری یک نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌ها خبر داده است.

به نوشته «رویترز»، دست‌کم ۶ نفر در جریان آتش سوزی‌ها که از روز چهارشنبه ۲۸ ژوئیه آغاز شده و همچنان ادامه داد، جان خود را از دست داده‌اند. از سوی دیگر، گزارش رسانه‌های ترکیه از کشته شدن ۷ عضو یک خانواده در «قونیه» حکایت دارد. این گزارش‌ها همچنین از زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر در پی این آتش‌سوزی‌ها خبر می‌دهند.

آتش‌سوزی‌ها بسیاری از مناطق ساحلی جنوب ترکیه که مراکز جذب گردشگر محسوب می‌شوند را تهدید می‌کنند. بیش از ۴ هزار آتش‌نشان به کمک هواپیما و بالگرد برای اطفای حریق در حاشیه دریای اژه و مدیترانه در حال تلاش هستند و به گفته مقامات، اکنون بخش قابل توجهی از حریق تحت کنترل قرار گرفته است. آتش نشانان در چهار روز توانستند بیش از ۵۰ حریق دیگر را که در پی گرمای شدید و وزش باد در نقاط مختلف شعله‌ور شده بودند، خاموش کنند.

به نوشته «یورونیوز»، شدیدترین آتش سوزی در «ماناوگات» و «آکسکی» در استان «آنتالیا» رخ داد؛ جایی که یک مرد ۸۲ ساله و یک زوج دیگر کشته شدند. رسانه‌های داخلی ترکیه در آخرین گزارش‌های خود از جان باختن دو نیروی امداد در این منطقه نیز خبر دادند.

در پی این آتش سوزی‌ها دست‌کم ۲۵ روستا و منطقه مسکونی تخلیه شدند و یک داوطلب ۲۵ ساله در آتش سوزی دیگری در نزدیکی تفریحگاهی در «مارماریس» جان باخت.

شدت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های ترکیه تا حدی است که از سوی کشورهای مختلف از جمله ایران،‌ روسیه و جمهوری آذربایجان نیرو و تجهیزات برای مهار این آتش‌سوزی‌ها اعزام کرده‌اند.

به گزارش «بی‌.بی.سی»، رئیس جمهوری ترکیه که روز شنبه برای بازدید از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی به شهر ماناوگات در استان آنتالیا سفر کرده بود، گفته با اعزام هواپیماهای آتش‌نشان از جمهوری آذربایجان، روسیه، اوکراین و به تازگی از ایران، تعداد هواپیماهای آب پاش افزایش یافته است.

از چهارشنبه گذاشته بیشتر از یکصد آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی جنوب و غرب ترکیه رخ داده است. در حالی که آتش سوزی منجر به نابودی خانه ها و مزارع زیادی شده، هزاران نفر از ساکنان مناطق آسیب دیده به مناطق امن منتقل شده‌اند.

گستردگی آتش سوزی به حدی است که دود آتش سوزی در آنتالیا و مرسین به قبرس رسیده که ۱۵۰ کیلومتر از مناطق حادثه دیده فاصله دارد.

برچسب‌ها اوکراین آتش سوزی رجب طیب اردوغان روسیه جنگل قبرس جمهوری آذربایجان استانبول ایران قونیه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین آتش سوزی رجب طیب اردوغان اوکراین آتش سوزی رجب طیب اردوغان روسیه جنگل قبرس جمهوری آذربایجان استانبول ایران قونیه ترکیه آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد