Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جبار گوهری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص جوانب جهانی شدن منطقه اورامانات، گفت: پنجم مردادماه امسال در اجلاس سالیانه یونسکو در چین منظر فرهنگی اورامانات (هورامان) به عنوان بیست‌وششمین اثر کشور طی پنج دهه گذشته و دومین اثر استان بعد از بیستون ثبت جهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مردم این منطقه با طبیعت زندگی کرده و با طبیعت مهربان هستند و تعصب ویژه و ماندگار در تاریخ دارند که خروجی آن مهمان‌نوازی و مهربانی با طبیعت است این فرهنگ باید بماند تا بتوانیم در کنار آن اقتصاد را توسعه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به امتیازات ثبت جهانی، گفت: الان دنیا این منطقه می‌شناسد، جزء نقاط امن جنگی است، بانک جهانی اعتباراتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد، دانشگاه‌های جهان می‌توانند طرح مطالعاتی برای آن ارائه دهند، اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌ها خواهیم داشت.

گوهری خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد اورامانات در استان کرمانشاه (منطقه اورامانات) است و ۴۰ درصد آن در استان کردستان است که از قابلیت‌های هر دو استان، ملی و جهانی برای توسعه زیرساخت‌ها استفاده شود تا یک بستر گردشگری فرهنگی با حفظ فرهنگ، سنت‌ها، آداب‌ها، آیین، پوشش، موسیقی، صنایع دستی ایجاد شود.

او ادامه داد: اورامانات قابلیت دارد طی پنج سال آینده جزء سه قطب گردشگری ایران شود باید زیر ساخت را با حفظ فرهنگ و طبیعت ایجاد کنیم، و باید تمامی دستگاه‌های مربوطه، امنیتی، نظارتی، استانداری، سازمان مدیریت، رسانه‌ها و... نگاه ویژه‌ای به اورامانات داشته باشند.

گوهری گفت:نگاه ویژه به اورامانات می‌تواند مشکل اقتصاد و فرهنگ منطقه را حل و فصل کند و جلوی نفوذ فرهنگ‌های بیگانه را بگیرد و می‌توانیم از این قابلیت و ویژگی حداکثر بهره‌برداری را برای استان و کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ ق

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اورامانات ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم

دریاچه سد آغچه در شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان و در نزدیکی روستایی با نام آغچه واقع شده است. روستای آغچه دارای چشمه‌ها و رودخانه‌های پرآب و فراوانی است و همینطور ارتفاعات بسیار زیبایی دارد که اغلب سفیدپوش است. یکی از زیبایی‌های این منطقه دریاچه سد آغچه است.

آب و هوای خنک این منطقه موجب گشته تا در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری باشد.

شهروند خبرنگار ما دریاچه سد آغچه را به نمایش درآورد که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند