Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:41:34 GMT

شناسایی شبکه اختلاس در شرکت آب و فاضلاب خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۹۲۵۱

شناسایی شبکه اختلاس در شرکت آب و فاضلاب خوزستان

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از شناسایی شبکه اختلاس، رشاء و ارتشاء و تحصیل مال از طریق نامشروع در شرکت آبفای خوزستان و بازداشت تعدادی از کارکنان این شرکت خبر داد.

عباس حسینی‌پویا اظهار کرد: با توجه به گزارش اداره‌کل اطلاعات و اداره‌کل بازرسی استان خوزستان در خصوص برخی سوء جریانات در قراردادهای خرید تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شرکت آبفا خوزستان و مشکلات سیستم هدایت و کنترل آب‌های سطحی فاضلاب استان و دخیل بودن برخی کارکنان فعلی و سابق آن اداره در جریان موضوع و تبانی با برخی پیمانکاران، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب اهواز تشکیل شد که در شعبه‌ ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی استان در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی تصریح کرد: در جریان این پرونده، پنج نفر از مدیران و کارکنان سابق و فعلی شرکت آب و فاضلاب استان و مجریان پروژه‌های مربوط به تصفیه‌خانه‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با قرار تامین مناسب بازداشت شده‌اند.

حسینی‌پویا ادامه داد: افراد دیگری نیز در مظان اتهام قرار دارند که به محض جمع‌آوری دلایل، به دادسرای استان خوزستان احضار و یا در صورت عدم حضور در دادسرا، طبق قانون جلب می‌شوند.

وی ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشف و رسیدگی به نتیجه در این پرونده نقش کلیدی داشتند، گفت: پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره اطلاعات استان خوزستان قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري اختلاس استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا لطفی گفت: عرضه خارج از شبکه ۱۳۲ هزار کیلوگرم پلی اتیلن به ارزش ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به استعلام از سازمان صمت و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال معادل ارزش کالا محکوم کرد.

لطفی گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت ۱۰۷ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: سازمان صمت پیرامون عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی یک شرکت، گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

کد خبر 6093381

دیگر خبرها

  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است