Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، تاسا رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه گفت: عملیات بررسی مراحل باستان‌شناسی در حوضه آبگیر سدچپرآباد این شهرستان با حضور یک گروه باستان‌شناسی از پژوهشکده تهران به پایان رسید.

تاسا افزود:این عملیات به منظور انجام مراحل مطالعات فرهنگی و تاریخی و بررسی باستان شناسی در محدوده مخزن چپرآباد این شهرستان به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۳ محوطه باستانی در منطقه سدچپرآباد شناسایی شده که باتوجه به آبگیری این سد و امکان زیر آب رفتن پنج محوطه از این تعداد، عملیات حفاری نجات‌بخشی برای آن انجام می‌گیرد.

تاسا افزود: اکنون عملیات کاوش نجات بخشی سه محوطه با همکاری چند گروه باستان‌شناسی از پژوهشگاه میراث فرهنگی شده و فعالیت این گروه‌ها تا یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: عملیات نجات بخشی محوطه‌ها و آثار باستانی در حوزه سد چپرآباد از اهداف اصلی و رویکرد این اداره است که به زودی پایان می‌پذیرد.

سدچپرآباد اشنویه با ظرفیت ۴۶ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه "کانی‌رش" به میزان ۱۰۵۳ هکتار اجرا شده است، ولی آبگیری آن هنور اجرا نشده است.

انتهای پیام/ ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشنویه تاریخی عملیات آذربایجان غربی باستان شناسی باستان شناسی نجات بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ساعت ۸:۱۰ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ با درخواست همراه مصدوم در ارتفاعات هوار مامز تالاجار اشنویه نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار ،نجاتگران به مصدوم حادثه دیده دسترسی پیداکردند و بعد از کنترل علایم حیاتی و اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت،همچنین انتقال امن به پایین دست،مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

وی درادامه گفت : مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج