Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:13:09 GMT

شیرمادران کرونایی بی خطر است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۹۶۱۷

شیرمادران کرونایی بی خطر است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، زنوزی، رئیس انجمن پزشکان کودکان البرز روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی تغذیه با شیر مادر در نشست با خبرنگاران البرز با اشاره به این که تاکنون در البرز هیچ نوزادی براثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت نکرده، هرچند تعدادی از مادران مبتلا به این بیماری جان باختند، گفت: یکی از برگ‌های برنده و افتخاربرای البرز این است که هیچ نوزاد مبتلا به کرونا در این استان فوت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن پزشکان کودکان  البرز افزود: انرژی تامین نمک و آب و ایمنی بدن است که برای نوزاد کووید ۱۹ نیاز است که در بهترین شکل در شیر مادر وجود دارد.

زنوزی گفت: بررسی‌ها علمی نشان می‌دهد که مصرف شیر مادر برای کودکان سلامتی و رشد روزافزون جسمی و روحی را به دنبال دارد.

او افزود: یکی از نکاتی که امروز در جامعه با آن سروکار داریم و جزء باور‌های غلط است، دور کردن کودکان شیرخوار از مادران است و بسیاری براین باور هستند که مادران مبتلا به کووید۱۹ شدند کودکان شیرخوار از آنان جدا شوند در حالیکه این باور غلط است.

رئیس انجمن پزشکان کودکان  البرز گفت: تغوز یا کلسترون طبیعی ترین و قوی ترین واکسن است که ضمن آنکه دادن شیر مادران مبتلا به کووید ۱۹ به نوزادان بزرگترین کمک به این نوزادان برای پیشگیری از ابتلا  کرونا است.

او افزود: در سال های اخیر مشخص شد همه مزایای شیر مادر در خود شیر نیست؛ بخشی از مزایا به خاطر شیر دهی مادر است به این که ثابت شده که کودک در آغوش مادر بهتر رشد می کند زیرا آغوش مادر برای فرزند خردسال منبع انرژی است.

جشنی مطلق، فوق تخصص نوزادان و استاد دانشگاه علوم پزشکی البرز  نیز در ادامه افزود: به هیچ وجه ویروس کرونا از طریق مصرف شیرمادر به کودک شیرخوار منتقل نمی‌شود بلکه باید فرزند شیرخوار با رعایت دستورالمعل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک از شیر مادر استفاده کند و در فاصله ۲ متری از مادر خوابانده شود.

فوق تخصص نوزادان و استاد دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شیر مادر دارای مواد ایمنی بوده و نوزادان و کودکان شیرخوار در این بخش آسیبی نخواهند دید.

جشنی مطلق افزود: کودکانی که شیر مادر مصرف می‌کنند تاحدود زیادی از مخاطرات بیماری‌های اسهالی به دور خواهند بود.

او گفت:  برخی از مادران آغوز را دور می ریزند اما آغوز منبع غنی ماده غذایی برای نوزادان است که خواص فراوانی دارد؛  از جمله اینکه در رشد ذهنی و حتی به لحاظ پیشگیری از بیماری های بدخیم سلیاک کولیک و امثال آن تاثیر گذار است.

فوق تخصص نوزادان و استاد دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مادران در ساعات و روزهای  نخست تولد فرزند باید به نوزادان خود شیر بدهند  هر چند که شیر در سینه برای مادر درد ایجاد می کند اما  مادر در روزهای اول باید  آماده شیردهی  شود که شیر برای نوزاد بهترین روش تغذیه است .

انتهای پیام/ ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبتلایان به ویروس کرونا مادران شیرده شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین صحبت‌های مادر «یسنا» درباره مفقود شدن دخترش

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 با گذشت ۹۶ ساعت از ناپدید شدن یسنا چهارساله در مزارع روستای یلی بدراق کلاله، هنوز هیچ ردی از دختربچه‌ای به نام یسنا به دست نیامده و جست‌وجو‌های زمینی و هوایی بیش از ۳۰۰ امدادگر و افراد محلی بی‌نتیجه مانده است. در ادامه فیلمی از توضیحات مادر یسنا درباره زمان مفقود شدن دخترش را مشاهده می‌کنید. او گفته است: «عده‌ای با احساسات من بازی کردند.» 

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • (ویدئو) اولین صحبت‌های مادر «یسنا» درباره مفقود شدن دخترش
  • ببینید | اولین توضیحات مادر یسنا درباره مفقود شدن دخترش
  • «رخ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود
  • مادر شاه چگونه رحیم علی خرم را به ثروت افسانه‌ای رساند؟
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!