Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری اتحادیه‌های صنعت مرغداری کشور گفت: مرغ از مرغداری با قیمت ۱۸ الی ۱۹ هزار تومان خریداری می‌شود، ولی در بازار با قیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان به دست مردم می‌رسد، در صورتی که این قیمت باید حداکثر کیلویی ۲۵ هزار تومان باشد. حسین فاطمی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نحوه فعالیت اتحادیه سراسر اتحادیه‌های صنعت مرغداری کشور گفت: اتحادیه  در سال ۱۳۸۲ با هفت نفر عضو هیئت‌مدیره تأسیس شد، که اولین اتحادیه صنعت مرغداری در کشور است، و در حال حاضر حدود ۳۰ درصد مرغداری‌های در سطح کشور را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در خصوص  اقدامات انجام‌شده جهت جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: مشکل گرانی مرغ به دو بخش توزیع نهاده‌ها و بخش مدیریتی برمی‌گردد. متأسفانه قوانین بیجا اجازه انجام کاری را به ما نمی‌دهد. اتحادیه به‌عنوان کارفرما توانایی انجام هیچ اقدامی را ندارند، و از آن‌ها نباید توقع انجام کاری را داشت.   فاطمی افزود: مثلاً در ظرف ۱ ماه از سوی وزارت جهاد کشاورزی ۲ بخشنامه صادرشده است که ما در مکاتبه‌ای که با آقای خاوازی وزیر جهاد کشاورزی داشتیم، صراحتاً اعلام کردیم که آقای وزیر لطفاً سکوت کنید، شما که در عرض ۶ ماهی که فاتحه توزیع مرغ در کشور خوانده شد سکوت کردید این چند ماه آخر وزارت هم ساکت بمانید، زیرا حرف زدن شما به‌غیراز ایجاد مشکل برای صنعت مرغ چیزی ندارد.   رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری اتحادیه‌های صنعت مرغداری کشور اظهار کرد: در سازمان جهاد کشاورزی لابی گسترده‌ای وجود دارد این مافیای وارداتی در سازمان جهاد کشاورزی است البته سعی کردند که بازار را باز کنند، ولی هنوز این مافیا وجود دارد؛ بنابراین مشکل اصلی در تولید مرغ در کشور به‌نظام مدیریتی برمی‌گردد.   وی ادامه داد: ما مشکلی در تولید نداریم به‌شرط این‌که نهاده وجود داشته باشد وقتی مرغداری نهاده خرید می‌کند، اما ۴۰ روز طول می‌کشد تا نهاده‌ها به‌دست او برسد، چگونه تولید کند. بااین‌وجود مرغدارها در حال حاضر مرغ خود را باقیمت عادلانه به کشتارگاه‌ها می‌فروشند یعنی مرغ از مرغداری باقیمت کیلویی ۱۸ الی ۱۹ هزار تومان خریداری می‌شود، ولی در بازار باقیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان به‌دست مردم می‌رسد، درصورتی‌که این قیمت باید حداکثر کیلویی ۲۵ هزار تومان باشد.   فاطمی ادامه داد: اگر مسئولین همت کنند وضعیت توزیع مرغ در کشور یک ماهه درست خواهد شد، اما متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد ما ماه‌ها قبل با وزارت کشاورزی مکاتبه کردیم و اخطار دادیم که وضعیت تولید و توزیع مرغ بحرانی شده است، اما با توجه به این‌که آخرین روزهای تصدی دولت است و مسئولیتی به خودشان نمی‌بینند، که به نظر شخصی بنده می‌خواهند زمین سوخته تحویل دولت بعدی بدهند، یعنی هر جور که بتوانند سنگ جلوی پای تولیدکننده می‌اندازند.     بیشتر بخوانید: بررسی آخرین وضعیت تولید مرغ و تعیین قیمت شیر خام روی میز مجلس

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی مرغ تولید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مرغ تولید صنعت مرغداری جهاد کشاورزی هزار تومان صنعت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی