Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری تهران با رای اعضای شورای شهر تهران اجازه دارد تا زمان تداوم بحران کرونا و عدم تحقق در آمد پیش بینی شده، ردیف های اعتباری شرکت برج میلاد در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را حداکثر تا سقف مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال، در زمره مصارف عمومی محسوب کرده و از محل منابع عمومی بودجه سال ۱۴۰۰ تخصیص داده و تامین اعتبار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه  شهردار تهران در خصوص « اصلاح جـزء (ح) بـند (3) تبصره (1) مصوبه بودجه سال 1400 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه » موضوع منابع و مصارف برج میلاد گفت: محدودیت های متعددی در خصوص بحث کرونا طی سال گذشته و سال جاری در زمان های مختلف صورت گرفت.

او افزود: برج میلاد باید مبلغ 3 هزار میلیارد در بودجه 1400  شهرداری تهران را محقق می کرد و الزام داشتند ردیف های اعتباری برج از محل واریز درآمدهای اختصاصی شرکت به خزانه شهرداری شود اما  فرآیند شرکت برج میلاد با اخلال جدی مواجه شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در 9 ماه ابتدای سال جاری به خاطر محدودیت های ناشی از کرونا تنها یک درصد درآمدها یعنی 3 میلیارد تومان در بودجه 1400 شهرداری تهران محقق شد، اظهار کرد: عدم تامین ردیف های اعتباری برج میلاد از این محل، پرداخت بودجه کارکنان شرکت را با اخلال مواجه کرده است.

فراهانی تصریح کرد: مجموعه برج میلاد لازم است درآمدهایی از طریق مجازی مانند کنسرتهای آنلاینی که در گذشته اجرا می شد، کسب کند و از تجربیات سایر کشورها در شرایط مشابه استفاده کند تا درآمد جدید خلق شود. لایحه ای شهرداری پیشنهاد کرد که فوریت آن تصویب شد و به کمیسیون برنامه و بودجه رسید و پس از اصلاحاتی به صحن شورا آمد.

او با اشاره به این ماده واحده گفت: در این ماده واحده عنوان شده است که با عنایت به محدودیت های شرکت برج میلاد تهران در تأمین مبلغ ۳٫۰۰۰ میلیارد ریال در آمد به عنوان بخشی از منابع بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران به دلیل وضعیت بحرانی ویروس کرونا، بند «ح» تبصره یکم بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران به شرح ذیل اصلاح می شود.

فراهانی ضمن تشریح این اصلاحیه ادامه داد: در آمد حاصل از برج میلاد پس از واریز به حساب تمرکز در آمد اختصاصی، به میزان چهل درصد (۴۰٪) هزینه مدیریت، راهبری و نگهداشت برج میلاد و شصت درصد (%۶۰) شهرداری تهران تسهیم خواهد شد. سهم هزینه مدیریت، راهبری و نگهداشت برج میلاد تهران صرفا در محل ردیف های اعتباری با عنوان های «جبران هزینه مدیریت و راهبری برج میلاد تهران در شرایط کرونا)»، « نگهداری فضای سبز اطراف برج میلاد تهران»، «رفت و روب شهری برج میلاد تهران»، «تکمیل طرح های نیمه تمام فنی و مهندسی فاز 1 برج میلاد»،  «اجرای برنامه نشاط اجتماعی و فرهنگی در برج میلاد»، «اجرای برنامه های تهران ۱۴۰۰ در برج میلاد» هزینه خواهد شد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: سهم شرکت برج میلاد تهران پس از دریافت به عنوان در آمد در سیستم حسابداری شرکت مذکور شناسایی و مطابق بودجه مصوب آن شرکت هزینه خواهد شد. سهم شهرداری تهران پس از واریز به حساب تمرکز وجوه در آمدی عمومی نزد خزانه، بر اساس اولویت های شهرداری و مطابق بودجه مصوب هزینه خواهد شد.

او ادامه داد:  تا زمان ادامه محدودیت های ناشی از شرایط شیوع ویروس کرونا، اولویت هزینه کرد با هزینه های مدیریت، راهبری و نگهداشت برج میلاد تهران خواهد بود و به شهرداری تهران اجازه داده می شود تا زمان تداوم بحران کرونا و عدم تحقق در آمد پیش بینی شده، ردیف های اعتباری شرکت برج میلاد در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را حداکثر تا سقف مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال، در زمره مصارف عمومی محسوب نموده و از محل منابع عمومی بودجه سال ۱۴۰۰ تخصیص داده و تامین اعتبار  کند.

گفتنی است گزارش کمیسیون برنامه بودجه با " 16 " رای موافق تصویب شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه شورای شهر تهران شهردار تهران برج میلاد برج شهرداری تهران شهرداری شورای شهر درآمد کمیسیون برنامه و بودجه ویروس فضای سبز اجتماعی و فرهنگی شهر تهران کمیسیون برنامه بودجه برج میلاد شورای شهر مجید فراهانی کرونا ضررهای ناشی از کرونا سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران ردیف های اعتباری شورای شهر تهران برج میلاد تهران شرکت برج میلاد بودجه مصوب بودجه سال خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با با خبرنگار مهر اظهارداشت: بیش از ۱۰ سال است که ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی نشده و وقفه‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم به طوری که تولید کنندگان داخلی اتوبوس خط تولید خود را تعطیل و یا نیمه تعطیل کردند.

وی افزود: سال پیش ۴۵ درصد بودجه شهرداری و امسال ۵۰ درصد بودجه به این موضوع حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و بر اساس برنامه ۴ ساله تا پایان ۱۴۰۴ باید تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به ۷۵۰۰ مورد برسد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: سال گذشته قرارداد تولید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که ۲۰۰۰ مورد آن دیزلی و بر اساس استاندارد و معیارهای روز دنیا است. ۵۰۰ مورد آن هم برقی بوده که تا پایان سال تحویل شرکت واحد داده می‌شود.

علیزاده اعلام کرد: ۲۵۰۰ اتوبوس هم از خارج از کشور تهیه می‌شود و در مجموع تعداد اتوبوس‌های جدید تهران به ۵۰۰۰ مورد خواهد رسید.

کد خبر 6089521 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟